Moet het even kwijt, hondje gered (aanval door grote hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Moet het even kwijt, hondje gered (aanval door grote hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 12:19

Was serieuze horor vanmorgen |(
M'n moeder en ik waren onderweg op de fiets om naar een auto te gaan kijken.

Onderweg liep er een klein hondje los zonder begeleiding, en rende voor ons de straat over richting een man met een grote, pitbullachtige hond.
Die man riep al dat het hondje weg moest, dat we hem bij moesten houden enz, dus wij die kant op gefietst.
Toen ik daar aankwam riep de man dat het kleine hondje weg moest want zijn hond zou hem afmaken....
Meneer had zijn hond in het portiek gedaan van de flat waar hij woont, meneer stond buiten en wij hebben het kleine hondje gevangen.

Op het moment dat ik het nummer bel wat aan het halsbandje hing, wat overigens niet van de eigenaar was (echt heel handig), maakt de grote hond de portiekdeur open en komt op ons af....

M'n moeder riep nog, maar de eigenaar was nogal sloom/dronken dus reageerde amper, m'n moeder kon de grote hond ook niet grijpen en ik trok net het kleine hondje weg. (wat waarschijnlijk z'n mazzel is geweest, waardoor de hond hem niet in z'n nek kon pakken)
Helaas had de pitt het hondje dus wel te pakken, in z'n achterlijf. (godzijdank voor de lange vacht van het kleine hondje!)
Uit refex heb ik staan schoppen, m'n moeder trekken en slaan, die vent trekken... Vreselijk!!
Alle verhalen over aan stukken gescheurde hondjes flitsten voorbij...
Je hand in de bek stoppen van zo'n grote killer doe je ook niet even, verder was er niemand in de buurt die kon/wilde helpen.

Uiteindelijk kwam het hondje los, dus te voet naar de dierenarts.
Maar het haakje van de riem was schijnbaar door al het geweld kapot gegaan, en onderweg naar de dierenarts schiet Fluffie los, dag hond...
M'n moeder op de fiets en ik rennend achter dat diertje aan, hartstikke kwijt...

Na 20 minuten weer gevonden, 2 vang-pogingen verder had ik hem te pakken en konden we naar de dierenarts.
Daar aangekomen had de eigenaar van het kleine hondje al gebeld, en de zoon kwam ook.
Of het door de shock kwam weet ik niet, maar de jongen begreep geloof ik niet helemaal wat er was gebeurd en reageerde nogal laconiek: ik wist niet dat ie weg was, en tja, hij loopt wel vaker weg...

Enfin, Fluffie-beest onderzocht en wonder boven wonder geen verwondingen!
Wel heel angstig voor grote honden en mannen, en een hoop kwijl in de vacht, maar jeetje, wat heeft dat dier een geluk gehad!
Eigenaar van de pitt-achtige wilde zijn naam niet geven, maar we hebben wel het adres/huisnummer dus er word sowieso door ons aangifte gedaan.
M'n moeder is wel geblesseerd, pols waaraan ze geopereerd is doet weer goed zeer, vanwege de metale platen in d'r polsband heeft ze daar dus mee staan meppen.

We zijn er nog niet helemaal van bekomen...

Goof

Re: Moet het even kwijt, hondje gered (aanval door grote hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:22

Jeetje wat een verhaal. Wat fijn dat het hondje niets heeft.
Onbegrijpelijk dat de eigenaar van de andere hond deze niet gemuilkorfd uitlaat. Hij weet kennelijk dat hij zo reageert op andere honden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:23

pfff...wat een verhaal!Wat goed van jullie dat dat kleine hondje geredt is!
Waarom loopt die k.l.o.t.e pittbill niet gemuilkorft?Natuurlijk mag dat kleine hondje niet zomaar los op straat lopen maar toch...als je zo een kleine hondjes killer hebt kun je denk ik beter muilkorven.

Goof@ schrijft hetzelde zie ik...sorry ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:25

:(:) Dat kan ik me goed voorstellen zeg!!
En wat een laconieke reactie van de eigenaar van het kleine hondje ook zeg -O- Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn als jullie dit voor een van onze hondjes hadden gedaan!!!!!
En de eigenaar van die pitt achtige... :( Zulke mensen maken dat ras ten schande....

