Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xniieeenke schreef:Mijn moeder en vader hadden een hond en toen mijn zus werd geboren werd hij agressief van de verdediging.
Het is vaak zo dat honden het doen, maar ik denk dat je het op afstand moet houden omdat de hond ook zelfs het kind kan beschermen door je als moeder te bijten, dat is waarom de hond van paps en mams weg is gegaan.
Musiess schreef:xniieeenke schreef:Mijn moeder en vader hadden een hond en toen mijn zus werd geboren werd hij agressief van de verdediging.
Het is vaak zo dat honden het doen, maar ik denk dat je het op afstand moet houden omdat de hond ook zelfs het kind kan beschermen door je als moeder te bijten, dat is waarom de hond van paps en mams weg is gegaan.
Als het eenmaal geboren is ben ik bekend met 'honden laten wennen aan baby en de verzorgers ervan' maar nu ik voor t eerst zelf zwanger ben is dit proces nieuw.

) maar succes met je vastplakkende hond haha
Dieren hebben meer door dan je zelf weet
Hoe je het op kunt lossen? Geen idee. Maar in ieder geval van harte gefeliciteerd! 
anneliesdj schreef:Haha ja natuurlijk heeft je hond door dat je zwanger bent.
Je hond 'leest' je gedrag en ruikt hoe je je voelt, die wist ws eerder dat je zwanger was dan dat jij dat zelf wist.
Maar is dit een hond die moet blijven of een die tijdelijk is?
anneliesdj schreef:Dan zou het voor mij toch minder een probleem zijn, je wilt toch juist dat je hond wat alerter is en beschermend. Zolang hij goed luistert en stopt als jij dat zegt én het blijft bij blaffen en gaat niet verder, zou ik er niet zo'n probleem van maken.
Alleen zou ik dan wel opletten dat hij niet teveel gaat claimen, dus niet erg dichtbij blijft lopen, continu tegen je aan gaat staan enz, want dat leid tot erger. En laat hem regelmatig 'ervaren' dat als jij zegt dat het goed is hij naar achter moet gaan en de ander ruimte moet geven. Dus ga zo af en toe eens een gesprekje aan met iemand en laat ze dichterbij komen.