Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dancertje schreef:Heb je het alleen zijn opgebouwd?
dus eerst 5 min en dan ook echt het huis uit en niet bijvoorbeeld naar boven dat weten ze
josien_m_ schreef:Waarom moet een hond in een bench als je weg gaat? Zou jij opgesloten willen zijn voor langere tijd?
Seni schreef:Maak je 'm ook een beetje moe voor hij de bench in gaat? Niet extreem uitputten maar wat hersenwerken en een lekker wandelingetje.
Josien: een bench geeft niet het gevoel dat ze overal heen kunnen en dus niet weten wat ze met alle ruimte aan moeten en dan in paniek kunnen raken.
Ik vond het voor mijn hond ook niet leuk, de bench. Maar hoe meer
ik gaf hoe meer ze ging huilen. Nu moest ze laatst in de bench op het werk en toen vond ik het zielig voor der omdat ze geen bench meer gewend is, wat doet mevrouw: Ik had de bench neergezet en een extra stuk afgezet zodat ze ook uit de bench kon. En ze is de bench dus niet uitgekomen en keeuurrig gedragen.
Altijd dat 'zielig' verhaal als een hond in een bench zit. Die van ons is echt niet zielig. De bench is haar huis en ze gaat er zonder problemen in. Het is pas zielig als de bench veel te klein is of de hond er 23 van de 24 uur in zit. Er zijn natuurlijk altijd de uitzonderingen die er niet tegen kunnen. Verder echt geen probleem hoor een bench. dingogirl schreef:Vooral niet heel veel gaan praten tegen je hond voordat je weggaat. Zo van, wel lief zijn he, baasje komt straks terug en dan nog vanalles zeggen tot je de deur dicht doet. Daardoor weet je pup heel zeker dat het erg is dat je weggaat.
Pup in de bench, deurtje dicht en gewoon rustig weggaan. Wel opbouwen natuurlijk. Begin met heel even echt weg gaan en dan steeds langer.
ook als je terug komt niet meteen enthousiast of zielig tegen hem gaan praten. Als hij dan jankt en gek doet, dat negeren tot hij rustig(er) is en dat gedrag belonen. Zo leer je hem dat rustig gedrag beloont wordt en ongewenst gedrag genegeerd.
vaak heb je dit gedrag onbewust aangeleerd door de manier waarop je weg gaat en hoe je dan praat of doet.
Helemaal mee eens! dingogirl schreef:Vooral niet heel veel gaan praten tegen je hond voordat je weggaat. Zo van, wel lief zijn he, baasje komt straks terug en dan nog vanalles zeggen tot je de deur dicht doet. Daardoor weet je pup heel zeker dat het erg is dat je weggaat.
Pup in de bench, deurtje dicht en gewoon rustig weggaan. Wel opbouwen natuurlijk. Begin met heel even echt weg gaan en dan steeds langer.
ook als je terug komt niet meteen enthousiast of zielig tegen hem gaan praten. Als hij dan jankt en gek doet, dat negeren tot hij rustig(er) is en dat gedrag belonen. Zo leer je hem dat rustig gedrag beloont wordt en ongewenst gedrag genegeerd.
vaak heb je dit gedrag onbewust aangeleerd door de manier waarop je weg gaat en hoe je dan praat of doet.
dingogirl schreef:Vooral niet heel veel gaan praten tegen je hond voordat je weggaat. Zo van, wel lief zijn he, baasje komt straks terug en dan nog vanalles zeggen tot je de deur dicht doet. Daardoor weet je pup heel zeker dat het erg is dat je weggaat.