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:26

Dapper van jullie! ! Onthoud alleen voor een volgende x dat je " vechthondachtige" nooit moet proberen te laten lossen door slaan/ schoppen/schreeuwen. .. deze bijten hierdoor alle maar harder en worden agressiever.. snap dat t makkelijker gezegd als gedaan is als je in paniek bent hoor dus petje af!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:27

girlyggirl schreef:
Dapper van jullie! ! Onthoud alleen voor een volgende x dat je " vechthondachtige" nooit moet proberen te laten lossen door slaan/ schoppen/schreeuwen. .. deze bijten hierdoor alle maar harder en worden agressiever.. snap dat t makkelijker gezegd als gedaan is als je in paniek bent hoor dus petje af!

hoe dan wel???

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:28

Goof schreef:
Jeetje wat een verhaal. Wat fijn dat het hondje niets heeft.
Onbegrijpelijk dat de eigenaar van de andere hond deze niet gemuilkorfd uitlaat. Hij weet kennelijk dat hij zo reageert op andere honden.

Ja, maar meer onbegrijpelijk dat mensen niet beter letten op hun honden. Honden horen aan de lijn, tenzij het een losloopgebied is. Wil niet zeggen dat ik de grote hond verdedig (integendeel, beest hoort niet te kunnen ontsnappen).

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:28

zulke mensen zijn dus het typische voorbeeld waardoor ik met mijn Amerikaanse Stafford altijd "bevooroordeeld" word aangekeken als ik hem uitlaat.. :(

Super van jullie dat jullie je zo hebben ingezet voor dat kleine hondje!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:29

De eigenaar van de grote hond heeft toch goed gehandeld door zijn hond snel naar het portiek te brengen? Dat zijn hond vervolgens ontsnapt is misschien gewoon domme pech.

Wel ontzettend goed gehandeld ts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:34

Kentaro schreef:
:(
En de eigenaar van die pitt achtige... :( Zulke mensen maken dat ras ten schande....

Precies wat ik dacht. Ligt niet aan die pittbull die sommige mensen hier een klote hond noemen. Ligt aan de eigenaar die het dier heeft opgevoed. desalniettemin had die eigenaar hem gemuilkorft moeten uitlaten....dus een aangifte is op zijn plaats denk ik. al weet ik niet of de politie daar iets mee doet aangezien het niet juliehond is? maar dat weet ik niet zeker hoor. tjha de eigenaar van het kleine hondje zal ook wel geschrokken zijn en zo gereageerd hebben hoe hij gereageerd heeft. wij waren er niet bij dus al die conclusies die al weer worden getrokken door sommige bokkers vind ik dan ook weer lekker triest.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:41

Ik vind dit altijd zo'n lastige verhalen. Als een klein hondje zomaar tussen de poten van onze deense dog zou huppelen, durf ik ook niet garanderen dat die daar zonder kleerscheuren uit komt. Niet omdat ze zomaar zou aanvallen, maar spelen is leuk, en spelen doe je volgens haar nu eenmaal met veel springen en óók met tanden erbij. En kleine hondjes kunnen daar minder goed tegen dan grotere exemplaren.
Moet ik haar nu ook permanent gemuilkorfd laten rondlopen :?

Overigens maak ik uit het verhaal wel op dat hij zijn hond onder controle had aan de lijn, en dat hij hem zsm binnen heeft gelaten. Dat die dan vervolgens ontsnapte is heel erg jammer natuurlijk, en dat had niet mogen gebeuren, maar zo'n dingen kan je niet altijd voorspellen.
In eerste instantie vind ik dus eigenlijk dat die man heeft gedaan wat hij moest doen. Waarschuwen voor mogelijk gevaar, en zélf actie ondernemen om kwaad te voorkomen, ook al was zijn hond niet de aanleiding voor deze situatie. Wat kan je nog meer verwachten?

