Je kat in pension: hoe, wat en waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Je kat in pension: hoe, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:28

Ha!

Op 5 september vertrek ik voor twee weken naar Canada met mijn mams. Suuuuupertof, echt enorm veel zin in! Er is alleen één maar. Een kleine, harige, luidruchtige maar := En dat is Poes. Poes is mijn Ragdoll. Ze kan niet twee weken bij mijn paps logeren, want daar woont een andere kat en onze hond. Plus dat ze daar naar buiten kan, en dat is nou net niet de bedoeling. Allerliefste vriendinnetje heeft al aangeboden twee weken op te passen, maar dat vind ik zo'n belasting en verplichting.

Dus. Op zoek naar een pension. Liefst wat in de buurt, Poes vindt rondrijden in de auto in haar reismandje het allerallerallerergste wat er is := :') Ik ook, want ze gilt de longen uit haar lijf.

Zijn er Bokkers met ervaringen hierin? Waar let je op, wat zijn absolute go's en no go's? Prijs is van ondergeschikt belang. Ik ben net al bij een pension hier in de buurt geweest, en dat was vreselijk :o Ongeïnteresseerd, het was er rommelig en ik had er helemaal geen goed gevoel bij. Ik ga morgen naar een ander pension hier in de buurt, in Zuidhorn. Poes is mijn allesje, vreselijk verwend :o en ik denk dat ze echt doodongelukkig wordt van twee weken in een kooitje waar ze 1x per dag eten krijgt en een schone bak.

Help? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:34

Als je een aanbod hebt voor een oppas, zou ik dat ZEKER aannemen! Dan beloon je haar er maar uitbundig voor ofzo, desnoods een groot geldbedrag (dat ben je aan een pension ook kwijt). Maar een pension? Never nooit niet... Wát een stress voor een kat, dat zou ik mijn katten nooit aandoen. Ik zou nog liever thuis blijven.. :o

(Overigens niets ten nadele van pensions, maar verandering van omgeving brengt voor een kat nu eenmaal onwijs veel stress mee. Laat staan dat daar dan nog andere panikerende katten zitten).

En zo'n enorme belasting is het nu ook weer niet om twee weken lang één keer per dag een kat te verzorgen. Zeker niet als er iets tegenover staat. ;)

Er bestaat trouwens ook oppas aan huis voor katten, Google maar even. :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:36

Wel een stukje uit de richting voor jou maar pension luxor staat erg goed bekend in deze regio. Mijn eigen katten gaan als t nodig is naar t pension bij t asiel hier in Leeuwarden. Tot nu toe was dat de plek waar ik ze het best weer terug kreeg qua algemene conditie. Tuurlijk zitten ze wat minder mooi in de vacht want t geeft toch stress en ze eten vaak wat minder dus vallen ze iets af. Hier zitten ze gewoon in een groep in een grotere ruimte.

Of wat Wuis noemt oppas aan huis is ook een optie, komen ook in Groningen en je kan volgens mij zelfs kiezen of ze 1 of 2 keer per dag langs moeten gaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:37

Ik heb in een asiel gewerkt en je had er best wel katten die het allemaal eigenlijk niet zoveel uitmaakte :P Maar zo'n kat is die van jou volgens mij niet.
Ik zou wel de voorkeur geven aan iemand die bij jou komt, een veranderende omgeving kan vervelend zijn voor een kat. Wil ze dat? Dan gewoon doen en neem haar een keer uitgebreid mee uit eten als dank :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:38

Wuis schreef:
Als je een aanbod hebt voor een oppas, zou ik dat ZEKER aannemen! Dan beloon je haar er maar uitbundig voor ofzo, desnoods een groot geldbedrag (dat ben je aan een pension ook kwijt). Maar een pension? Never nooit niet... Wát een stress voor een kat, dat zou ik mijn katten nooit aandoen. Ik zou nog liever thuis blijven.. :o

(Overigens niets ten nadele van pensions, maar verandering van omgeving brengt voor een kat nu eenmaal onwijs veel stress mee. Laat staan dat daar dan nog andere panikerende katten zitten).

