Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Martine_R schreef:Nee hoor. Bij paarden doen sommige dierenartsen het ook met 2 of 3, en anderen geven het liefst direct de ''dodelijke spuit''. Dat verschilt per dierenarts en iedere dierenarts heeft zijn eigen beweegredenen om het op zijn manier te doen. Daar is geen ''goed'' of ''fout'' in. Net als dat het niet goed of fout is om je paard te laten slachten of in te laten slapen.
Het heeft er misschien vervelend uit gezien TS. Het zou ook helemaal niet zo raar zijn, vind ik, om maandag nog even naar je DA te bellen en nog even na te vragen wat zijn beweegredenen zijn om direct die dodelijke spuit te geven. Dan kan hij het uitleggen en voel jij je misschien wat beter.
Deoiridh schreef:Meteen in het hart zonder verdoving lijkt mij erg pijnlijk. Dat zou ik ook niet laten doen.
Mijn konijn heeft destijds ook maar één spuit gehad. Dit was geen spuit voor het hart maar een overdosis slaap middel, kan dat?
Leffroi schreef:Deoiridh schreef:Meteen in het hart zonder verdoving lijkt mij erg pijnlijk. Dat zou ik ook niet laten doen.
Mijn konijn heeft destijds ook maar één spuit gehad. Dit was geen spuit voor het hart maar een overdosis slaap middel, kan dat?
Euthanasol is officieel ook een narcosemiddel dacht ik. Hier wordt het nog wel eens gebruikt bij een hond met ernstige epilepsie? Weet het zo even niet meer. Maar bij overdosering overlijdt het dier inderdaad.
Amiigo schreef:Martine_R schreef:Nee hoor. Bij paarden doen sommige dierenartsen het ook met 2 of 3, en anderen geven het liefst direct de ''dodelijke spuit''. Dat verschilt per dierenarts en iedere dierenarts heeft zijn eigen beweegredenen om het op zijn manier te doen. Daar is geen ''goed'' of ''fout'' in. Net als dat het niet goed of fout is om je paard te laten slachten of in te laten slapen.
Het heeft er misschien vervelend uit gezien TS. Het zou ook helemaal niet zo raar zijn, vind ik, om maandag nog even naar je DA te bellen en nog even na te vragen wat zijn beweegredenen zijn om direct die dodelijke spuit te geven. Dan kan hij het uitleggen en voel jij je misschien wat beter.
Is geen goed of fout om euthasol te spuiten zonder narcose??? Is gewoon dierenmishandeling! Euthasol zorgt ervoor dat de bloedvaten dicht schroeien en dat lijkt me nou niet echt een fijn gevoel
Amiigo schreef:Leffroi schreef:
Euthanasol is officieel ook een narcosemiddel dacht ik. Hier wordt het nog wel eens gebruikt bij een hond met ernstige epilepsie? Weet het zo even niet meer. Maar bij overdosering overlijdt het dier inderdaad.
Lijkt me sterk
Eloya schreef:Ik eis altijd 2 spuiten bij mijn ratjes, dit omdat de eerste keer dat ik een ratje liet inslapen elijk de dodelijke werd gezet en die ging mis waardoor mijn ratje extreem veel pijn heeft gehad. nu wil ik eerst verdoving en daarna pas de euthanasol