Er zijn zat honden die slecht reageren als ze benaderd worden door een loslopende hond terwijl ze zelf aangelijnd zijn, daar hoeven het echt geen pitbullachtigen voor te zijn, en de eigenaar kan daar vaak ook maar heel weinig aan doen.
Honden horen NIET los op een plek waar dat niet mag. PUNT. En even heel grof... door dit soort incidenten beginnen mensen dat hopelijk eindelijk eens te snappen... :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:44

Lianne schreef:
Kentaro schreef:
:(

Precies wat ik dacht. Ligt niet aan die pittbull die sommige mensen hier een klote hond noemen. Ligt aan de eigenaar die het dier heeft opgevoed. desalniettemin had die eigenaar hem gemuilkorft moeten uitlaten....dus een aangifte is op zijn plaats denk ik. al weet ik niet of de politie daar iets mee doet aangezien het niet juliehond is? maar dat weet ik niet zeker hoor. tjha de eigenaar van het kleine hondje zal ook wel geschrokken zijn en zo gereageerd hebben hoe hij gereageerd heeft. wij waren er niet bij dus al die conclusies die al weer worden getrokken door sommige bokkers vind ik dan ook weer lekker triest.

ik vind iedere hond die een andere hond zomaar grijpt over het algemeen een k.l.o.t.e hond....afgezien van het ras,kleur,formaat.

Brainless

Re: Moet het even kwijt, hondje gered (aanval door grote hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:48

Maar het beestje heeft toch geen verwondingen?
Ik kan vertellen, als een pitt-achtige (of andere grote hond...) wil, bijten ze in 1x door en dan heeft een lange vacht geen bescherming.

Ben benieuwd waartegen je aangifte wil doen als er geen gewonden zijn gevallen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 12:49

De eigenaar van de grote hond zit inderdaad fout door het dier niet t muilkorven, blijkbaar heeft de hond al eerder zoiets gedaan/geprobeerd anders roep je niet zomaar dat jouw hond een andere hond afmaakt.
Daarnaast had de man gewoon z'n hond in huis moeten plaatsen, en niet onbeheerd in een portiek.
Hij had de hond dusdanig onder controle dat hij hem bijna van de grond tilde toen hij bij de deur stond.
De hond heeft het kleine hondje gepakt toen ik hem aan de riem had, en ik heb geen signaal gezien of grom gehoord, hij kwam imo heel beleefd aanlopen en gromde eenmaal toen hij het kleine hondje vastpakte.

De eigenaren van de kleine hond vind ik ook zeker veel te laks, als je hond een wegloper is neem je maatregelen, nu werd hij gepakt door een hond, volgende keer ligt hij onder een auto.
Het kleine hondje was zeker een kilometer van huis.

Ik ben vooral heel geschrokken, en uit reflex schop je een hond waar je hem raken kan.
Ik ga niet zomaar m'n hand in z'n bek steken, en een emmer water of iets dergelijks was niet voorhanden.
M'n moeder heeft samen met de man de pitt-achtige (hij was echt enorm groot, kop op heuphoogte bij mij en ik ben 1.73m) weer het portiek in gesleept en ze schrok van de kracht van de hond.

@ brainless: de eigenaar riep niet voor niets dat zijn hond een killer is, dus ik neem aan dat dat genoeg is voor de politie om iig even langs te gaan (hier word gelukkig dit soort incidenten wel serieus genomen)

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:52

geerke schreef:
girlyggirl schreef:

hoe dan wel???

Achterpoten pakken en trekken meer niet dan laten ze meestal los zoniet water emmer erover of gewoon oppakken en in de sloot mieteren wanneer mogelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:53

Was het wel een pitt en geen Amerikaanse Bulldog?

Ik roep ook naar mensen dat ze hun hond bij zich moeten houden omdat de mijne een pokkehekel heeft aan reuen.
Nu is hij oud en versleten, maar hij heeft ook weleens een hond gehapt die vol op hem sprong (terwijl hij vast zat en de andere hond losliep waar jet niet mocht).

