Mensen met buitenhonden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Mensen met buitenhonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 12:44

Hallo!
Ik vraag me af of er hier mensen zijn met honden die altijd buiten leven en die nooit in huis komen.
Welk ras hebben jullie, wat is de reden dat de hond niet in huis komt en wat doen jullie er mee?
:D

x_Irisje_x

Re: Mensen met buitenhonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:47

Op stal loopt een mechelse herder. Leeft altijd buiten en in de stal.
Is er als gezelschap voor de boer (die is er dol op) maar ook grotendeels voor de waak.
Loopt gewoon los en blijft netjes op het terrein

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:53

Wij hebben een kruising border collie x australian shepherd.
Hij komt niet bij ons in huis, maar is 's nachts bij ons op de deel (waar het qua klimaat optimaal is, niet te warm in de zomer en niet te koud in de winter).
Over dag werkt hij mee op ons boerenbedrijf en is dus meestal buiten.
Vanwaar deze vraag als ik vragen mag?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:53

vroeger thuis hadden we een duitseherder. die was altijd buiten en had alles in de gaten.
En hij was er voor de waak, maar hij was niet vals! *\o/*

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 12:58

Meikemarieke, ik vraag het omdat ik zelf een hond heb die niet in huis komt en ben nieuwsgierig naar anderen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:00

Onze twee honden komen wel binnen als wij thuis zijn, maar overdag zijn ze buiten en in de garage en daar slapen ze ook. Beetje een tussenweg dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:01

Hier nog niet.

Maar ben straks wel van plan om Mechels tot bepaald niveau te trainen en daarna door te verkopen. Dit zullen wel kennelhonden worden.

En straks wil ik mijn eigen honden (mechel en lab) ook buiten gaan houden, als wij overdag weg zijn.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:05

Onze hond, aangenomen als buitenhond / waakhond, komt heel veel binnen (als we thuis zijn) :D De gezinshond die er later bij is gekomen is net zoveel binnen/buiten :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:18

Hier hebben we 6 honden waarvan 4 kennelhonden. Waarom? omdat ze niet allemaal met elkaar samen kunnen en 6 teveel in huis is en het ook een aantal honden zijn die niet graag in huis zijn. Wel voor een uurtje wat ook mag maar dan vinden ze het al snel goed. Gaat om Duitse herders.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:30

Geen kennelhond, maar wel een jachthond (Grote Munsterlander) die overdag buiten is en een plek heeft in een gemetste stal. (geen paardenstal) 's Avonds slaapt hij wel in de schuur (geisoleerd en aan ons huis) langs de CV ruimte en was/strijkruimte.

Het is een nieuwe schuur, waar we eigenlijk wel veel vertoeven.

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:44

misschien een beetje een domme vraag maar: waarom mag jullie hond niet binnen? :o

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:54

Bij ons 'mag' hij niet naar binnen omdat hij vaak vies is (sjouwt buiten door de modder/koeienstront) en hij is langharig, dus overal zou je dan haren in huis krijgen. Bovendien weet het dier ook niet beter, met uitzonderingen zoals vuurwerk, onweer, ziekte, mag hij naar binnen, maar hij wil dan uit zichzelf altijd graag snel weer naar zijn eigen plekje.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:03

Onze honden mogen wel binnen, maar zitten overdag grotendeels buiten in een overdekt, afgesloten stuk tuin.
Omdat ze het binnen snel te warm hebben, vaak vies thuis komen, veel verharen, opdringerig kunnen zijn naar ons en naar gasten, noem maar op. Buiten mogen ze op botten en schapenkoppen kluiven, die willen we absoluut niet binnen natuurlijk :r Ze hebben een geplastificeerd 2-persoons camper matras op pallets om op te liggen, dus het is comfortabel zat voor ze, meer dan binnen :j

Maar 's nachts slapen ze binnen (in de zomer soms ook buiten), ze zijn er natuurlijk wel voor de leuk, het zijn geen waakhonden. Al waken ze wel. Rottweilers trouwens, dus die hebben een ondervacht, vandaar het verharen en de warmte.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:04

Onze buitenhonden:

Afbeelding

Overdag op het voorterras (staat hondenhuis) en het land, ´s nacht is een voor hen aangepaste stal.