En zo'n enorme belasting is het nu ook weer niet om twee weken lang één keer per dag een kat te verzorgen. Zeker niet als er iets tegenover staat. ;)

Dat ja. Ik ga liever niet op vakantie dan dat ik mijn katten bij een pension moet achterlaten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:40

Oppas aan huis heb ik ook aan gedacht, maar dan moet je aan een vreemde je kat én je huis toevertrouwen. Straks is m'n huis leeg na thuiskomt :\ Dat vind ik best heel spannend. Zal er straks nog even naar kijken op Google.

Poes kan absoluut niet bij andere katten, dus die moet sowieso apart.

Poes is een diva eerste klas inderdaad Magrathea. Ze is heel makkelijk hoor, bij de DA brult ze wel alles bij elkaar maar ze is heel zoet. Hoe ze twee weken ergens anders vindt... Mwah. Mwaaaaah.

Niet op vakantie is geen optie, de boel is al geboekt. Poes is nu 8, dan zou ik nog 10 jaar niet op vakantie kunnen. Ik ben stapelgek op haar, maar dat gaat me iets te ver :)

Magrathea

Re: Je kat in pension: hoe, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:41

Oh nee Berdien ik bedoelde je vriendin die het had aangeboden, komt die dan bij jou langs of gaat poes naar haar?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:42

Misschien iemand op je buurt zoeken met een kat en een soort ruil aanbieden, dat jullie elkaars kat verzorgen bij vakantie?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:42

Als je vriendin aanbiedt op te passen zal ze dat niet voor niets doen denk je wel ;)

Aanbod aannemen dus, kat lekker thuis laten. Niet moeilijk doen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:43

http://oppasvoordepoes.nl/

Deze zitten al jaren in Groningen, zelf geen ervaring mee ivm geen poes :+ Maar ze bestaan al jaren, reden eerst altijd in een brommobielding maar tegenwoordig in een auto met logo, dus ze doen toch iets goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:43

Als je kat niet met andere katten samen kan zou hij in pension in een kooi moeten. En dan ziet hij dus wel steeds alle katten om hem heen wat erg veel stress oplevert. Nee, ik zou het absoluut niet doen...

Ik zou gewoon die vriendin vragen. En anders dus oppas aan huis, maar dan wel van zo' bedrijf. Dus niet een particulier die je niet kent en idd misschien je huis leegrooft. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 11:00

Ha, die link kreeg ik net doorgestuurd Wendy :D Zie dat autootje ook vaak rijden! Zal de site eens bekijken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:10

Je beste vriendin had toch aangeboden om op te passen? Vraag dan of zei die 2 week ook op je huis wil passen. Vraag anders aan haar of ze dagelijks wil langs komen om een uurtje te kroelen en eten te geven en zorgen dat de waterbak vol zit. Toen wij vroeger op vakantie gingen met de hele familie deed onze buurman dit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:11

Weet je zeker dat poes in een vreemde omgeving ook apart moet? Vaak zijn ze daar heel anders als thuis en zou het je nog verbazen dat ze gewoon bij de andere vakantiegangers in een grote ruimte kan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:13

Precies Amaris, en t is voor alle katten die er zitten een vreemde omgeving dus geen territorium gedoe.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:15

Wuis schreef:

Hier ben ik het mee eens, mijn kat is ook een enorme stresskip. Heb hem een keer naar een pension gebracht omdat wij voor een aantal dagen (dus niet eens weken) naar Londen gingen. Toen ik terug kwam was meneer doodziek, en in 3 dagen een halve kilo afgevallen (lees: 3 dagen niks gegeten). Bij dat pension deden ze alsof alles super was gegaan, nou dan heb je echt stront in je ogen, die arme kat.

Ik breng hem dan ook never nooit niet meer naar een pension toe, laat hem dan nog liever in z'n uppie thuiszitten waar hij voedsel in z'n bakje krijgt door een van de buren dan dat ik hem dat nog een keer aandoe.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:16

Als je vriendin dat aanbiedt, zou ik dat gewoon aannemen :j koop je gewoon wat leuks op je vakantieplek als bedankje voor haar :)
Die kattenoppas is ook goed :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:23

Lekker thuislaten in zijn eigen omgeving en dan vriendin of familielid in jouw huis laten verblijven of 1 x per dag langs laten komen :)
Iig iemand die je kan vertrouwen en waarvan je op aan kan.

