Hond zeurt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Hond zeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 03:01

Wij hebben een 8 jarige Husky x Herder teef rond lopen. We hebben haar nu al weer 4 jaar en zijn ondertussen haar 5de thuis.
Het is een leuke en liefe hond maar heeft ongeloofelijke last van allergieen. Hierdoor is ze op prednison gezet. Maar momenteel is ze zo ongeloofelijke aan het zeuren en klagen.
De ene keer is het omdat ze geen water heeft, dan heeft ze honger, dan wil ze weer uit, dan heeft ze weer jeuk of wil ze weer aandacht. Het blijft maar doorgaan.

We zitten allemaal op een punt van wat moeten we er nu mee. De prednison doses lijkt niet aan te slaan en dan moeten we verhogen. Wat dit gedrag dus allemaal zal gaan versterken. Het is niet normaal wat ze allemaal eet, ze maakt de vaatwasser open of de koelkast om maar bij eten te komen.
Nou was ze voor de prednison al best een zeurder. En had ze ongewenst gedrag maar toch. We hebben een tijd gedacht dat het door energie te veel zou komen zijn met haar gaan fietsen maar ze is zo ongeloofelijk lui dat ze haar hele gewicht in de strijd gooit om maar niet mee te hoeven, dit geld hetzelfde voor lange wandelingen. Hoe slechter het weer hoe sneller mevrouw naar huis wil.

Hierbij moet ik wel zeggen dat als er eten is er niks gezeurd wordt tot het op is dan moet ze weer naar buiten. En ik snap heel goed dat ze door de medicijnen meer drinkt en dus meer uit moet en dit vind ik helemaal geen probleem, maar dat gezeur tussendoor is om gestoord van te worden soms.

Ik ben heel gek met deze hond, maar de lol gaat er wel vanaf. Als ik dan wel eens naar andere honden kijk en hoe die zich gedragen vind ik ze eigenlijk soms leuker dan dat luie monster dat thuis ligt te zeuren.

Heeft iemand hier misschien nog ervaring hiermee of tips hoe om te gaan met dit gedrag. We willen haar natuurlijk niet zo maar weg doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 04:28

Eigenlijk wel sneu dat je het zat bent..
Wat denk je van de hond zelf?
Ze zal zelf ook horendol worden hiervan.
Deze hond voelt zich duidelijk niet lekker.

Op zoek gaan naar oplossingen zonder prednison?
Zijn er al eens hondendeskundigen bezocht? Of enkel de plaatselijke dierenarts?
Heeft deze teef ook pijnstilling? Kan ze altijd bij water? Wat voer je haar nu? Hoe ziet haar huid er nu uit? Jeukt ze veel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 04:36

Ik vind het ook erg triest om dit te lezen. Het arme dier voelt zich duidelijk niet goed en dan ben jij 'haar gedrag zat'? Zij kan er toch niets aan doen?
Ik vind dat je een erg rare houding hebt tegenover een dier met problemen.
Krijgt ze pijnstillers?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 05:26

Jeetje, ook ik vind het sneu voor de hond, van prednison krijg je honger en dorst en moet je veel plassen....
Arme dier kan daar ook niets aan doen, wees blij dat ze nog zeurt/vraagt en niet gewoon haar plas laat lopen in je huis.

Stoor me ontzettend aan je tegenstrijdige opmerkingen dat deze hond veel voor je betekend maar wel aan weg doen denkt.....ik zou nooit mn zieke dier weg doen als het te lastig word.

Er zijn nog veel meer opties om huid problemen te lijf te gaan als prednisone, internet staat er vol mee.

Ik hoop voor jouw hond dat je instelling veranderd en helemaal ervoor gaat om haar te helpen en wel van haar houd om wie ze is, zo niet dan is ze misschien wel beter af bij een baasje die dat wel wil en doet.

maj0

Re: Hond zeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:02

Ga eens met de hond hersenwerken. Hier wordt ze ook geestelijk moe van. Fietsen heeft toaal geen zin om een hond moe te maken. Ja in het begin wel maar uit eindelijk moet je als maar verder fietsen.

