Konijn van de buren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djorf_6

Konijn van de buren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 19:36

Beste bokkers, mijn buren hebben een konijn en ik maak me een beetje zorgen om haar.

Het gaat over een 5/6 jarige voedster. Ze heeft altijd samen met haar broertje in een hokje gezeten, maar helaas is hij deze zomer overleden (reden onbekend). Samen mochten ze in het begin nog wel eens in een ren, maar de buurvrouw is bang dat ze ontsnappen en ze durft ze niet op te pakken, dus ze mochten na 1/2 jaar niet meer buiten lopen.
Nu zit de voedster alleen in een klein hokje. Ze had eerst een klein rennetje eraan zitten maar die hebben ze eraf gehaald. Ze mag niet meer buiten haar hokje, wat ik erg zielig vind.
De biren zijn regelmatig weg en wij verzorgen dan het konijn. Vandaag heb ik een ren van ons aan het hok vast gemaakt en mocht ze daar lekker in rennen. Ze vond het erg leuk en kwam zelfs met haar pootjes op mijn schoot zitten <3 , wat speciaal is want ze is best schuw. Het is echt een heel lief konijn en ik vind niet dat ze het verdiend de rest van haar leven alleen in het hokje te zitten.

Nu heb ik het er met mijn moeder overgehad en zij zei dat ik het tegen de buren moet zeggen wat ik ervan vindt, maar ik ben niet zo'n persoon die dat durft en de buren zijn echt aardige mensen.

Nu mijn vraag, Wat zouden jullie doen?

Blixem

Re: Konijn van de buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:39

ik zou het zeggen!

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:40

Anders met je moeder er langs gaan?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:41

Misschien vragen of ze bij jullie mag komen wonen, omdat ze er toch een beetje bang voor is.. En dat jij haar zo leuk en lief vind....geef er zo'n draai aan...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:41

Idd met de buren gaan praten, dit is niet konijnwaardig :(

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:46

Vragen of jij het konijn mag hebben?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:50

Positief brengen werkt meestal goed als je zoiets bespreekbaar wilt maken :j Dus niet 'Pluisje mag niet naar buiten en dat is zielig' maar 'joh, ik heb Pluisje even in onze ren gehad en merkte dat ze daar verl plezier in had, wellicht is het fijn voor haar als ze toch weer iets van een ren tot haar beschikking heeft?'

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 20:19

Bedankt, ik zal er met mijn moeder nog even over hebben.
Iemand anders nog tips?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:25

Mars schreef:
Positief brengen werkt meestal goed als je zoiets bespreekbaar wilt maken :j Dus niet 'Pluisje mag niet naar buiten en dat is zielig' maar 'joh, ik heb Pluisje even in onze ren gehad en merkte dat ze daar verl plezier in had, wellicht is het fijn voor haar als ze toch weer iets van een ren tot haar beschikking heeft?'

Ik vind dat het best duidelijker gemaakt mag worden. Anders zien ze de nood er niet van in. Het is namelijk ook gewoon nódig en niet 'wellicht fijn'.

Echt niet te geloven dat er nu nog mensen een dier zo houden.

Misschien kun je met me moeder overleggen of jij het konijntje mag hebben? En dan vragen aan de buren of je haar mag hebben. Vast wel..

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 12:01

Ik heb haar net anderhalf uur in een ren gedaan. Ik moet er de hele tijd bij zitten want het is niet echt stevig :D .
De buren komen morgen volgens mij weer thuis. Ik heb nog niet met mijn moeder gepraat, maar ik hoop het vandaag nog te bespreken.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:03

Caitlin_Me schreef:
Ik heb haar net anderhalf uur in een ren gedaan. Ik moet er de hele tijd bij zitten want het is niet echt stevig :D .
De buren komen morgen volgens mij weer thuis. Ik heb nog niet met mijn moeder gepraat, maar ik hoop het vandaag nog te bespreken.

Echt super dat je dat doet voor dat konijntje

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:48

En heb je het inmiddels besproken?

Zou ik zeker doen. Of ze het aannemen is een tweede maar dan heb je in ieder geval íets gedaan.
Ik heb ook zo'n situatie mee gemaakt maar dan bij mn oom, bij mijn familie! Heb er echt een discussie over gehad maar vooral de vrouw van mn oom die was er stellig van overtuigd dat ie een goed leven had. :roll:
Erg spijtig, (gelukkig) is ie inmiddels dood, was gewoon echt zielig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:14

saskiakefie schreef:
En heb je het inmiddels besproken?

Zou ik zeker doen. Of ze het aannemen is een tweede maar dan heb je in ieder geval íets gedaan.
Ik heb ook zo'n situatie mee gemaakt maar dan bij mn oom, bij mijn familie! Heb er echt een discussie over gehad maar vooral de vrouw van mn oom die was er stellig van overtuigd dat ie een goed leven had. :roll:
Erg spijtig, (gelukkig) is ie inmiddels dood, was gewoon echt zielig.

