Om bij het begin te beginnen hebben we anderhalf jaar geleden een teefje gekocht in Co-eigendom met de fokkers. Dit zijn inmiddels vrienden van ons geworden en we passen regelmatig met veel plezier op elkaars honden.
Het was de bedoeling dat onze dame eind haar derde jaar een nestje daar zou krijgen, en we uit dat nest een pup zouden houden.
Echter nu is haar halfzus bevallen en hebben we gezamenlijk het plan opgevat uit haar nest een pup te nemen.
Wat ons en de fokker betreft is alles prima, MAAR mijn moeder gooit roet in het eten.
Zij past hier elke vrijdag op mijn Kids, heeft alleen helemaal niets met honden en kan al niets met onze huidige hond (welke wel goed luistert) en ze ziet het absoluut niet zitten met twee honden om zich heen.
Ik heb al geprobeerd haar zover te krijgen eens een stukje training te doen zodat ze wat meer overwicht krijgt, maar dat wil ze niet.
Kortom, links of rechtsom, ze wil dan niet meer oppassen hier.
Een behoorlijke patstelling die al weken tussen ons in staat.
We zijn zelf op maandag, dinsdag woensdag en het weekend thuis, op vrijdag Is mijn moeder er dus en op donderdag zit onze hond een dagje alleen (van 8.00-15.00u ongeveer).
Dit werkte prima, maar wanneer we ook de vrijdag niemand thuis hebben wil ik dat niet voor mijn hond(en).
Plus natuurlijk dat ik liever heb dat er hier opgepast wordt dan bij mijn ouders
Helaas kan ik het niet keihard spelen, ik ben gek op mijn ouders en ze doen een heleboel voor ons. Qua oppas ed doen we ook meestal een beroep op mijn ouders want mijn schoonfamilie Is geen optie, vrienden die op kunnen passen hebben we verder niet echt...
Iemand tips /ideeën? Het voelt heel egoïstisch om perse een tweede hond te willen, maar ik ben ervan overtuigd dat het voor onze hond beter Is en dat mijn moeder uiteindelijk makkelijker door het huis kan bewegen omdat hondlief juist niet zo gefixeerd meer Is op menselijke aandacht....
Heel verhaal
bedankt voor een antwoord
Of het is pesten of proberen te overtuigen dat ze zo slecht niet zijn