Ik zie door de hondenbrokken de zak niet meer.. Ofzo ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Ik zie door de hondenbrokken de zak niet meer.. Ofzo ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 14:32

Vorig jaar hebben we onze 14 jarige hond moeten laten inslapen.
Deze heeft eigenlijk altijd goedkoop vor gehad voor kleine honden, want meneer wilde geen grotere brokken eten.
Het was een friese stabij kruising, echt de liefste hond die ik me ooit kan voorstellen.
Maar eigenlijk altijd supermarkt brok en blik gehad, en at mee van het avondeten.
Was eigenlijk altijd gezond(tot hij eens 300 gram chocola opat... dat was 3 uur dierenarts enzo..)
Hij stonk niet en had goede ontlasting.

Maar nu hebben we sinds februari/maar een nieuwe hond.
Weer een kruising stabij, maar nu een bekende andere helft, namelijk een duitste staande.
Van jongs af aan is ze al super actief en speels, en is het liefste de hele dag aan het rennen en doen.
Maar ook heeft ze van jongs af aan al veel jeuk, heeft al eens oorontsteking gehad en ook oog ontsteking.
De oorontsteking is inmiddels verholpen, en de ogen ook, al blijven die wel vaak rood en heeft ze vaak vieze oogjes.
Ze heeft al 3 keer verschillende soorten oogdruppels gehad en het hielp altijd even, tot de behandeling klaar was.
Dus het vermoeden dat het van binnen uit komt.
Momenteel krijgt ze deze brok:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ita/312185
Ontlastig is vaak wat aan de dunnere kant, geen diarree ofzo, maar ook niet stevig, en ze laat heeeel veel windjes. Je kan ze soms horen knetteren :r En ook de geur daarvan is niet te harden :r

Maar na tijden heb ik mijn moeder eindelijk over kunnen halen om een andere brok te proberen.
Ik zeg een granenvrije brok. Grote kans dat het daarmee al minder wordt. Datg hoop ik dan tenminste.
Maar er zijn er zo veel! En zo duur!
Oorijen, Acana, Taste of the wild, ik weet het niet meer!

Wie wil mij helpen om een goede en goedkope brok te vinden.
Helaas is mijn moeder laatst ontslagen en is mijn vader nu alleen verdiener.
Dus mn moeder wil liever geen brok die duurder is dan de huidige, want dit kan uit.

Nog even de puntjes op een rijtje:
- Jonge zeeeeer actieve hond
- Bijna 20 kilo
- Granenvrije brok
- Niet meer dan 3 euro per kilo
- Liever geen vers vlees, tenzij aanduidbaar goedkoper.
En een persoonlijk puntje,
Ik ben bang dat ze misschien HD heeft/krijgt/ontwikkeld/weet ik wat.
Ze loopt vaak als een kameel als ze gewoon loopt, en wiegt dan erg met haar rug heen en weer.
Dierenarts heeft een testje gedaan waaruit bleek dat ze gevoelig was aan een achterpoot.
Dus als er een brok is met wat toevoegingen/mineralen enzo dan vind ik dat wel een pluspuntje voor de hopelijke ondersteuning.
Als er nog iets mist uit de lijst, of er is meer info nodig:
Vraag vooral, ik wil echt iets beters voor mijn hond!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-15 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek van TS

8nnemiek

Re: Ik zie door de brokken de zak niet meer.. Ofzo ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:52

Ik geef de brok van Bosch, te koop bij Zooplus. Graanvrij en niet te duur. Ik voer de Plus met forel. En daarnaast Smuldier vers vlees. Ook graanvrij en zeker niet te duur.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:57

Mijn hond heeft ook veel last van huidproblemen vooral jeuk en rode uitslag (Witte Herder).

Wat ik heb gedaan om hem op te schonen is eerst 2 weken puur vlees geven (Carnibest Hond) en daarna over te schakelen naar Prins ProCare Lam-Rijst http://www.prinspetfoods.nl/artikel/pri ... -allergeen

Hier doet hij het inmiddels erg goed op

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:00

Je hebt acana adult dog, 13 kg voor 50 euro (3,85 per kg).