Hier ook bij familie. Heb maar aangeboden hem te nemen omdat 'het leven in een groep in een ren veel fijner zou zijn voor 'm'. Jammer voor 'jouw' konijn dat het niet gelukt is :(

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 17:55

Sorry voor deze veel te late reactie. Ik vond het te spannend om aan de buren te vragen of wij haar mochten en ook om het aan mijn moeder te vragen.
Maar nu... De buurvrouw is net langs gekomen om te vragen of wij haar niet willen hebben. Ze willen namelijk een kat nemen een hun kinderen doen er toch niks mee. Natuurlijk heb ik meteen ja gezegd dus ze komt binnekort hierheen *\o/* . Ik probeer mijn moeder ervan te overtuigen een andere bij te nemen, maar het is al een oud beestje en ze wilt het niet. Nieuwe uitdaging :Y)

Hier komt ze elke dag buiten in een grote tuin met veel gras en zal lekker verwend worden. Het is een vooruitgang voor haar, maar natuurlijk is het niet genoeg. Ik zal er alles voor doen om mijn moeder ervan te overtuigen dat er een vriendje bij mag. Gelieve hier dus geen commentaar op te geven (tips mag altijd, ook voor het koppelen)

Dus wie volgt er mee? Ik zal zodra ze hier is een foto plaatsen <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:01

Pff wat een verschrikkelijke mensen zeg.. Konijn is niet leuk dus moet waar weg, nu nemen ze een kat. Wat als ze daar op uit gekeken zijn? Dan doen ze die ook maar weg en nemen een hond?

Zulke mensen zouden geen dieren mogen houden :n Gelukkig kan het konijn bij jou terecht, goed dat je hem opvang! Nou hopen dat er een bij mag.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:04

Mars schreef:

mee eens, als je negatief brengt, schieten mensen bijna altijjd in de verdediging :)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:05

Wat fijn dat je het konijn bij jullie zo'n fijn plekje mag geven! Hopelijk mag er ook nog een vriendje bij <3

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 18:05

Ik wil hier toch even op in gaan. Ze klinken nu wss als slechte mensen, maar ze zijn echt heel aardig en willen het beste voor het konijn, maar ze zijn er bang voor. Daarom zoeken ze eerst een nieuw huisje voor het konijn.
Natuurlijk snap ik dat het nu klinkt alsof het konijn maar weg moet zodat zij een nieuw beestje kunnen nemen, maar dat is nog niet eens zeker. Ze zijn bang voor het konijn, maar ze zijn wel gek op onze kat dus willen ze er nu ook een.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:08

melody7 schreef:
Pff wat een verschrikkelijke mensen zeg.. Konijn is niet leuk dus moet waar weg, nu nemen ze een kat. Wat als ze daar op uit gekeken zijn? Dan doen ze die ook maar weg en nemen een hond?

Zulke mensen zouden geen dieren mogen houden :n Gelukkig kan het konijn bij jou terecht, goed dat je hem opvang! Nou hopen dat er een bij mag.

Daarom is het huist zo fijn dat TS het konijn heeft gekregen. Het is in ieder geval duidelijk dat ze het beestje niet weg willen laten kwijnen in het hok in de veronderstelling dat het daar gelukkig van wordt.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:30

Wat fijn dat jij het konijntje op kan vangen!! Dat is al een hele vooruitgang in leefomstandigheden lijkt me.
En voor een vriendje.. Op internet op de websites van konijnenopvangen kijken. Als je je moeder afbeeldingen laat zien, wil ze wellicht een keer gaan kijken ;) Daar zitten vaak ook oudere konijntjes, dus kunnen ze samen in een fijn thuis oud worden :)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:32

Super van je TS! Dat je je zo om dieren bekommerd. Fijn dat het konijntje nu bij jou meer ruimte krijgt. Hoe heet ze?

Geef maar aan je moeder door, 5/6 jaar is nog helemaal niet oud voor een konijn! Ze kunnen wel 10+ worden.
Misschien een idee voor een maatje, je kunt je moeder websites laten zien van konijnenopvangcentra, die ook koppelen, zodat ze leest hoe belangrijk het is dat konijnen niet alleen zitten. Nog beter kun je haar meenemen naar een opvang, dan kunnen ze het haar zelf vertellen. Succes!

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 18:54

Ze heet pipa <3
We hebben hiervoor al twee keer twee konijnen gehad dus alle spullen staan al klaar. We gaat het hok opknappen en in die tijd blijft ze nog in het hok waar ze nu in zit. Ons hok is een stuk groter en we hebben er een ren aan zitten waar ze overdag in mag lopen. Als we thuis zijn mag ze door de hele tuin, zodat er toch iemand ophaar kan letten.
Hier in de buurt zit een konijnen opvang dus ik zal eens op die site kijken. Is er iemand bekend met de konijnen opvang in hillegom?

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 21:22

Update *\o/*
Vrijdag komt ze hierheen. :D

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 15:39

Voor als mensen het leuk vinden

Ze is er *\o/*
Afbeelding
Eerst even alles verkennen. In dit hok blijft ze om eerst even te wennen. Daarna mag ze in ons grotere hok. Nu zit ze in de ren maar ze mag later in de hele tuin

Dit moet natuurlijk allemaal goed bestudeerd worden. (Ze kennen elkaar al)
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:45

Wat een mooie ruimte heb je voor haar, ze heeft het getroffen met zo'n buurmeisje :D