Hoi!

Over een paar weken ga ik verhuizen en hebben we eindelijk weer plek voor een hamster

Een paar jaar terug heb ik een hamster gehad van de dierenwinkel, en helaas (?) ook het advies opgevolgd van de dierenwinkel.
Ik ben al wat rond gaan neuzen en kwam er achter dat ik toen een veelste klein radje had, een kooi, en had wol om een nestje mee te maken. Hamster is toen op 2,5 jarige leeftijd overleden, maar wil het nu goed doen! ( ik was toen 11 en geloofde toen veel van de dierenwinkel.. )
Ik heb als kooi een aquarium uitgezocht, ik kwam er 1 op marktplaats tegen van 80x35x40 (LxBxH). Is dat groot genoeg voor een Russische dwerghamster? Er komen wat verhogingen in, maar ik weet dat het vooral om de lengte van de bak gaat.
Ook moet er nog een deksel/dak op, iemand een idee hoe ik dat het handigst ga doen?
Als bodembedekking zat ik te denken aan Care Fresh aangezien ik een allergie heb voor zaagsel, iemand daar ervaringen mee? Het is wel wat prijzig, maar als het goed spul is wil ik dat er best voor uitgeven.
Het loopwieltje loop ik nog een beetje mee te, ik zat te denken aan een silent wheel van 17 cm. Maar ik lees ook veel goeie dingen over flying saucer, dat moest beter voor de rug wezen? Welke diameter zal ik daar dan van moeten hebben, ook 17 cm?
De hamster komt rond eind Oktober/November, dus ik heb nog wat tijd om het 1 en ander uit te zoeken en om een spaarpotje te maken mocht de hamster ziek worden.
Maar als jullie tips hebben of dingen waar ik op moet letten hoor ik het graag!
Groetjes
Sindy Zoer