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:55

different1 schreef:
De eigenaar van de grote hond zit inderdaad fout door het dier niet t muilkorven, blijkbaar heeft de hond al eerder zoiets gedaan/geprobeerd anders roep je niet zomaar dat jouw hond een andere hond afmaakt.
Daarnaast had de man gewoon z'n hond in huis moeten plaatsen, en niet onbeheerd in een portiek.
Hij had de hond dusdanig onder controle dat hij hem bijna van de grond tilde toen hij bij de deur stond.
De hond heeft het kleine hondje gepakt toen ik hem aan de riem had, en ik heb geen signaal gezien of grom gehoord, hij kwam imo heel beleefd aanlopen en gromde eenmaal toen hij het kleine hondje vastpakte.

De eigenaren van de kleine hond vind ik ook zeker veel te laks, als je hond een wegloper is neem je maatregelen, nu werd hij gepakt door een hond, volgende keer ligt hij onder een auto.
Het kleine hondje was zeker een kilometer van huis.

Ik ben vooral heel geschrokken, en uit reflex schop je een hond waar je hem raken kan.
Ik ga niet zomaar m'n hand in z'n bek steken, en een emmer water of iets dergelijks was niet voorhanden.
M'n moeder heeft samen met de man de pitt-achtige (hij was echt enorm groot, kop op heuphoogte bij mij en ik ben 1.73m) weer het portiek in gesleept en ze schrok van de kracht van de hond.

@ brainless: de eigenaar riep niet voor niets dat zijn hond een killer is, dus ik neem aan dat dat genoeg is voor de politie om iig even langs te gaan (hier word gelukkig dit soort incidenten wel serieus genomen)

Dat is een foute aanname. Misschien is het wel een herplaatser en probeert de man de hond wel de agressie af te leren. Op zo'n moment hoeft zo'n hond niet agressief te zijn, maar je kan beter overdrijven door te zeggen 'Deze hond is ontzettend agressief' dan dat je je training opnieuw kan beginnen.

Verder kan ik me genoeg andere situaties voorstellen waarin dat niet opgaat. Na mijn mening heeft de man gewoon goed gehandeld. De hond is agressief en aangelijnd, de man was hiervan op de hoogte en heeft zijn hond afgezonderd. Dat de hond ontsnapt is is dan niet direct zijn schuld. Ook al had hij hem ergens anders kunnen stoppen. Misschien was er dan weer iets anders fout gegaan.

Tsja, het is een vervelende situatie maar ik zie niet zo snel waarom de man met de grote hond nou per sé de grote schuldige in dit verhaal is.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:58

Zo veel mensen in dit land die denken dat ze wel effe een hond kunnen nemen... een grote 'vecht'hond omdat ze er zo stoer uit zien, of juist zo'n klein keffertje die ze als een stuk speelgoed behandelen in plaats van als een volwaardige hond. En als het dan fout gaat, wie zijn er dan de dupe? Juist, de honden, en de eventuele slachtoffers die ze maken.. Wou dat er een manier was om het houden van honden gigantisch onpopulair te maken. Het lijkt soms wel alsof er meer eigenaren zijn die er niet mee om kunnen gaan dan wel..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:03

Bambolina schreef:
Zo veel mensen in dit land die denken dat ze wel effe een hond kunnen nemen... een grote 'vecht'hond omdat ze er zo stoer uit zien, of juist zo'n klein keffertje die ze als een stuk speelgoed behandelen in plaats van als een volwaardige hond. En als het dan fout gaat, wie zijn er dan de dupe? Juist, de honden, en de eventuele slachtoffers die ze maken.. Wou dat er een manier was om het houden van honden gigantisch onpopulair te maken. Het lijkt soms wel alsof er meer eigenaren zijn die er niet mee om kunnen gaan dan wel..

Dat is zeer zeker zo, helemaal eens. Mensen pakken maar gewoon een hond maar zoeken geen informatie over het opvoeden van een hond. Laat staan dat ze een cursus volgen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 13:04

Een pitt-achtige, bedacht inderdaad dat het ook iets van een amerikaanse bulldog zou kunnen zijn.
Hij was erg hoogbenig, slank en had een iets minder grove kop dan bijv. een Stafford.
Wellicht is het nog een jong dier.

