Deze heeft eigenlijk altijd goedkoop vor gehad voor kleine honden, want meneer wilde geen grotere brokken eten.
Het was een friese stabij kruising, echt de liefste hond die ik me ooit kan voorstellen.
Maar eigenlijk altijd supermarkt brok en blik gehad, en at mee van het avondeten.
Was eigenlijk altijd gezond(tot hij eens 300 gram chocola opat... dat was 3 uur dierenarts enzo..)
Hij stonk niet en had goede ontlasting.
Maar nu hebben we sinds februari/maar een nieuwe hond.
Weer een kruising stabij, maar nu een bekende andere helft, namelijk een duitste staande.
Van jongs af aan is ze al super actief en speels, en is het liefste de hele dag aan het rennen en doen.
Maar ook heeft ze van jongs af aan al veel jeuk, heeft al eens oorontsteking gehad en ook oog ontsteking.
De oorontsteking is inmiddels verholpen, en de ogen ook, al blijven die wel vaak rood en heeft ze vaak vieze oogjes.
Ze heeft al 3 keer verschillende soorten oogdruppels gehad en het hielp altijd even, tot de behandeling klaar was.
Dus het vermoeden dat het van binnen uit komt.
Momenteel krijgt ze deze brok:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ita/312185
Ontlastig is vaak wat aan de dunnere kant, geen diarree ofzo, maar ook niet stevig, en ze laat heeeel veel windjes. Je kan ze soms horen knetteren
En ook de geur daarvan is niet te harden
Maar na tijden heb ik mijn moeder eindelijk over kunnen halen om een andere brok te proberen.
Ik zeg een granenvrije brok. Grote kans dat het daarmee al minder wordt. Datg hoop ik dan tenminste.
Maar er zijn er zo veel! En zo duur!
Oorijen, Acana, Taste of the wild, ik weet het niet meer!
Wie wil mij helpen om een goede en goedkope brok te vinden.
Helaas is mijn moeder laatst ontslagen en is mijn vader nu alleen verdiener.
Dus mn moeder wil liever geen brok die duurder is dan de huidige, want dit kan uit.
Nog even de puntjes op een rijtje:
- Jonge zeeeeer actieve hond
- Bijna 20 kilo
- Granenvrije brok
- Niet meer dan 3 euro per kilo
- Liever geen vers vlees, tenzij aanduidbaar goedkoper.
En een persoonlijk puntje,
Ik ben bang dat ze misschien HD heeft/krijgt/ontwikkeld/weet ik wat.
Ze loopt vaak als een kameel als ze gewoon loopt, en wiegt dan erg met haar rug heen en weer.
Dierenarts heeft een testje gedaan waaruit bleek dat ze gevoelig was aan een achterpoot.
Dus als er een brok is met wat toevoegingen/mineralen enzo dan vind ik dat wel een pluspuntje voor de hopelijke ondersteuning.
Als er nog iets mist uit de lijst, of er is meer info nodig:
Vraag vooral, ik wil echt iets beters voor mijn hond!