Ik heb zo'n zelfde verwend mormel (MC :D ), maar die vindt het prima als mijn moeder 1 x per dag een paar uurtjes komt.
Ik ga over 2 weken een weekje weg, maar moeders is al ingeschakeld!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:26

Je vriendinnetje bood het aan.. super toch? _/-\o_
Iemand die je kan vertrouwen, én je kan haar natuurlijk ook nog belonen met een x bedrag.
En als de mogelijkheid er is kan je haar evt ook in huis laten logeren, zodat Poes niet zo vaak alleen is..

Naar een pension zou ik nooit doen met mijn katten.. :n
Maar goed.. mijn katten hebben ook een gebruiksaanwijzing bij zich.. qua zorg..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 11-08-15 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 11:26

Oke, ik ben overtuigd :D Krijg echt buikpijn bij de gedachte dat Poes daar dan zit, in de stress en verlaten ;( Vreselijk, ik vind het al sneu als ik zelf een weekendje weg ben (zaterdag weg, zondag terug) en ze dus anderhalve dag alleen zit :') Dan maar twee weken wat minder aandacht en niet samen in bed slapen, maar dan zit ze tenminste niet in de stress in een vreemde omgeving.

Is overigens niet om vriendinnetje zelf hoor, maar vind het zelf zo'n verplichting, twee weken iemand op laten passen. Maar ze is er heel stellig in, dat ze dat echt wel wil.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:27

waarom niet gewoon de buren lief aankijken?

ik bedoel, het is ook handig als de post even aan de kant wordt gelegd (door de brievenbus loeren of er post ligt is in de zomer een zeer beproefde methode om erachter te komen of de bewoners wellicht op vakantie zijn).. neem aan dat de plantjes ook een slokje water kunnen gebruiken..

gewoon 200 euro achterlaten voor het geval er wat met een van de katten is, zodat de eerste medische kosten gedekt kunnen worden.. Briefje maken voor de DA met waar je wel en niet mee akkoord gaat en daarop ook wat te doen als de kosten boven de 200 uitkomen.. handtekening erop en ook in het envelopje steken..

bij terugkomst een gaaf presentje meenemen voor de buren et voila alle partijen happy

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 11:30

Buren zijn geen kattenfans := En die wil ik er liever ook niet mee opzadelen, die hebben genoeg aan hun hoofd.

Post en planten zijn bij mijn vorige lange vakantie (3,5 week weg) ook niet gedaan, was niks aan de hand. Scheelt dat ik op een appartement woon en je dus eerst door de beneden voordeur heen moet, en mijn eigen voordeur is nogal inbraakproof :+ Maar toen had ik Poes ook nog niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:34

Wat wij hier doen met onze drie katten, is dat er minstens 1 x of 2 x per dag iemand langs komt en ze verzorgd, wat met ze knuffelt etc.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:35

Ik heb mijn katten bij mijn ouders achter gelaten toen ik op mezelf ging wonen. Ouders zijn veel vaker thuis namelijk een fijn in de eigen omgeving. Maar ik pas dus altijd op als mijn ouders weg gaan. Soms wel 4 weken. Gaat er een vriendin in mijn huis evt. Maar echt never nooit niet dat mijn katten naar een opvang gaan!

Ook bij andere mensen pas ik op de dieren, gewoon in hun huis. Voor de meeste beesten toch het fijnste ;-)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:43

Vriendin laten oppassen! Ik ben net klaar op mijn 2 vakantie-adresjes ;) 2 vriendinnen met katten die tegelijk weggingen! Was gewoon 1x per dag mijn rondje maken, soms nam ik de kinderen mee, konden die even spelen met de katten terwijl ik de rest deed. Ik bleef alleen geen uren kroelen, gewoon mijn werkjes en wegwezen! Kwamen ze kroelen, dan kregen ze echt wel aandacht! Meestal lagen ze ergens te pitten en kwamen ze tevoorschijn zodra er brokjes gevoerd werden, dan weer verder pitten.