Logeerhondje van opa en oma -> piept s nachts!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Logeerhondje van opa en oma -> piept s nachts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 08:51

Ik word er echt helemaal gek van! Mijn opa en oma, of nouja.. Mijn oma, heeft een hondje, inmiddels een jaar of 9/10 jaar oud. Als mijn opa en oma op vakantie gaan is hij eigenlijk altijd hier zodat ze geen omkijken hebben naar de hond. Hartstikke leuk natuurlijk, maar sinds dat ze deze keer op vakantie zijn jankt dat beest s nachts heel de boel bij elkaar en ik word er niet goed van! Dit heeft hij nooit gedaan en nu ineens..? Ik slaap zelf beneden en de hond zit s nachts in de gang omdat hij op de bank klimt. Zijn mandje staat dus sws al naast mijn slaapkamerdeur omdat hij verder in de gang erg in de weg staat voor ons. Ik word op dit moment s' nachts zo'n 3x per nacht wakker omdat hij enorm aan het piepen en soms zelfs blaffen is. Meestal brul ik zijn naam en dan stopt hij eventjes, val ik weer in slaap om vervolgens weer wakker te worden.. Helpt niet altijd helaas.

Ik word er nu toch onderhand niet goed van want ik ga moe slapen en word net zo moe weer wakker. Mijn school begint komende week weer helemaal dus ik moet gewoon weer vroeg op en daar kan ik een piepende hond die me wakker houd niet bij gebruiken..

Weet iemand nog iets dat we kunnen doen? Want ik sta op het punt bij mijn ouders aan te geven dat mn opa en oma hem maar op moeten komen halen want ik kan hier absoluut niet tegen.. Ik slaap licht dus word sws wakker van die hond..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:54

Hij heeft aandacht nodig(anders zou hij niet piepen en zelfs blaffen!) en dan geef jij toe en schreeuw je zijn naam? Je beloont zijn gedrag. Waarschijnlijk heeft hij de eerste nacht gepiept omdat hij zijn baasjes mistte en heb jij toen zijn naam genoemd :)*

Je hebt dit gedrag zelf versterkt en waarschijnlijk veroorzaakt :j Je zal het toch moeten negeren of oordopjes indoen tijdens het slapen.

mika11

Re: Logeerhondje van opa en oma -> piept s nachts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:55

Kun je niet de mand naast je bed zetten?
Het hondje wordt nu wat ouder en kan het misschien niet zo makkelijk meer aan om uit logeren te gaan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:01

hondje in het slaapkamer nemen,is het probleem zo opgelost :)

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:06

Ik vind je wel een beetje bot en kil overkomen, dat je opa en oma anders maar terug moeten komen. Het hondje word gewoon oud en misschien dement oid.. Neem hem lekker op de slaapkamer of laat hem snachts is uit. Mijn hond piept alleen als ze nodig moet. Hij wordt ouder en misschien is de blaas ook wel slechter.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 09:40

Bot is niet zo bedoeld, ben opgevoed met honden en dit zo nog nooit mee gemaakt. Hij komt hier al jaren als ze weg zijn, vertoont bij ons ook heel ander gedrag omdat er bij ons andere regeltjes zijn. Gaan hem nu toch maar een keer extra uitlaten als hij zo loopt te piepen s'nachts..

Ik moet gewoon om 6 uur op voor school, dus zit er niet op te wachten om 3x per nacht wakker te worden door die hond. Als hij hier nog een maand zou zijn dan mogen ze hem van mij idd ophalen. Dan passen ze hun vakantie maar aan.. Heel l*llig maar dat moet niet mijn probleem zijn. Mijn oma vertroeteld hem dus het gedrag zou niet raar zijn, maar bij ons is dat altijd anders geweest en nooit een probleem.

Daarbij wil ik geen hond op mijn kamer. Hij springt op de bank, en op bed. Ik wil geen hond in mijn bed. Zo simpel is het. Beestje krijgt de hele dag aandacht maar er zijn nu eenmaal regels die nooit eerder een probleem waren.

Heb het net ook aangegeven bij mijn ouders maar hij word als t goed is dinsdag opgehaald dus nog even 2 nachtjes doorbijten en minder slapen.