Ik weet wat het is als een hond zeurt wij hebben er hier ook 1 als je die lekker bezig houd met dr koppie slaapt ze veel meer. Verder zal ze waarschijnlijk door de prednison zich hondsberoerd voelen en wil gewoon steun hebben.
Zeuren om water hoort niet te kunnen vibd ik ze horem altijd water ter beschikking hebben.

Ook buiten kun je leuke denk spelletjes soen. Gooi wat voertjes in het gras en laat haar zoeken. Ool kun je stukjes worst aan een boom plakken en haar ditver af laten halen. Zo krijgt ze wel eten binneb maar werkt er zelf voor. Waardoor ze het wandelen leuker gaat vinden en ook vermoeider wordt

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:25

waarvoor is ze allergisch? het lijkt mij beter om de allergische reactie te vermijden in plaats van de symptomen onderdrukken. Jeuk is energie vretend en erg vervelend.
Drinkt ze meer? Zo ja, dan het zelfs mogelijk zijn dat haar nieren vermindert werken. Dan is het zeker de moeite waard om naar de da te gaan en dit te laten onderzoeken en zeker wat te doen aan de allergieën.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:27

Mijati schreef:
waarvoor is ze allergisch? het lijkt mij beter om de allergische reactie te vermijden in plaats van de symptomen onderdrukken. Jeuk is energie vretend en erg vervelend.
Drinkt ze meer? Zo ja, dan het zelfs mogelijk zijn dat haar nieren vermindert werken. Dan is het zeker de moeite waard om naar de da te gaan en dit te laten onderzoeken en zeker wat te doen aan de allergieën.

Van deze medcijnen kunnen ze ook meer gaan drinken. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:29

http://www.mcvoordieren.nl/prednison-hond-kat

Veel van het gedrag wat jij beschrijft zijn bijwerkingen van de Prednison. Praat met de dierenarts over aanpassing van de doses of een ander medicijn:

- Bijwerkingen die meteen zichtbaar zijn

Veel drinken en plassen
Vraatzucht
Hijgen (hond)
Ander gedrag (vrolijker of juist depressief)
- Bijwerkingen na langer gebruik

Hangbuik
Slechte vacht tot kaalheid. Dunne huid. Pigmentvlekken, kalkophopingen in de huid
Suikerziekte
Verhoogde kans op infecties
Futloosheid, spierzwakte, afname spieren
Uitblijven van de loopsheid

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:45

Tinkermuts schreef:
Jeetje, ook ik vind het sneu voor de hond, van prednison krijg je honger en dorst en moet je veel plassen....
Arme dier kan daar ook niets aan doen, wees blij dat ze nog zeurt/vraagt en niet gewoon haar plas laat lopen in je huis.

Stoor me ontzettend aan je tegenstrijdige opmerkingen dat deze hond veel voor je betekend maar wel aan weg doen denkt.....ik zou nooit mn zieke dier weg doen als het te lastig word.

Er zijn nog veel meer opties om huid problemen te lijf te gaan als prednisone, internet staat er vol mee.

Ik hoop voor jouw hond dat je instelling veranderd en helemaal ervoor gaat om haar te helpen en wel van haar houd om wie ze is, zo niet dan is ze misschien wel beter af bij een baasje die dat wel wil en doet.

Precies dit :Y)

Als ik geen fulltime baan had en buitenaf woonde had ik je hond direct opgehaald....... :x

Edit. Van je titel ging mijn nekhaar al overeind staan. Een hond kan niet zeuren.....her heeft alleen aan dat er iets niet in orde is en jij doet daar jammer genoeg niks mee.....
Laatst bijgewerkt door kaatje77 op 16-10-15 06:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:46

Ik vind het heel sneu voor het beesie...
Het dier probeerd duidelijk te maken wat het nodig heeft.
Als het niet krijgt wat het vraagt gaat het 'zeuren.'
Antiecipeer daar op en zorg dat het dier goede brok krijgt waar veel energie in zit voor de jeuk. (Cavom)
Zorg er voor dat het dier ook constand water heeft tot z'n beschikking.
Geef het elkedag een lekker krabbel uurtje en ga lekker met dat beest knuffelen.
en ga op vaste tijden met het dier lopen 5x per dag is voldoende voor zo'n hond.
Als je dat doet zal het zeker minder gaan 'zeuren' en heb je een vrolijkere hond.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:59

