kitten bij huidige kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieniefarm

kitten bij huidige kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 12:07

Hallo bokkers!

We hebben een kleine dreumes van 7 weken inhuis, moederpoes heeft haar helaas te vroeg afgestoten,

Onze huidige kat komt uit een asiel dus weten weinig tot niks van haar achtergrond,

Ze blaast en gromt naar de kitten, ik weet dat ze aan elkaar moeten wennen, maar toch maak ik me zorgen erover!

Ik hoor graag jullie meningen en tips!
Laatst bijgewerkt door Lieniefarm op 17-08-15 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: kitten bij huidige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:09

Blazen en grommen is logisch en prima toch? Waar maak je je zorgen om?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:09

Kitten nooit gelijk recht tegenover je andere kat zetten. Dit geeft stress, ondanks dat het maar een kitten is.
Zoveel mogelijk apart houden en aan elkaar laten wennen door middel van eten. En geef het tijd, dat kan echt even duren.
Kitten heeft een andere geur dan het huis en je andere kat, dus niet zo gek dat het niet gelijk geaccepteerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:14

youngster schreef:
Kitten nooit gelijk recht tegenover je andere kat zetten. Dit geeft stress, ondanks dat het maar een kitten is.
Zoveel mogelijk apart houden en aan elkaar laten wennen door middel van eten. En geef het tijd, dat kan echt even duren.
Kitten heeft een andere geur dan het huis en je andere kat, dus niet zo gek dat het niet gelijk geaccepteerd wordt.

Idd, niet direct bij elkaar smijten, dat geeft veel stress. Laat ze maar aan elkaar wennen door geur. Wissel dekentjes uit, geef ze tegeleijk eten met ong 2 meter tussen ruimte en blijf erbij. Als het goed gaat kn je dat dichterbij zetten.

Geef de kitten een veilige plek, een slaapkamer met een mandje oid. Met eigen kattenbak.

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 12:17

Joolien schreef:
youngster schreef:

Idd, niet direct bij elkaar smijten, dat geeft veel stress. Laat ze maar aan elkaar wennen door geur. Wissel dekentjes uit, geef ze tegeleijk eten met ong 2 meter tussen ruimte en blijf erbij. Als het goed gaat kn je dat dichterbij zetten.

Geef de kitten een veilige plek, een slaapkamer met een mandje oid. Met eigen kattenbak.

Hebben haar gisteren ook op een apart kamertje gezet met eten en drinken en een kattenbak, het kussentje waar ze op gelegen heeft in een katten vervoer ding heb ik uiteindelijk in de kamer gelegd zodat de huidige kat kon ruiken,

Met het eten zal ik eens gaan proberen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:57

youngster schreef:

Ik heb kitten in een mandje in de woonkamer gezet, poes zelf laten ontdekken, 5 minuten later poes aan lijntje gedaan en kitten los gegaan. Is meteen goed gegaan :D Verschilt per dier dus. Mijn poes is ook pas 7 maanden en die vind andere dieren fantastisch

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:59

Niet zo druk maken hoor.

Laat ze het maar even uitzoeken.
Hier zijn de kittens ook zo in de groep gezet.
Mits ze de ruimte hebben is dit de sneltste en makkelijkste manier en duur het het kortst.

en tja je kitten krijgt vast een keer een mep als die te ver gaat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:04

mijn kat heeft nooit wat met kittens gehad.

ze gromt, blaast en kwat er bijna over als een kitten binnen een straal van 2 meter komt.. ze blijft meestal zelf wel uit de buurt.

gaat een kitten toch door? dan timmertje bonnetje letterlijk 5-6 keer flink snel op het koppie (met ingetrokken nagels).. 2-3 keer en zo'n kitten haalt het niet meer in haar hoofd om mijn kat lastig te vallen..

mijn andere kat is er als kitten bij gekomen toen mijn oudje al ruim 6 was.. ze leven prima naast elkaar en bij elkaar.. zo af en toe blaast bonnetje of krijgt de andere kat een klap als ze te dichtbij komt.. Ze zijn geen vrienden, maar kunnen verder prima met elkaar leven zolang de ene niet te dicht bij de ander gaat lopen emmeren..

daarnaast 2x een nestje in huis gehaald.. ging prima.. madam was erg duidelijk dat kitten bezoek ongewenst was en kittens leren rap.

---

ik zou mij er niet te druk over maken.. Het kan best zijn dat ze nooit maatjes zullen worden, maar ieder hun eigen weg gaan.. in vrede samenleven gaat in principe vanzelf goed komen.

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 15:29

Super bedankt! Het ziet er af en toe best heftig uit, gelukkig heeft de huidige kat geen dikke staart!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:47

Hier een rare kat. We hebben een volwassen herplaatser en 2 kittens bij onze 3 jarige kater gekregen (hij heeft altijd met meerdere katten samen gewoond ). De volwassen herplaatser heeft hij vrij snel geaccepteerd. En de kittens hoeven echt niet bij hem in de buurt te komen. :D

Maar goed, die slopen samen het huis. En ze gaan meestal met een boogje om Logan heen (en anders krijgen ze klappen :D )

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 06:59

Daks schreef:
Niet zo druk maken hoor.

Laat ze het maar even uitzoeken.
Hier zijn de kittens ook zo in de groep gezet.
Mits ze de ruimte hebben is dit de sneltste en makkelijkste manier en duur het het kortst.

en tja je kitten krijgt vast een keer een mep als die te ver gaat.

Hoelang heeft het ongeveer bij je geduurd voordat de kat de kitten had geaccepteerd?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:06

1 week.
En wij hadden er 5 lopen en daar kwam de 6e bij.
En daarvoor is het ook altijd goed gegaan bij andere katten.

