- voor de zekerheid behandeld tegen oormijt, ook al was er geen oormijt zichtbaar bij de DA (gezien ze beide oren krabt voor de zekerheid).
- hulsjes om de nageltjes zodat ze de huid niet kon openkrabben (symptoombestrijding)
- kapje (naar mijn mening onmenselijk, gigantische jeuk hebben maar niet kunnen en mogen krabben, ook kan ze zichzelf niet wassen met een kapje om)
- voor de behandeling van de wond zelf: honingzalf en hydrocortiderm (prednisonhoudend)
- 6 weken lang hypoallergeen dieet om voedselallergie uit te sluiten
vervolgens bij nieuwe DA het volgende (dit was voorheen altijd mijn vaste dierenarts, door verhuizing ging ik naar een andere maar voelde me daar minder prettig):
- Opnieuw onderzocht op oormijt en vlooien, beiden niet aanwezig
- Anti-allergie injectie met o.a. prednison, jeuk werd aanzienlijk minder! Wond was bijna genezen, na uitwerking van de injectie begon de heftige jeuk weer, misschien wel heftiger dan ooit.
- Bloedonderzoek om omgevingsallergie uit te sluiten (is niets uit naar voren gekomen).
- Momenteel nieuw hypoallergeen dieet met een duur van minimaal 8 weken bestaande uit Sanimed Atopy brokken en Trovet blikvoer (konijnenvlees). We zitten nu bijna op de helft.
- I.v.m. de gigantische jeuk en om het leven wel draagbaar te maken, krijgt ze nu prednison in de vorm van tabletjes.
Ik weet dat prednison niet de meest gezonde keuze is, en vervelende bijwerkingen heeft op de lange termijn.. maar ze zeggen niet voor niets 'jeuk is erger dan pijn'. Dus op dit moment kies ik gewoon voor een gelukkige kat. Liever een kort en gelukkig leven dan een lang en ongelukkig leven denk ik dan maar.
Ondertussen weet ik het even niet meer

p.s. ik zal later een foto toevoegen, krijg het nu in mijn eentje niet voor elkaar een duidelijke foto te maken want ze houdt haar koppie maar niet stil.