Ik kom daarin misschien hard over, maar zo ben ik niet. Ik 'denk' daar gewoon hard in. Gewoon makkelijk, simpel. Snap dat dat anders over kan komen via letters op internet dan wanneer ik het zou uitspreken.. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:43

Waar slaapt hij bij je opa en oma?
Onze hond slaapt in de slaapkamer bij ons. Toen wij op vakantie gingen en ze naar de buren ging, sliep zo s nachts in het kantoor bij hun. Vond ze de eerste twee nachten ook lastig....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:19

fijn voor het hondje dat het inderdaad maar tot dinsdag is,zou aan je opa en oma vragen of ze voortaan een andere oplossing zoeken als ze op vakantie gaan :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 10:29

Hij blijft bij hun ook beneden. Het is gewoon vervelend want we hebben nooit problemen met hem gehad. Dat maakt dit dus gewoon heel raar en daarnaast vervelend. Ik slaap er pal naast dus hoor alles wat hij doet. Verder is het een onwijs lief hondje, erg dominant en soms een vechtersbaasje.

Dat ik trouwens overkom als bot komt omdat ik gewoon 'streng' ben. Ik ben opgegroeid tussen politiehonden in opleiding. Als je daar heel lief tegen zegd; ga maar zitten :) springen ze vrolijk tegen je op. Zit is ZIT. Veel van dat soort honden heb ik nu nog mee te maken. Zijn erg druk en moet je gewoon streng tegen zijn willen ze luisteren. Dat doe ik bij hem dus ook. Stukje gewenning. T is niet dat ik de vakantie van mn opa en oma ermee zou willen verpesten.. Ik wil gewoon normaal kunnen slapen :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:34

maar het is een ouder hondje aan het worden,misschien met wat slechter zicht ,slechter gehoor je weet het niet,waardoor deze wat onzeker wordt en blijkbaar een verlatingsangst heeft snachts,kan je of negeren en dan lig je snachts wakker of je zegt ik wil snachts slapen en doe er iets aan zodat het hondje rust heeft en wel slaapt en dat is bijvoorbeeld wel op je slaapkamer laten,dan leg je toch een kleed oid over je bank,pff hoe lastig kan iets zijn..

hondje blij omdat deze zich veilig voelt, jij blij omdat je een goede nachtrust hebt....

en ondanks dat ik hier leef tussen honden die ook niet op een fluister stemmetje reageren zou ik toch voor een comfortabel verblijf zorgen voor een logeetje als deze te 'behandelen' als 1 van mij eigen honden bij wijze van spreken.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:08

kimmie261 schreef:
maar het is een ouder hondje aan het worden,misschien met wat slechter zicht ,slechter gehoor je weet het niet,waardoor deze wat onzeker wordt en blijkbaar een verlatingsangst heeft snachts,kan je of negeren en dan lig je snachts wakker of je zegt ik wil snachts slapen en doe er iets aan zodat het hondje rust heeft en wel slaapt en dat is bijvoorbeeld wel op je slaapkamer laten,dan leg je toch een kleed oid over je bank,pff hoe lastig kan iets zijn..

hondje blij omdat deze zich veilig voelt, jij blij omdat je een goede nachtrust hebt....

en ondanks dat ik hier leef tussen honden die ook niet op een fluister stemmetje reageren zou ik toch voor een comfortabel verblijf zorgen voor een logeetje als deze te 'behandelen' als 1 van mij eigen honden bij wijze van spreken.

