Hoe kun je oude hondjes warm houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Hoe kun je oude hondjes warm houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:35

Mijn drie Jack Russells van 12 en 15 jaar oud, zitten grotendeels buiten. Daar hebben ze een schuur met daarin hokjes met dekens en/of kussens. Zo lang als ik ze heb gaat dit prima en ze gaan graag naar buiten.

Nou begin ik te merken dat de oudste het sneller koud begint te krijgen als het buiten afkoelt. Ze loopt dan met een iets bolle rug, bibbert soms en gaat met kouder weer minder graag naar buiten.

Nou heb ik het idee dat ze jasjes, dekentjes en truitjes niet echt prettig vindt om te dragen, dus ik vraag me af of ze het daarmee wel warmer krijgt. Of zou ze er gewoon aan moeten wennen?

Heeft er iemand ervaring met kleding voor hondjes en misschien een link met het ideale jasje. Het buikje moet in ieder geval bedekt zijn, want dat is nogal kaal. Het is een teefje, dus met ruimte om te plassen hoeft bij de buik geen rekening mee gehouden te worden.

Of heeft er iemand een andere tip?
Haar binnen houden is niet echt een optie, omdat ik overdag werk en ze door wat lichte darmproblemen vaak haar behoefte moet doen.
Bovendien denk ik dat ze heel de dag binnen zitten ook niks vindt.
Ze is voor haar leeftijd verder gezond en vitaal, maar haar lichaam lijkt gewoon wat moeilijker op te warmen. Haar ruwharige vacht is ook wat dunner aan het worden.

Wie heeft tips?

PocoGaucha

Re: Hoe kun je oude hondjes warm houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:40

misschien kun je in je schuur een campingkacheltje zetten? zodat ze daarbij lekker warm zit.

Wij hebben voor een oude hond een bodywarmer stuk geknipt toen hij het duidelijk erg koud had. Dit was alleen voor het uitlaten, is denk ik niet geschikt voor een hele dag omdat het niet super zat. maar hij voelde zich er tijdens het uitlaten toch echt een stuk fijner in! Dus het helpt echt.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 6159_o.jpg

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:41

een kattenluikje installeren dat ze binnen en buitne kan? of eventueel zo'n rode warmtelamp in het schuurtje hangen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:43

Mijn oudje draagt ook een truitje als ze het oud heeft. Ze vindt het heerlijk. Zodra je hond door heeft dat het lekker warm is went het zo denk ik. Koop lekker iets van fleece, dat zit goed en is lekker warm. Het is alleen niet waterdicht uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:51

Een hokje isoleren en stro er in? Als ze het in haar hokje ook koud heeft natuurlijk.
Verder zou je kunnen kijken naar een simpele jas, zoiets als een paardendeken, dan zit je niet met mouwen die niet prettig voelen.
Ik had voor mijn vorige herder ook 2 jassen omdat hij rugproblemen had, rug moest warm en droog blijven dus dit was de beste en makkelijkste oplossing. deze had hij alleen aan tijdens het wandelen maar hij had er totaal geen problemen mee.
Hij had er dus 2, de gele voor de warmte en de groene is een waxjas maar dan heb je een idee.
Afbeelding

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 17:14

Bedankt alvast voor de reacties!
Een verwarming zie ik niet echt zitten, omdat het hok vrij groot is en ik verwacht dat de warmte niet echt in de hokjes komt. Warmte stijgt immers. Bovendien zijn elektrische kachels vaak kneiterduur in verbruik.
Misschien dat een lamp wel iets is. Dan moet ze er natuurlijk wel onder gaan liggen, maar als ze de warmte voelt, dan zal ze die wel opzoeken. Hoe zit het met het verbruik van die dingen?

Ik zal eens voor een fleecejasje of -truitje kijken. Een mooie paardendeken heeft ze, maar dat vindt ze dus niks. Bovendien is haar kale buikje dan niet bedekt en ik denk juist dat ze daar veel warmte verliest.

Afbeelding

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:18

Misschien is zon warme lamp waar ze puppy's vaak onder leggen een idee? Dan heeft ze het daar in ieder geval warm en kan ze zelf de warmte opzoeken. Lijkt me dat een jasje wat ze heel de dag aan hebben niet ideaal is. Zeker niet als het voor vaker gebruik is. Volgens mij zijn die dingen echt gemaakt om even aan te hebben bij het wandelen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:25

Bij www.theo.is hebben ze hele mooie jasjes met mouwtjes.
Ik heb dwergpinschers en de 1 heeft echt geen vacht.
Als het niet regent of waait kan ze het af met een truitje,maar anders krijgt ze haar Huttra jas aan.
Voor echte kou wil ik nog de pakken van hierboven bestellen.
Die warmtelampen die ze bij bv de schapen met lammetjes gebruiken kunnen nooit zo extreem duur zijn.
Daar zou ik zeker eens naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:41