lolotjeh schreef:
Ik vind het heel sneu voor het beesie...
Het dier probeerd duidelijk te maken wat het nodig heeft.
Als het niet krijgt wat het vraagt gaat het 'zeuren.'
Antiecipeer daar op en zorg dat het dier goede brok krijgt waar veel energie in zit voor de jeuk. (Cavom)
Zorg er voor dat het dier ook constand water heeft tot z'n beschikking.
Geef het elkedag een lekker krabbel uurtje en ga lekker met dat beest knuffelen.
en ga op vaste tijden met het dier lopen 5x per dag is voldoende voor zo'n hond.
Als je dat doet zal het zeker minder gaan 'zeuren' en heb je een vrolijkere hond.

Bij een hond met zoveel allergieën, kan je beter een voeding kiezen zonder granen, rijst, kip en rund.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:01

De hond zal ook veel onrust in haar lijf hebben. 5 Baasjes in 4 jaar. Dat doet en hond geen goed. Ze heeft geen stabiele basis, wordt niet genoeg geprikkeld en dat icm de medicatie maakt haar wrs zo.

Ga met haar op cursus, laat haar nieuwe dingen ruiken in het bos en op de hei. Speel met een bal.

Herders willen voor je werken. Van husky's weet ik het niet maar die staan heel dicht bij de natuur.

Ben benieuwd hoe ze eruit ziet. Ze is een prachtige combinatie!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:05

IMJ schreef:
De hond zal ook veel onrust in haar lijf hebben. 5 Baasjes in 4 jaar. Dat doet en hond geen goed.

Lezen ;) We hebben haar nu al weer 4 jaar en zijn ondertussen haar 5de thuis. (de hond is 8)

Dat is wat anders.....

@TS meer dan genoeg tips hier, lijkt mij meer onwetendheid van de eigenaar, ik zeg doe er je voordeel mee!

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:11

Waar is de hond allergisch voor en wat hebben jullie behalve de prednison al geprobeerd?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:12

Ach gut. Er is niks ergers dan jeuk.

Citaat:
Ik ben heel gek met deze hond, maar de lol gaat er wel vanaf. Als ik dan wel eens naar andere honden kijk en hoe die zich gedragen vind ik ze eigenlijk soms leuker dan dat luie monster dat thuis ligt te zeuren.

Deze opmerking vind ik wel heel erg cru. Een hond is niet alleen voor het leuke. Je hebt de verantwoordelijkheid voor het arme dier.

Ik heb 1 van onze honden tot vervelends toe verzorgt. Ik heb haar gedragen toen ze niet meer kon lopen. Ondanks dat ze 52 kilo woog. Ik heb alles voor haar gedaan, omdat ze bij het gezin hoorde. En nee, het was niet leuk voor mij. Maar voor de hond ook niet.

Jouw hond is 8. Husky's worden geloof ik ook niet zo oud...? Het is toch logisch dat ze op een gegeven moment mankementen gaan vertonen?
En op dat moment is het jouw verantwoordelijkheid om nog beter zorg te dragen voor de hond. Niet alleen wanneer het leuk is, maar ook op de minder leuke momenten.

Ik heb hier ook een hond zitten met allergieën. Hij is daar heel erg ziek door geweest. Nachtenlang heb ik met hem buiten gelopen in de hoop dat hij wat afleiding zou krijgen. Dat hij wat minder zou gaan piepen door de pijn. Weet je hoe vermoeiend dat voor mij was? En nog nooit heb ik ook maar 1 keer gezeurd.
Dit hoort erbij. Ook als de hond wat mankeert, hoor je ervoor te zorgen.
Ik heb er laatst nog een topic over gemaakt. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1855296
Alles kort samen gevat. Misschien zitten er tips voor je bij.

Na 2 jaar (en tientallen medicijnen en tests verder. en een lege portemonnee) zijn we erachter gekomen waardoor het komt. Hij heeft nu geen last meer.