Dat je mensen waarschuwt begrijp ik, maar dat doe je niet voor niets.
Dan is er eens iets gebeurd waardoor je weet dat je hond ergens om uit kan vallen enz, de letterlijke woorden van de man waren: haal hem weg, mijn hond maakt hem af.
En toen de hond buiten was, schreeuwde hij (voordat hij zelf actie ondernam): pak hem, haal hem weg, hij maakt hem dood!

Vooroordeel vanuit mijn kant wellicht, maar de buurt waar dit gebeurde en de geur die de man bij zich had/het slome praten en moeizaam recht kunnen staan... Nee, deze man was zeker niet bezig met het heropvoeden.
Daarbij ook nog het weigeren van het opgeven van je naam zegt mij ook genoeg.

Ik neem de honden niets kwalijk, de eigenaren des te meer.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:07

different1 schreef:
Een pitt-achtige, bedacht inderdaad dat het ook iets van een amerikaanse bulldog zou kunnen zijn.
Hij was erg hoogbenig, slank en had een iets minder grove kop dan bijv. een Stafford.
Wellicht is het nog een jong dier.

Dat je mensen waarschuwt begrijp ik, maar dat doe je niet voor niets.
Dan is er eens iets gebeurd waardoor je weet dat je hond ergens om uit kan vallen enz, de letterlijke woorden van de man waren: haal hem weg, mijn hond maakt hem af.
En toen de hond buiten was, schreeuwde hij (voordat hij zelf actie ondernam): pak hem, haal hem weg, hij maakt hem dood!

Vooroordeel vanuit mijn kant wellicht, maar de buurt waar dit gebeurde en de geur die de man bij zich had/het slome praten en moeizaam recht kunnen staan... Nee, deze man was zeker niet bezig met het heropvoeden.
Daarbij ook nog het weigeren van het opgeven van je naam zegt mij ook genoeg.

Ik neem de honden niets kwalijk, de eigenaren des te meer.

Helaas is bij aangifte vaak de hond de dupe omdat ie ingeslapen wordt. De eigenaar wordt vaak niet aangesproken hierop. En mocht de eigenaar aangesproken worden, dan heb je ook nog eigenaren die dan besluiten om de hond op eigen gelegenheid in te slapen.

Ik zeg ook niet dat hij bezig was met heropvoeden, maar dat er genoeg situaties zijn waarbij er absoluut niks gebeurd hoeft te zijn, maar dat de baasjes toch zo reageren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:08

bakkabouter schreef:
Ik vind dit altijd zo'n lastige verhalen. Als een klein hondje zomaar tussen de poten van onze deense dog zou huppelen, durf ik ook niet garanderen dat die daar zonder kleerscheuren uit komt. Niet omdat ze zomaar zou aanvallen, maar spelen is leuk, en spelen doe je volgens haar nu eenmaal met veel springen en óók met tanden erbij. En kleine hondjes kunnen daar minder goed tegen dan grotere exemplaren.
Moet ik haar nu ook permanent gemuilkorfd laten rondlopen :?

Overigens maak ik uit het verhaal wel op dat hij zijn hond onder controle had aan de lijn, en dat hij hem zsm binnen heeft gelaten. Dat die dan vervolgens ontsnapte is heel erg jammer natuurlijk, en dat had niet mogen gebeuren, maar zo'n dingen kan je niet altijd voorspellen.
In eerste instantie vind ik dus eigenlijk dat die man heeft gedaan wat hij moest doen. Waarschuwen voor mogelijk gevaar, en zélf actie ondernemen om kwaad te voorkomen, ook al was zijn hond niet de aanleiding voor deze situatie. Wat kan je nog meer verwachten?