Wel wat boven budget maar goed voer met hoog vleespercentage.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:02

Ik voer vlees van de slachter, kost een euro de kilo.
Ik snap dat niet iedereen naar de slachter wil of kan, Smuldier kun je ook geven, dat is ook niet duur, zeker geen drie euro de kilo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:08

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:13

Dog lovers gold 15 kilo 45,25 per zak
Omgerekend 3,00 ongeveer de kilo

Erg tevreden over de geperste als de original

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:14

Ik heb een tijdje mijn hond Taste of The Wild gevoerd, weet niet meer hoe duur dit was. Maar was prima. Hij heeft dit maar heel kort gehad en ben toen overgestapt op vers vlees (Carnibest). Vacht is nog meer gaan glimmen, hij is in super conditie, ook al is het wel wat duurder is zou nooit meer anders willen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 15:33

Bedankt voor de berichtjes, ik ga ernaar kijken!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:39

Ik voer cavom compleet kost bij de "jumper" 32,95 voor 20 kg, is een geperste brok, hoef je maar weinig van te voeren, hier doen zowel de grote als de kleine hondjes het er super op.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 15:53

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:55

nien81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:00

Ik heb een Engelse bulldog die soms last had van vachtproblemen en oogontsteking. Ik voerde altijd Hills.
Ben onlangs andere brokken gaan voeren die 'koudgeperst' zijn en beter zouden zijn voor de vertering.
Ik voer deze: http://www.carnis.nl/brok-zalm.html

Ze hebben ook andere soorten met lam of kip/rund. Maar ik heb speciaal deze genomen omwille van de glucosamine en chondrontine (voor de gewrichten)

Ik vind het echt een ideale brok. Hond haar vachtje is ook superzacht geworden! (zelfs dierenarts zei dat ze zo'n lekker zacht kopje heeft haha)

Let op als je het gaat voeren, want je mag geen combi maken van koudgeperste brokken en de brokken die je nu voert. Er moet minimaal 12u tussen zitten (dus bijvoorbeeld 's avonds je oude brok geven en dan 's morgens de nieuwe)
Eerste 2 weken kunnen gevoelige honden soms wat klachten krijgen aan de huid/oren ofzo maar daarna is het echt helemaal over. Is net of alle rommel er eerst uitmoet.
Ontlasting wordt er ook veel beter van.

nien81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:02

oh ja en de Engelse bulldog die bekend staat om de vele windjes: nou ook heel erg verminderd _/-\o_

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:06

Wij voeren farmfood, deze heeft een graanvrije variant met zalmolie die niet duur is. Ook dog lovers gold geprobeerd maar daar deden onze honden het gek genoeg heel slecht op. Dus weer terug naar het farmfood, waar we ontzettend tevreden mee zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:08

Mijn ervaring is dat je met vers vlees veel minder hoeft te voeren en het dus per kg wel duurder is, maar in gebruik dus net zo duur/goedkoper is. Mijn hond van 17kg eet 330 gr per dag carnibest natuur, wat neerkomt op 1,15 per dag aan voer. Dat is dus 33 euro per maand en dat vind ik niet teveel. :)

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:11

Ik zal eens kijken of je ergens hypoallergeen voer kan krijgen. Bijvoorbeeld Sanimed Atopy Sensitive. Erg fijn voer...! Is niet heel goedkoop, maar zeer goede reacties op.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:19

nien81 schreef:
Ik heb een Engelse bulldog die soms last had van vachtproblemen en oogontsteking. Ik voerde altijd Hills.
Ben onlangs andere brokken gaan voeren die 'koudgeperst' zijn en beter zouden zijn voor de vertering.
Ik voer deze: http://www.carnis.nl/brok-zalm.html

Ze hebben ook andere soorten met lam of kip/rund. Maar ik heb speciaal deze genomen omwille van de glucosamine en chondrontine (voor de gewrichten)

Ik vind het echt een ideale brok. Hond haar vachtje is ook superzacht geworden! (zelfs dierenarts zei dat ze zo'n lekker zacht kopje heeft haha)

Let op als je het gaat voeren, want je mag geen combi maken van koudgeperste brokken en de brokken die je nu voert. Er moet minimaal 12u tussen zitten (dus bijvoorbeeld 's avonds je oude brok geven en dan 's morgens de nieuwe)
Eerste 2 weken kunnen gevoelige honden soms wat klachten krijgen aan de huid/oren ofzo maar daarna is het echt helemaal over. Is net of alle rommel er eerst uitmoet.
Ontlasting wordt er ook veel beter van.