Je moet wel echt zorgen dat ze elkaar ruimschoots uit de weg kunnen.

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 07:56

Daks schreef:
1 week.
En wij hadden er 5 lopen en daar kwam de 6e bij.
En daarvoor is het ook altijd goed gegaan bij andere katten.

Je moet wel echt zorgen dat ze elkaar ruimschoots uit de weg kunnen.

Dat kunnen ze gelukkig! De huidige kat kan altijd naar boven of naar zolder, de kitten kan nog niet eens traplopen haha

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:03

Dan zou ik het ze lekker uit laten zoeken.
En je niet snel te druk maken hoor.
Katten ook kittens kunnen een hele boel hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:06

Euhhh kitten kan niet traplopen??? >;)
Ik heb er 5 rondrennen van nu 6 weken, geloof me, die komen overal al op! (onder, tussen, achter, over, langs en doorheen ook als t moet :roll: := )

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 08:35

Anoniem schreef:
Ik heb er 5 rondrennen van nu 6 weken, geloof me, die komen overal al op! (onder, tussen, achter, over, langs en doorheen ook als t moet :roll: := )

Heb het die van ons nog niet zien doen! Maar dan neem ik me woorden terug haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:42

Ik heb ook een kitten bij mijn huidige kat genomen, alleen mijn huidige kat is heel erg bang en het kitten jaagt haar nu vaak het huis uit. Daar ben ik niet zo blij mee..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:49

Heb zelf een kitten van 10 maanden. Eerste 5 dagen mijn hart vast gehouden. De oudere poes was niet echt gecharmeerd. :')

Na 5 dagen was het oke. Hou moed!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:52

Feliway kan eventueel wel helpen :j

Ik heb in de loop der jaren meerdere kittens bij volwassen katten gehad. Er is er in die tijd eigenlijk maar 1 geweest die het nooit heeft geaccepteerd. Maar die accpteert sowieso geen andere katten. Ik heb momenteel 4 katten, waaronder zij. Gaat prima. Zolang ze maar ruimte hebben om hun eigen plekje op te zoeken en hun eigen ding te doen. Ik heb echt een groepje van 3 en 1 eenling. Soms is het even hommeles als ze te dicht bij komen, maar de andere 3 weten dit dondersgoed en zoeken het zelden op.

Maar over het algemeen is alles binnen een week geaccepteerd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:55

Lieniefarm schreef:
Anoniem schreef:

Heb het die van ons nog niet zien doen! Maar dan neem ik me woorden terug haha!

Ik ben soms heeeeeel verbaasd als ik ineens een ukkie ergens zie. Toen ze nog niet zo heel actief waren, voornamelijk in de nestdoos en nog amper zelf goed konden lopen schrok ik me een ongeluk toen ik ineens iets in mijn nek voelde. :wow: Dat bleek een kitten te zijn wat lekker wilde kroelen _O- <3

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:02

Onze kat (gecastreerde kater van toen bijna 1 jaar oud) is ook absoluut niet gecharmeerd van andere katten, en begon gelijk te blazen en grommen toen we met onze poes (toen 6 weken) aankwamen. We hebben ze een aantal nachten apart gehouden en overdag zo veel mogelijk samen (met toezicht). Onze poes vond het alleen maar leuk en na 1 dag aten ze al uit hetzelfde bakje en paar dagen later sliepen ze zelfs in elkaars armen <3

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 09:48

Roosch schreef:
Heb zelf een kitten van 10 maanden. Eerste 5 dagen mijn hart vast gehouden. De oudere poes was niet echt gecharmeerd. :')

Na 5 dagen was het oke. Hou moed!

Onze huidige kat vind het ook maar totaal niks, ziet er toch wel eng uit af en toe hoor haha! Ze is nog maar net 2 dagen hier dus ik hou zeker nog moed!

Hopelijk is het wel snel afgelopen haha

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:03

Ik heb een kater van nu 4 jaar. Ik weet dat hij buiten altijd de ruzies opzoekt met andere katten. Maar toch wou ik vorig jaar proberen om er een kittentje bij te nemen.
Dus zo gezegd zo gedaan.
Ging totaal niet goed de eerste paar dagen tot weken.
Oudere kat zocht de kitten op en ging alleen maar blazen,grommen en proberen te slaan.
Na een paar dagen ging het steeds beter. Op een gegeven moment liet hij de kitten met rust. Na een week of 2/3 begonnen ze samen te spelen. Ze zijn nu onafscheidelijk. Echt heerlijk om te zien hoe ze nu met elkaar omgaan!

Komt vast goed met jouw katjes TS!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:16

een van mijn kittens is ooit naar iemand gegaan die een kitten van 6 maanden had..

het is daar complete oorlog geweest.. Normaal zet zo'n ouder kitten een jonger kitten even op de plaats en dan is het klaar..

dat kitten van mij liet echter niet het kaas van de brood eten met 10 weken oud en ging rechtop staan gillen blazen en meppen.. wat natuurlijk dat oudere kitten weer niet pikte..

het nieuwe baasje is uit angst een week op de bank gaan slapen, uit angst dat ze elkaar zouden afmaken.

het heeft daar tamelijk lang geduurd (drie weken) en ineens was het over.. ze speelden samen, aten samen en sliepen samen.

het kan er heftig uit zien, in mijn ogen is het vooral de koppigheid van de kittens die het soms zo lang rekt.. maar meestal komt het vanzelf goed, of in ieder geval wordt de vrede getekend.

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 10:52

Zo te horen van verschillende mensen gaat het gelukkig goed komen! Ik kan niet wachten totdat de rust is wedergekeerd haha, ze hoeven geen vriendinnen te zijn, maar zou leuk zijn!