Een warmtelamp zou idd een goede optie kunnen zijn.
Ik weet niet welke maat ze heeft maar ik heb hier nog wel een jasje zonder mouwen liggen, als je interesse hebt moet ik even kijken hoe het klittenband is maar die zou je tegen de verzendkosten over mogen nemen om te proberen of ze dat wel lekker vind, zit alleen wel een capuchon op dus ik weet niet hoe handig je bent maar die zou ik er wel af halen dan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:45

Als je er warmte lampen bij gaat hangen dan loop je het risico dat echt niet meer naar buiten wil. gewoon een fleece dekje in elkaar zetten of kopen.Zo'n paardendekentje is vaak veel te stug.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:46

Er zijn speciale warmteplaatjes/kruiken voor puppy's, die zijn voor een volwassen hond dan ook veilig om op/tegenaan te liggen.

spotterickJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:48

En ze Kan niet binnen in huis bij de kachel? Dan kan ze misschien niet continu naar buiten wanneer ze wil. Maar dan heeft ze het misschien al niet meer koud.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:48

Ik gebruik een "biggenmat"die warm is. (zal eens voor je zoeken)
In de winter voer ik ook warm eten .
Het belangrijkste is dat ze droog blijven.
Ook hebben ze hier een oude dekenkist waar ik een gat in heb gemaakt. Vul deze met stro en ze hebben een heerlijk hol.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:44

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:50

Mist schreef:
snugglesafe ! ik heb die al jaren en overal al voor gebruikt (zieke dieren, kittens, en zelfs om leidingen te ontdooien!)
even in de magnetron en ze blijven (echt!) 10uur warm

http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... ssen/60142

Wou ik net gaan zeggen! Aanrader!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:53

Mijn nu 14 jaar oude stofsok zit nog wel eens in de auto, die is natuurlijk uiteindelijk koud.
Is het ook nog zo'n eigenwijs ding dat ie altijd onder kleedjes uit kruipt, dus....

Heeft hij een collectie jasjes...
Afbeelding

Heb nog een lekkere dikkere wollen, in de kleuren van de duitse vlag, netzoals een wollen deken van mijn paard. Geen foto van.

Of... deze.. door vriendin gemaakt, is waterdicht.
Toen was ie nog jong.. nog maar... 10 whaaahhh.
Afbeelding

Oh.. en zelfgemaakte koe...
Afbeelding

Je moet wel eens wat.. En hij vind het geen probleem en ik vind geen bibberende hond meer in auto of stal.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:06

Ruff ware of zo iets heeft ook boddy's voor honden

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:37

Mijn jack is ook 15, die ligt in het achterhuis.
Daar zit een gat in de muur zodat die zelf naar binnen of naar buiten kan.
Ik heb op piepschuim een matrasje liggen met daarop een deken.
Hij vind het heerlijk om onder het deken te kruipen op het matras.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:15

Mist schreef:
snugglesafe ! ik heb die al jaren en overal al voor gebruikt (zieke dieren, kittens, en zelfs om leidingen te ontdooien!)
even in de magnetron en ze blijven (echt!) 10uur warm

http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... ssen/60142

Ik heb hier ook al eens naar gekeken voor mijn oudje, maar het lijkt me een heel klein ding. Wat is de afmeting hiervan?

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:17

Gewoon n ouderwetse kruik... Al zou ik zelf de hondjes in huis nemen... gezellig toch?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 06:16

Hang een warmte lamp niet te laag i.v.m brandwonden. Minimaal op 1 meter hoogte, liefst hoger.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 06:25

Ik gebruikte vroeger een speciaal matje wat verwarmd kon worden, het lijkt op een deurmatje en er zat een stekker aan. Ik deed deze dan in het stopcontact en deze werd warm. Ideaal voor wat zwakkere en oudere dieren. Misschien dat zo iets een optie is?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 06:48

Je hebt in een campingwinkel van die halogeen kacheltjes.
Deze vragen weinig stroom.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:34

Een warmtemat of warmtekabel (is eigenlijk voor reptielen) werken beiden wel goed.
En ze verbruiken niet zo veel stroom.
En een gewone kruik? Of één voor baby's.
En qua jasjes, er zijn wel jasjes die de buik goed warmhouden. Kwestie van zoeken en een beetje geluk.

Succes verder

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:51

Ik zou zelf nooit iets met stroom of een echte kruik gebruiken. Mocht een hond ermee gaan spelen of het willen slopen heb je toch een groot probleem.
Er is een goed alternatief geboden in de vorm van een kussen dat in de magnetron opgewarmd kan worden.