Dat je koudgeperst en gewone brokken niet mag combineren is een fabel. Er zijn honden die er gevoelig voor zijn, maar die zijn er niet gevoeliger voor dan voor een gewone voerwissel. Ik raad dus altijd aan om geleidelijk over te schakelen.

Er staat al een linkje naar hondenforum.nl , ik ben daar Domor en heb daar ook al mijn mening over WoW gegeven. Ik heb het ook in huis (gratis proefzak) en hoewel het leuk voer is, is het niet bijzonder. Mijn honden doen het er gewoon op.

Wat is de reden dat je graanloos wilt voeren? Als je brokken vergelijkt is het handig niet alleen de kg-prijs in de gaten de houden, maar ook de aanbevolen hoeveelheid brok per dag voor een hond van 20 kg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:23

Het nadeel van een goedkope brok (omgerekend) in kilo's is vaak dat je veel meer moet voeren.

Ik voer Prins en hoef maar 250 gram te voeren op twee honden terwijl ik bij een andere brok 500 gram of meer zou moeten geven. Ik zou daar vooral op letten.

Ik voer dus Prins Procare Super, 15KG is €32,-, niet goedkoop, niet te duur, maar in verhouding voer ik dus relatief weinig. Daarbij voeren wij KVV bij.

Overigens vind ik, ondanks de situatie, dat je niet zomaar op zoiets kunt bezuinigen. Wij hebben ook in de situatie gezeten dat we geld tekort kwamen maandelijks, maar dan aten we zelf maar een maand brood en dronken we water. Op kwaliteit voedsel voor de dieren werd niet bezuinigd.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:34

Mizora schreef:
Dat je koudgeperst en gewone brokken niet mag combineren is een fabel. Er zijn honden die er gevoelig voor zijn, maar die zijn er niet gevoeliger voor dan voor een gewone voerwissel.

Voor zover ik gehoord heb is dat geen fabel, maar wel verouderde info. Vroeger was dit nl. wel degelijk van belang. De brokken worden tegenwoordig anders samengesteld, waardoor dat geen probleem meer zou zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 18:21

Even voor de grap eens de Barf berekening gedaan
Klopt deze?

Hoeveelheid: 4.5% van 18 kilo = 810 gram per dag / 5670 gram per week
Rauw vleesbot 45% : 365gr p/dag
Groentes 10% : 81gr p/dag
Orgaanvlees 20% : 162gr p/dag
Spiervlees 25% : 203gr p/dag
Bekijk dit menu op http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/?menu=9k-S_0|fxPn2o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 19:27

Iemand nog een goede toevoeging?
Ik ben het even helemaal kwijt, weet niet meer waar ik naar moet kijken..

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:35

Ik heb ook barf geprobeerd bij mijn hond, maar die wilde het met geen mogelijkheid eten. Dus heb daar geen tips over helaas.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:50

Wij voeren Orijen, is wel wat duurder, maar eigenlijk moet je er ook gewoon minder van geven want doordat daar geen maagvullers zoals granen en rijst in zit haalt de hond er meer voedingsstoffen uit. Wel is de eiwit groot in dit voer wat de eerste 3 weken diarree kan geven en als je hond er allergisch voor is (hond van tante had een eiwit intolerantie) dan is dit voer niets voor jou.

In Orijen zit vis en al het vlees en vis zijn behoorlijk richting de biologische kant (komt allemaal uit Canada). Wij hebben sinds 3 weken een nieuwe hond erbij (2 jarige gesteriliseerde teef) en haar doffe vacht geeft al veel meer glans en is al een stuk zachter dan voorheen. Het voer heeft dus wel echt een effect op de hond.

Of het allemaal doet wat jij graag wilt weet ik niet en zal per hond verschillen. Kostprijs moet je even zelf uitrekenen :) .

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:06

Orijen heb ik naar gekeken maar ligt de prijs 2/3e hoger.

Momenteel ben ik aan het kijken naar Carnis, maar ik ben nog niet overtuigd
Ingredienten Rund/Kip
Kippenmeel (min.29%), ontsloten mais, ontsloten rijst, ontsloten haver, oliën en vetten (min. 0,5% zalmolie), bietenpulp, johannesbroodmeel, runderpensmeel (min.2%), vitaminen en mineralen.