Helemaal eens!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:14

Wat bij mijn hond vroeger hielp als wij op vakantie gingen was een kledingstuk van mezelf mee geven met mijn geur er aan.
Dat legden ze dan in de mand en dan was de hond rustig.
Misschien kun je dat nog proberen :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:14

Tav bericht van Kimmie;
En toch.. Vind ik dat te simpel..
Ikzelf moet er niet aan denken een hond op mijn slaapkamer te hebben. En dan zou je alleen om dat dier stil te krijgen, dat maar gewoon toch moeten doen?
Ehm.. Het blijft 'slechts' een dier, hij heeft zich maar aan te passen, oud of dement, don't care....
Hij zit warm en droog binnen, krijgt gegarandeerd overdag aandacht zat.
Eventueel in de nacht keertje extra eruit kan ik inkomen bij een ouder dier, maar om dan je eigen grenzen volledig aan de kant te gooien en dat enkele bokkers dit maar raar vinden als iemand dat niet doet, mjah.... Daar heb ik weer mijn bedenkingen bij :=

Ik zou oordopjes indoen, en bidden dat het snel dinsdag is :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 11:35

Lowara schreef:
Tav bericht van Kimmie;
En toch.. Vind ik dat te simpel..
Ikzelf moet er niet aan denken een hond op mijn slaapkamer te hebben. En dan zou je alleen om dat dier stil te krijgen, dat maar gewoon toch moeten doen?
Ehm.. Het blijft 'slechts' een dier, hij heeft zich maar aan te passen, oud of dement, don't care....
Hij zit warm en droog binnen, krijgt gegarandeerd overdag aandacht zat.
Eventueel in de nacht keertje extra eruit kan ik inkomen bij een ouder dier, maar om dan je eigen grenzen volledig aan de kant te gooien en dat enkele bokkers dit maar raar vinden als iemand dat niet doet, mjah.... Daar heb ik weer mijn bedenkingen bij :=

Ik zou oordopjes indoen, en bidden dat het snel dinsdag is :+

Haha dit is idd misschien beter verwoord dan hoe ik het zou zeggen :j

Als hij vannacht nog eens gaat piepen laat ik hem een extra keer uit en hopen dat ik daarna fatsoenlijk in slaap kom. Gaan even kijken of dat is wat hem dwars zit.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:45

Lowara schreef:

Hoe kan het diertje zich aanpassen als hij er zelf niets aan kan doen? Wat een ongevoelige en botte uitspraak.
Ik hoop voor het hondje dat hij de volgende keer ergens heen mag waar er meer begrip is.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:05

Diablo schreef:
Lowara schreef:

Hoe kan het diertje zich aanpassen als hij er zelf niets aan kan doen? Wat een ongevoelige en botte uitspraak.
Ik hoop voor het hondje dat hij de volgende keer ergens heen mag waar er meer begrip is.

Dit dus, vind het niet helemaal netjes hoe er met zo weinig begrip met het hondje wordt omgegaan. Het is je eigen schuld aangezien je op zijn piepen gereageerd hebt. Bovendien is hij al oud, dus het is echt niet gek dat hij zich eenzaam of kwetsbaar voelt. Het zijn maar 2 nachten nog, jeetje..

Ook totaal niet vergelijkbaar met politie/IPOhonden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:09

Lowara schreef:

Ik mag hopen dat deze opmerking niet serieus is bedoeld...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 12:30

Wauw. Het is een hond hoor. Geen porseleine potje. Beest komt hier zijn hele leven al, kent de regels, weet heel goed wat bij ons wel en niet mag. Simpel.

Om dan te zeggen dat wij onrespectvol met de hond omgaan.. Gadverdamme zeg. Dat is pas een kwetsende, botte reactie.

Ik ben mijn hele leven al met honden. Ik weet HEEL goed hoe ik moet omgaan met een hond. Ik wist toen ik dit topic schreef ook niet dat hij maar tot dinsdag zou blijven, anders had ik ook nooit naar een oplossing of tips gevraagd.

Ik geef netjes aan dat ik de hond niet in mijn kamer wil, om meerdere redenen. Beestje weet van geen ophouden, blijft aandacht vragen en klef op je liggen. Dus dat betekend een hond in mijn bed. Dat wil ik niet klaar. Beest mag hier ook niet op de bank en dat weet hij. Heel simpel, bank en bed is voor ons, verder mag hij overal komen. Ik hoef geen hond in mijn bed of kamer. Wil geen kamer dat naar hond ruikt, en een bed dat er naar stinkt.

