Ik werd ook een beetje GEDWONGEN om met de groep mee te gaan naar SeaWorld want anders zat ik helemaal alleen in het hotel. En om nou te zeggen dat dat echt gezellig is? Hummm, nee niet echt. En stiekempjes wilde ik toch dat park in het echt zien...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) Zeeuwsemeid schreef:Ik snap niet zo goed dat dat dier nog mee mag doen in de shows gezien zijn geschiedenis.. Verder lijkt het me aan de ene kant best leuk om orca's zo te kunnen zien dus vind de plaatjes wel mooi
(al ben ik het totaal niet eens met hoe het park de dieren houd)
Mioux schreef:het blijven mooie dieren ! (niet naar TS gericht) alleen zo jammer dat ze zo slecht leven...heb eens een documentaire gezien over de seaworlds, ook deze betreffende. En ze worden ook enorm slecht behandeld.. gaten in de tanden gemaakt voor t geval dat, te kleine stressige bakjes waar je je maanvis nog niet in zou doen bij wijze van, en dan nog niet eens gepraat over t geweld wat gebruikt word.
In de natuur vind ik ze prachtig, hun natuurlijke gedrag. Wat tilikum heeft gedaan ja, ik zei al toen ik t hoorde dat is te verwachten als ze zo leven word je wel gek.
Hopelijk worden dingen als dit in de toekomst verboden, en eventueel mooie boot ritjes om ze in de natuur te zien gemaakt. Dan zie je pas hoe mooi ze écht zijn.
Wel hele mooie foto's verder TS !
lennylenny schreef:Mooi beesten maar vreselijk dat je naar zo'n park bent geweest.. heb je de documentaire Black Fish gezien? Van mij mogen ze het afschaffen en alleen in het wild nog gaan bekijken.
mala26 schreef:Zijn mooie foto's en het zijn zulke pracht beesten. Dacht idd alleen dat Tilikum geen shows meer deed, tenminste dat was te zien/horen in de docu Black Fish, dacht ik.
Zou ze graag ooit in het wild zien lijkt me machtig mooi.
Mioux schreef:mala26 schreef:Zijn mooie foto's en het zijn zulke pracht beesten. Dacht idd alleen dat Tilikum geen shows meer deed, tenminste dat was te zien/horen in de docu Black Fish, dacht ik.
Zou ze graag ooit in het wild zien lijkt me machtig mooi.
ik dacht ook dat hij dat niet meer deed ivm alle voorvallen die er geweest zijn met "aanvallen".
Kan ook zijn omdat de regels aangepast zijn zoals niet meer met de orca's zwemmen dat ze zoiets hebben van ach kan wel.
Nicky91 schreef:Toevallig gisteren nog Blackfish gekeken voor de 2e keer.. vind het zo'n indrukwekkend verhaal en dat er nooit strenger tegen opgetreden is belachelijk!! (BTW; Tillikum heeft een kromme vin op z'n rug, op foto 12 is de vin recht?)
Wij gaan als het goed is volgende jaar naar Tenerife.. maar no way dat ik naar die show ga... Vind het zo sneu!
Wel staat er op mijn lijstje om ze in het wild te kunnen zien...
Sunrise_ schreef:Nicky91 schreef:Toevallig gisteren nog Blackfish gekeken voor de 2e keer.. vind het zo'n indrukwekkend verhaal en dat er nooit strenger tegen opgetreden is belachelijk!! (BTW; Tillikum heeft een kromme vin op z'n rug, op foto 12 is de vin recht?)
Wij gaan als het goed is volgende jaar naar Tenerife.. maar no way dat ik naar die show ga... Vind het zo sneu!
Wel staat er op mijn lijstje om ze in het wild te kunnen zien...
De enige orca's met een rechte rugvin in Seaworld Orlando zijn momenteel:
- Kayla
- Trua
- Nalani (dubieus gevalletje: haar vader is ook haar broer).
- Malia
- Makaio
Katina, het oudste vrouwtje heeft een rugvin die naar links buigt en Tilikum's rugvin is helemaal naar links gebogen, bijna een dubbelgevouwen buideltje. Zijn zoon Makaio's rugvin buigt ook al naar links.
Kijk dit is Tilly; http://www.seaworldofhurt.com/wp-conten ... kum_05.jpg
Volgens mij staat hij hier op foto 13, met de kleine stipjes in zijn eyepatch.
Nicky91 schreef:Jaa daarom zei ik het... Ik zat ook eerder aan foto 13 te denken dan aan 12.. ik vind 12 nog redelijk smal...
.