Zelf zou ik nu eerst uit gaan zoeken waar de allergieën vandaan komen. Je kan het echt niet maken om deze hond te dumpen. Het heeft jouw liefde en zorg nodig.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:27

Ik word helemaal stil van je post. Hoe kun je zo over je hond praten? Ga alsjeblieft naar de DA en laat je daar informeren over de bijwerkingen van prednison.
Jij bent hier niet het slachtoffer maar je hond, die heeft geen enkel idee wat d'r overkomt. Ik wens je veel wijsheid toe.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:30

Ik heb zelf altijd husky,s gehad maar die halen over het algemeen de 12 of 13"jaar wel.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:31

Hier een Mechelaar van tien welke op haar tweede een hersenbloeding heeft gehad. We hebben haar hierna alles opnieuw moeten leren, ze wist niet niet meer wie wij waren en kende haar naam zelfs niet meer. Ze is nooit meer dezelfde geworden en heeft duidelijk een hersenbeschadiging eraan overgehouden. Neurotisch, veel blaffen en niet meer luisteren omdat ze dan niet 'aanwezig' is.

Wij hebben nooit overwogen om haar weg te doen maar hebben ermee leren leven en veel dingen op haar aangepast. Onze andere drie honden hebben hierdoor aandacht en uitstapjes in moeten leveren. Het is niet anders, wij houden van haar en nemen haar zoals ze is. Leuk? Nee maar daar staan we eigenlijk niet bij stil.

De dingen waarvan je aangeeft gek te worden zijn stuk voor stuk toch op te lossen? Eten verspreiden over de dag, onbeperkt drinken en meerdere keren uitlaten. Dat zijn de gevolgen kun je de oorzaak van de allergie achterhalen dan heb je volgens mij een andere hond.

Het grootste verschil tussen onze honden is nog wel dat de mijne helemaal gelukkig is in haar wereldje. Die van jou uit ongemak en ik zou me schamen er zo over te praten zoals jij doet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:35

Je hond zit duidelijk niet lekker in haar vel, dat het zeuren vervelend is snap ik wel maar herders en husky's zijn nou eenmaal verbaal sterk aangelegd en zullen dingen ook sneller aangeven door te piepen.
Ik zou voor verder onderzoek naar de DA gaan, misschien kan ze er iets bij krijgen of kunnen ze je verder helpen.
Dat ze zo'n honger heeft dat ze er alles aan doet om iets te kunnen eten is voor haarzelf ook niet prettig natuurlijk, dat ze steeds het gevoel heeft dat ze naar buiten moet ook niet, als ze daar dan ook nog negatieve reacties op krijgt is het helemaal sneu natuurlijk..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:40

Als ik jou was, zou ik eens naar een andere dierenarts gaan voor verder onderzoek. Prednison is symptoombestrijding en lost niets op. Wij hebben een kat met allergie die een tijd op prednison heeft gezeten (en ja, die vrat zich een stuk in de kraag) en was dik, maar hee... Zelf weleens prednison geslikt?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:40

Ik denk dat ts bedoelt dat ze er gewoon niet goed tegen kan en er wat hopeloos ervan wordt..

Weet natuurlijk niet waar de hond allergisch voor is maar ik zou eens een poosje over gaan op vers vlees. Het is geen middel tegen allerlei kwalen, maar ik weet wel dat het enorm goed kan werken tegen verstoorde darmfuncties en jeuk.
Misschien zelfs in combinatie met stoppen van de prednison.

Daarnaast is het misschien ook wel zo dat de hond een gave heeft ontwikkeld om je aandacht te krijgen. Negatieve aandacht is ook aandacht dus als jij zucht uit "wanhoop" geef je haar onbedoeld toch antwoord.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:41

Als 10x per een kleine waterbak vullen lastig is zet dan een grote emmer neer. Ik vind dat een hond (en paard ook) de hele dag onbeperkt water tot zijn beschikking zou moet hebben. (bijzondere individuele gevallen daargelaten, bijvoorbeeld als dat van de dierenarts eventjes niet mag.)

Ik heb ook een hond die door jeuk geplaagd wordt, zij is inderdaad een zorgenkindje. Maar ze is ook mijn kindje, ik ben dol op haar. Wekelijks in bad met speciale shampoo (die EUR 38,- per flesje kost!), voor het wandelen hondenschoentjes aan omdat regelmatig haar voetjes helemaal kapot gelikt heeft en dan doet buiten lopen pijn. Veel consultjes bij de dierenarts, en speciale voeding.