Er zijn zat honden die slecht reageren als ze benaderd worden door een loslopende hond terwijl ze zelf aangelijnd zijn, daar hoeven het echt geen pitbullachtigen voor te zijn, en de eigenaar kan daar vaak ook maar heel weinig aan doen.
Honden horen NIET los op een plek waar dat niet mag. PUNT. En even heel grof... door dit soort incidenten beginnen mensen dat hopelijk eindelijk eens te snappen... :=

Nou bij ons ook geen garantie hoor dat dat niet zou escaleren. Veel honden accepteren geen andere vreemde honden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:11

maar bambolina.. dat geld voor alle hondeneigenaren..

als ik dit zo hoor was dat kleine beest nog veel slechter opgevoed..
allereerst ontsnapt die, vliegt zonder aanleiding en zonder terughoudenheid of sociale vaardigheden op een volslagen onbekende hond af.

een hond die sociaal vaardig wordt opgevoed laat zien dat hij niets kwaads in de zin heeft en loopt rustig op een vreemde hond af.. niet zoals dat kleine hondje deed.

natuurlijk zou een kwaadwillende hond gemuilkorft moeten zijn.. alhouwel er hier ook genoeg hondeneigenaren zijn die ruim vooraf aangeven, 'niet te dichtbij' want mijn hond is niet te vertrouwen met andere honden. Dit betreft een tekel, een labrador en een boomerhondje. ook allemaal muilkorven? of moet je als andere eigenaar het respect kunnen opbrengen dat zo'n hond onder controle staat alleen geen garanties als jouw hond dichtbij komt?

de eigenaar heeft precies gedaan wat je mag verwachten van een hondeneigenaar met een hond die geen andere honden dult.. muilkorf is geen verplichting als ze onder appel staan, of wanneer ze binnenshuis zijn.. aan de lijn is onder controle van de eigenaar.. die dient dan afdoende te waarschuwen en zijn lijn in te korten in zo'n geval. of de hond direct veilig te stellen als het uit de hand loopt.. EN dat deed deze eigenaar.. sloom en dronken of niet.. hij waarschuwde en borg zijn hond asap weg.. Klote dat het dier ontsnapt is, maar dat kan gebeuren..

de kleine hond is ook niet direct van die plek verwijderd.. want zoals ik lees, achtte TS de situatie ook veilig nadat de grote hond was opgeborgen en heeft daar op die plek staan bellen.

een nare samenloop van omstandigheden dat de hond alsnog een poging kon ondernemen om de kleine mores te leren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:14

Het maakt geen sikkepit uit wat voor hond het was, pittbull, pittbull achtige, AmStaff, voor mijn part Husky of wat dan ook, die hond was groot en sterk (en agressief) genoeg om het kleinere hondje dood te bijten, wat dus door TS voorkomen is.
Het kleine hondje heeft geluk gehad dat het net op tijd weggehaald was, zodat er niets aan de hand was.
En dat is dankzij het snelle ingrijpen van TS.

Als TS eerst even naar de kraan was gelopen, emmertje water halen, had dat hondje ondertussen al doormidden gelegen.

Oftewel: soms is reageren in een reflex het enige wat je kunt doen, en in dit geval het beste.
En een degelijke riem (met muilkorf) voor de grote hond was het allerbeste geweest, dan was dit allemaal voorkomen.

Als je een grote hond neemt, neem je ook een groot stuk verantwoordelijkheid mee in huis.
Kleine hondjes moet je uiteraard ook opvoeden maar ook een goed opgevoede aangelijnde kleine hond kan slachtoffer worden van een grote niet-aangelijnde hond. (Voordat we de discussie "kleine hondjes lokken het gebeten worden zelf uit" krijgen.)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 13:15

Word zo'n hond echt de dupe? Ik vind inslapen nu niet echt dramatisch voor een hond, zeker niet als de hond niet normaal kan functioneren.
De eigenaar word er dan sowieso op aangesproken.

De kleine hond was inderdaad ontsnapt, en rende de richting van de grote hond op.
Echter bleef het diertje wel op ruime afstand van de grote hond en snuffelde wat aan de grond.

Zeker achtte ik de plek veilig genoeg om te bellen, kon ik vermoeden dat de hond zelf de deur open kon maken?
En daarnaast, ik was op de fiets en het kleine hondje had enkel een halsband aan, hoe had ik dat dier moeten verwijderen?
Op de fiets onder m'n arm nemen? Een vreemde hond?
De riem waaraan ik het hondje had gedaan was een schouderband van een tas, niet bepaald een lengte om de hond naast de fiets mee te nemen.
Laatst bijgewerkt door different1 op 01-09-15 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt