eilleen333 schreef:Behalve 1 van de dieren te laten helpen of ze gescheiden houden heb je geen opties vind ik.
Maar je moet je afvragen of je het wil. Twee dieren met de drang om voort te planten door hormonen en er steeds tussen springen. Denk dat dat voor het sociale gedrag van de dieren niet bevordelijk is.
Ik weet niet hoe oud de reu is?
Het is 2 x per jaar dat ze die drang enkele weken hebben.
Heb 1 x vaker gecastr. Reu en teven gehad. Maar reu bleef gewoon door dekken 
Mijn labrador reu is tegen die tijd dat de pup komt, bijna 3 jaar. Reden dat ik hem niet wil castreren. Is omdat hij naar sommige type honden onzeker kan zijn. En dat uit zich verschillend. Ben hier druk mee aan het trainen. Honden die hij kent heeft hij geen problemen mee.
dierenfan schreef:Gewoon goed opletten. De eerste dagen geeft de reu er vaak nog niet om en wil de teef niet gedekt worden. Altijd tijdens loopsheid zeer goed scheiden dus in bench in andere ruimte doen of ene binnen andere buiten. Vaak kunnen ze de eerste en laatste week wel bij elkaar. Ligt er aan hoe gefocusd je reu is en hoe de teef zich gedraagt. Maar dus alleen met toezicht mocht de reu willen dekken dan gelijk scheiden.
Voordeel dat je er vroeg over na denkt. Begin dus ook vanaf week 2 dat de pup er is (en dus ook vertrouwd is) te leren dat hun 2 honden zijn en niet samen 1 hond.oftewel leer ze beiden om regelmatig alleen mee de straat op te gaan en alleen thuis te blijven. Leer ze dat alleen in bijv. De keuken of gang zitten niet erg is terwijl jij met de andere hond elders in huis bent.
Dit hoeft allemaal niet letterlijk in de tweede week dat de pup er is natuurlijk maar maak er wel vlot een gewoonte van. De kans is er namelijk dat ze met 6 mnd al loops wordt en de tijd vliegt!
Ben je de eerste loopsheid nog noet zover met trainen probeer dan je reu ergens te laten logeren. Immers beter dat en een stabiele basis dan de eerste loopsheid al je trainingswerk te verknallen.
Dat ben ik zeker van plan. Ook omdat ik met de teef de sport in wil.
Elke zaterdag zullen ze sowieso apart zitten. Dan ga ik altijd naar de club. Mijn vader maakt die dag dan altijd grote wandeling met de labrador. Zodat die ook zijn persoonlijke aandacht krijgt.
Daarnaast krijgt mijn labje elke dag zijn standaard beweging. Veelste lang voor de pup dus.
dierenfan schreef:Overigens men raadde mij ook een teef aan jaren geleden door mijn toemalige reu. Uiteindelijk toch voor een reu gegaan omdat ik de uitstraling van reuen gewoon veel mooier vind en ik zelden een teef leuk vind.
Alles is altijd goed gegaan tussen mijn reuen. Het scheelt ook of een hond soms in beeld is of gewoon bij de roedel hoort

Dat scheelt zeker. Maar er zijn meerdere factoren waarom ik een teef wil.
Want het is een nest herhaling. En de reuen die uit vorige nest zijn gekomen. Zijn behoorlijk aan de maat. En ik vind een kleiner maatje prima. Plus het zijn behoorlijke karakter honden.
Reu van mijn moeder, waarmee ik train. Is mij eigenlijk soms iets te sterk. Merk ik zo niks van. Maar tijdens pakwerk wel.
En een teef leek mij ook wel weer leuk. Na jaren alleen maar reuen gehad te hebben.
moonsparkle schreef:Ik vind je redens om de reu niet te castreren een beetje negatief. Vooral omdat je zegt dat je reu dominant is naar andere reuen.
Ik was ook bang dat mn hond erg zou veranderen na castratie, maar hij werd steeds agressiever naar reutjes. Toch maar laten castreren en dat hadden we veel eerder moeten doen. Het enige waarin hij is verandert is dat hij nu alle honden buiten prima kan negeren als ik dat van hem vraag en nu kan hij overal los mee want ik hoef niet meer bang te zijn dat hij agressie toont tegenover een reu.
Je hebt met castreren dus bij jou eigenlijk ook 2 problemen die minder worden of opgelost zijn.
Is niet negatief. Kans is groot dat bij hem het gedrag alleen maar zal versterken.
Op sommige reuen reageert hij dominant. Maar komt uit onzekerheid voort.
Wat minder word, omdat ik activiteiten met hem doe. Wat goed is voor zijn zelf vertrouwen.
Voor de rest iedereen bedankt voor de reacties. Ga er eens rustig over na denken. En overleggen dat mams misschien enkele weken per jaar op hem wil passen.
Gescheiden houden vind ik toch wel een beetje tricky. En om eentje hele dagen op te sluiten in de bench. Vind ik ook weer zo sneu.
Mechel zal geen kennelhond worden. Maar gewoon een verwende huis mechel waarmee gesport word.