Ik begrijp dat je de hond niet weg wilt doen, alleen je moet ook beseffen dat dit al helemaal geen optie meer is. Je bent haar 5e baas, haar weer doorsturen naar een 6e baas kun je niet maken! Als jij het niet kan en wil doen, dan zul je de hond moeten laten inslapen. Ik wil maar even duidelijk maken dat jij haar laatste strohalm bent.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:57

Ten eerste dat een hond "zeurt" omdat hij geen water heeft lijkt me juist wenselijk. Hij hoort gewoon altijd de beschikking te hebben over drinkwater en is juist prima dat hij dat even laat merken als jij dat om een of andere reden even vergeten ben.
Verder een herder en husky zijn beide rassen waar je echt wat mee moet doen, die moet je bezig houden. Dat hij met fietsen niet vooruit te branden is wil niet meteen zeggen dat hij lui is. Misschien vind hij dat gewoon niet leuk, probeer iets te vinden wat hij wel leuk vind. Is ghoorzaamheid, of denk spelletjes misschien iets meer voor hem?

Waar is hij allergisch voor? Hebben jullie dat al helemaal uitgezocht en andere behandelingen geprobeerd? Ik zeg niet dat dat iets zal oplossen hoor, heb zelf ook een hond gehad die uiteindelijk op prednison moest, maar vaak worden er toch wat stappen overgeslagen.

Als uiteindelijk blijkt dat het niet op te lossen is heeft annoya hierboven een goed punt. Je hond is zelf ook niet gelukkig, dan kan het eerlijker zijn hem te laten inslapen. Als bij mijn allergische hond de prednison niks had gedaan of de bijwerkingen te erg waren had ik daar ook aan gedacht. Maar pas als je alles heb geprobeerd.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:08

Mijn moeder heeft bijna 10 jaar op prednison gestaan en die vrat (!!) letterlijk alles wat los en vast zat. En als ik mijn bord niet helemaal leeg kreeg, waar en wat dan ook, dan at zij dat ook op. Ze kon er niks aan doen, het was gewoon een bodemloze put.

Dus dat ze zeurt om eten is vervelend, maar je hond kan er niks aan doen. Je zou haar brokken wat meer verspreid over de dag kunnen geven, eventueel in het gras gooien zodat ze er ook een tijdje mee bezig is (niet op een hoopje, maar verspreid). Geeft in haar hoofd ook weer wat afleiding.

Verder dénk ik ook dat het een stukje opvoeding is. Nu mijn hond niet meer in en uit kan lopen omdat de deuren weer gesloten zijn, word ik ook wel eens gek van hem. Constant even om aandacht vragen en tja, in het begin ga je daar in mee. 'Moet je soms plassen, spelen, aandacht, whatever?' Maar dat gaat van kwaad tot erger en vervolgens blijft hij continue aandacht vragen. Hem toch maar eens aangepakt, gewoon wat vaker wegsturen (zeker als we nét een uur hebben gewandeld) en hij zoekt ook niet meer zoveel aandacht.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:09

Ik geloof dat het inmiddels genoeg genoemd is, maar het 'zeuren' van je hond is geen zeuren. Het zijn prikkels vanuit haar lijf die haar aangeven dat ze moet, eten, drinken etc. Nare bijwerking van Prednison. Het voordeel van Prednison is wel dat als het probleem onder controle is de dosis afgebouwd kan worden naar een zo laag mogelijke dosis waardoor er een stuk minder bijwerkingen zijn.
Wel vraag ik me af of er geen mogelijkheid is de bron van de allergieën weg te nemen? Als dat zo is hoef je ook geen prednison meer te geven.
Mijn hond heeft lange tijd aan de prednison gezeten (auto immuun ziekte) en had ook last van het eten en drinken. Ik zal wat van hem opgeruimd hebben, want ook zijn plas kon hij door het vele water drinken soms ineens niet meer ophouden. Ik vond het sneu, heel sneu, een hond te zien die zo naarstig op zoek is naar een voldaan gevoel en dat nergens in vindt. Sterkte met je hond en houd vooral in je achterhoofd dat het aangestuurd wordt door het lichaam en niet om je te pesten, dan kun je het knopje zeuren in je hoofd misschien omzetten naar, ze voelt zich niet fijn en zo kan ik haar helpen. Succes met je hond.