Laten stinkwinden en dat is echt geen harden binnen. Laat staan maal víer.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:10

Hier 2 buitenhonden. Om de doodeenvoudige reden dat mijn huisje 30 vierkante meter klein is. Dan wil je daar geen hond van 30kg en eentje van 10kg bij hebben ;)
De goed ommuurde tuin daarentegen is zo'n 500 m2. Er staan twee hondehokken, struiken, bomen, zand, tegels en grint. En allemaal leuke hagedisjes om op te jagen. :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:13

Ik had een berner sennen (nu dood), helaas voor mij wilde ze niet binnen (te warm), ik deed gehoorzaamheid ermee, lange afstands wandelen en het laatste jaar agility.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 14:20

Aan diegene die zich afvragen waarom mijn hond niet binnen mag: ik woon nog bij m'n ouders en m'n ouders willen gewoon geen honden in huis, that's it :D.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:23

Als het om 1 hond gaat zou ik het wel zielig vinden trouwens.

Heb er twee die overdag in de kennel (binnen en buitenverblijf) zitten, maar 's avonds en 's nachts wel binnen komen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:27

Onzr vorige hond was buitenhond. (Liep in roedel van 5 a 6 honden)
Waakhond op een fell pony fokkerij.
Bijn ons mocht ze bij slecht weer en s nachts in de mand in huis.

Nu hebben we een jonge hond en die mag ook doot de woonkamet. Erl langharig kwestie van borstelen rn dagelijks stofzuigen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:28

Hier ook buitenhonden. Snachts slapen ze in de bijkeuekn maar overdag altijd buiten.
Temperatuursverschil vinden ze te groot als ze echt maar binnen komen en moet zeggen dat ik dat prima vind met hun modderpoten. :o

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:36

Onze hond heb ik liever niet binnen omdat ik het graag netjes binnen heb (twee kleine kinderen), hij loopt op ongeveer 0,5 Ha rond en is niet echt alleen, wij zijn vaak buiten in de weer en hij loopt erbij, komt mee de paarden verzorgen hij kan ook bij de paarden in de weide, en heeft gezelschap van twee katten.

Van tijd tot tijd komt hij wel binnen op zijn deken, maar wanneer ik dan even naar buiten wil, wil hij terug mee. Hij is niet echt een kneusje hij is graag buiten in tegenstelling tot mijn duitse dog, dat was echt een luxe hond, hij kon zo genieten van zijn plaatsje voor de kachel.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 24-09-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:38

Ik zie een erfhond of een kennelhond ook liever niet alleen. Want het gaat toch maar om een aantal uur per dag dat je buiten bent, zeker in de winter.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:39

Ik heb inloophonden, dat wil zeggen, ze mogen ook binnen als de deur openstaat (ik heb geen huiskamer, de deur komt uit op een woonkeuken met tegelvloer). In de zomer zijn daar de temperaturen ook aangenamer dan buiten (ik woon in Portugal).
Ze hebben een hondenhok, waar ze afgelopen winter samen in gingen, maar tot nu toe ligt een hond liever op een deken onder het slaapkamerraam.

Ik heb 30 hectare terrein, maar de andere kant op vinden ze leuker (ze volgen wildsporen).
Een heeft meer plichtsgevoel wat bewaken betreft dan de ander en is meer/vaker om het huis te vinden dan de ander. Ze gaan ook lang niet altijd samen op stap.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:41

hier hebben wij twee grote buiten honden, voor de waak. Een Sint Bernard en een berner serner x pyrenese berghond alle twee heel lief maar geen honden om binnen te hebben. in de nacht liggen ze in de hal en overdags lopen ze rond op het erf en houden alles in de oog. Vaak genoeg dat er iemand het terrein om komt of paarden zijn ontsnapt gaan ze blijven, voor de rest doen ze niks (teminste als jij niks bij ze doet)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:42

Hier ook buitenhonden, 2 daarvan hebben wel altijd binnen gelegen, tot we naar ons huidige huis verhuisden, het is wel even omschakelen geweest voor ze (1 gaat er altijd nog op de deurmat liggen als de achterdeur open staat, maar verder dan dat komt hij niet)

In totaal hebben we 5 honden, verdeeld over 4 kennels, ze lopen eigenlijk allemaal los rond het huis en gaan alleen vast als er visite komt...

ze gaan ook gerust samen in 1 kennel als ze daar zin in hebben, op 1 na, die is erg gesteld op haar privacy en duld niemand anders in haar kennel, maar onze bull meent dan toch dat ze moet gaan lopen klieren, dus die houden we even apart van elkaar