Ik zou zeggen; kom maar langs. Dan kunnen jullie met eigen ogen zien hoe 'respectloos' ik met honden omga. Gadverdamme zeg.
Ze zijn daarom vast ook altijd zo blij me te zien, omdat ik respectloos met ze omga. Nee is nee. Zo simpel is het. Dat is met honden onder elkaar ook zo. Genoeg is genoeg, en gaan ze door, dan krijgen ze op hun donder. Zo is t bij mij ook.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:31

Prima, maar wees er wel bewust van dat je zelf dit gedrag versterkt hebt. Of je dan zoveel van honden weet als je beweert is dan erg discutabel :Y)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:32

als je er niets aan wil doen omdat je niet voor een simpele oplossing wil gaan,moet je niet zeuren en de gevolgen dan maar voor lief nemen.

dít probleem ís zo simpel op te lossen, tja als je dat niet wil omdat je voor die paar dagen niet even een logee dier het comfortabeler wil maken,dan zou ik ook gewoon nooit meer logeer dieren aannemen...

alleen al hoe je schrijft "beest"...heel liefdevolle en respectvolle post over deze hond :j
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 30-08-15 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 12:34

Kom maar langs zou ik zeggen. Je hebt er wss zelf dan geen kaas van gegeten. ;)

Daarnaast is het geen simpele oplossing want het zou zijn gedrag zoals jullie zeggen, alleen maar versterken. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:37

Ohja, laten we elkaar af gaan meten hoeveel ervaring we wel of niet hebben.... Komt het topic echt verder mee...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:39

Ik leg ook geen hond vrij op mijn slaapkamer 's nachts als hij zich niet weet te gedragen. Dan ligt hij in de bench of aan de riem. Maar ik had dit wel anders aangepakt. Zijn naam roepen is onhandig geweest en het probleem is daardoor verergert. Hij vroeg om aandacht en jij hebt het hem gegeven. Uitlaten is handig, let er wel op dat je dan niet te veel met hem doet. Gewoon stil en zonder aaien aanlijnen en even naar het dichtstbijzijnde stukje gras/struiken gaan en thuis ook weer zonder gepraat of "aandacht" aflijnen. Je wilt namelijk dat hij er geen succes mee heeft om aandacht te krijgen. Mocht hij niks doen, dan de volgende keer niet weer gaan.

Beest vind ik op zich geen probleem, dat gebruik ik zelf ook regelmatig. Maar de hele post vind ik behoorlijk negatief ingesteld, het is gelukkig nog maar twee dagen. Als de hond niet van ophouden weet, dan is daar al iets mis gegaan in de opvoeding. Hij komt dus blijkbaar wel op je bed als je er in ligt, dat weet hij blijkbaar nog niet goed genoeg.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:42

nee ik heb er geen kaas van gegeten van honden houden en opvoeden :D

en nee dat versterkt het gedrag totaal niet,je geeft hem een veilige plek waar de hond zich rustig voelt tegen over een plek nu waar deze zich duidelijk niet prettig voelt,en tja,oudere honden vragen soms wat aanpassingsvermogen...

en dat voor een hond die niet eens een eigen hond is maar logee hond,gut wat zou ik me beroerd voelen als ik op vakantie was geweest en als ik had gehoord dat mijn hond een periode dat ik weg was zo heeft moeten doorbrengen...zou heel snel op zoek gaan naar een andere oppas.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 12:49

Dan ben ik blij dat wij niet op jou hond passen Kimmie, want wat zou ik me rot voelen als ik van jou de hond dan maar in bed moet nemen. Dat jij dit zou doen, prima, misschien slaap jij altijd wel met je hond in bed. Moet je helemaal zelf weten maar hier gebeurd dat niet.

Heb hem net uitgelaten en beestje is aan de schijt dus dat kan ook best mee spelen. Maar zoals ik al eerder aangaf, probeer het nu op te lossen door hem misschien toch een extra keer uit te laten vannacht.

Verder hoef ik geen opmerkingen over of ik respect vol met de hond omga of niet. Tussen schrijven en met de hond omgaan zit een behoorlijk verschil namelijk.

Tussen beest en beest zit een verschil. ;) men neemt het allemaal maar veel te letterlijk, maar ik weet dondersgoed hoe ik met hem om moet gaan.