Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
youngster schreef:Kitten nooit gelijk recht tegenover je andere kat zetten. Dit geeft stress, ondanks dat het maar een kitten is.
Zoveel mogelijk apart houden en aan elkaar laten wennen door middel van eten. En geef het tijd, dat kan echt even duren.
Kitten heeft een andere geur dan het huis en je andere kat, dus niet zo gek dat het niet gelijk geaccepteerd wordt.
Joolien schreef:youngster schreef:Kitten nooit gelijk recht tegenover je andere kat zetten. Dit geeft stress, ondanks dat het maar een kitten is.
Zoveel mogelijk apart houden en aan elkaar laten wennen door middel van eten. En geef het tijd, dat kan echt even duren.
Kitten heeft een andere geur dan het huis en je andere kat, dus niet zo gek dat het niet gelijk geaccepteerd wordt.
Idd, niet direct bij elkaar smijten, dat geeft veel stress. Laat ze maar aan elkaar wennen door geur. Wissel dekentjes uit, geef ze tegeleijk eten met ong 2 meter tussen ruimte en blijf erbij. Als het goed gaat kn je dat dichterbij zetten.
Geef de kitten een veilige plek, een slaapkamer met een mandje oid. Met eigen kattenbak.
youngster schreef:Kitten nooit gelijk recht tegenover je andere kat zetten. Dit geeft stress, ondanks dat het maar een kitten is.
Verschilt per dier dus. Mijn poes is ook pas 7 maanden en die vind andere dieren fantastisch
) Daks schreef:Niet zo druk maken hoor.
Laat ze het maar even uitzoeken.
Hier zijn de kittens ook zo in de groep gezet.
Mits ze de ruimte hebben is dit de sneltste en makkelijkste manier en duur het het kortst.
en tja je kitten krijgt vast een keer een mep als die te ver gaat.
Daks schreef:1 week.
En wij hadden er 5 lopen en daar kwam de 6e bij.
En daarvoor is het ook altijd goed gegaan bij andere katten.
Je moet wel echt zorgen dat ze elkaar ruimschoots uit de weg kunnen.

Lieniefarm schreef:Anoniem schreef:Euhhh kitten kan niet traplopen???![]()
Ik heb er 5 rondrennen van nu 6 weken, geloof me, die komen overal al op! (onder, tussen, achter, over, langs en doorheen ook als t moet![]()
)
Heb het die van ons nog niet zien doen! Maar dan neem ik me woorden terug haha!
Dat bleek een kitten te zijn wat lekker wilde kroelen
Roosch schreef:Heb zelf een kitten van 10 maanden. Eerste 5 dagen mijn hart vast gehouden. De oudere poes was niet echt gecharmeerd.
Na 5 dagen was het oke. Hou moed!