Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Hij braakt, hij valt af, hij plast binnen, hij heft pijn van de artrose. Deze hond is echt heel beroerd.
Ik vind het echt een heel sneu verhaal dat je man 'er nog niet aan toe is' eigenlijk. Hak de knoop door, maak een afspraak en neem afscheid van je trouwe vriend.
bigone schreef:Voor het dier zal het beter zijn om afscheid te nemen van zijn weigerende lichaam en wat betreft je man?? Laat hem 24 uur voor de hond zorgen en houd je daar aan. Nu knap jij alles op en hij ziet alleen een oud hondje.
crow schreef:Mijn jackie van 15 heeft ook minder goede nieren, daarom veel drinken en veel plassen. Laat haar om de 2 uur plassen en s'avonds ga ik er ook nog een keer extra uit voor haar. Daarnaast had ze last van passief urine verlies maar dat is met medicatie volledig onder controle. Verder nog redelijk fit, dus niet het beeld dat jij beschrijft. Ik denk dat je best kunt beoordelen of je hond nog voldoende kwaliteit van leven heeft, dat vind ik meer de norm dan de moeite die het kost om extra zorg te bieden aan je huisdier omdat ouder worden immers vaak meer zorg vraagt. Vraag anders een buitenstaander die wel verstand heeft van honden om eens mee te kijken. Vaak ben je als eigenaar niet objectief genoeg. Heb dit zelf meegemaakt met mijn rottweiler, ik dacht dat het nog wel ging, maar achteraf had ik eerder de beslissing moeten nemen om hem te laten gaan.
jesito schreef:Hij kreeg een supplement voor de nieren wat te ondersteunen en ik legde de link dat het sinds toen verslechterd is.
Gisteravond het spul niet gegeven en vanmorgen ook niet en het braken is weg.
En het drinken is weer een stuk minder.
Dus ik ga helemaal niks meer bijvoeren en laat m gewoon z'n gang gaan en zolang het dan zo gaat mag ie nog effe blijven.
Maar idd als hij zoals de afgelopen dagen was gebleven ha ik idd een knoop doorgehakt.
Heb het er ook met mijn man over gehad en ik denk dat ik tot hem doorheb kunnen dringen.
Gister kreeg hij nog een bot bij zijn bestelling met specialvoer en hij heeft er de hele avond mee rond gezeuld en vanmorgen weer.
Ben blij dat ik zelf even terug ben gaan denken waar het begonnen is.