Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geryon schreef:Lijkt me niet bepaald een leuk leven voor een hond? Misschien moet je je eens afvragen waarom ze dingen sloopt. En waarom ze zo graag die deur open wilt.

8nnemiek schreef:Krijgt ze wel genoeg beweging? Een hond die goed moe is zal ook niet gaan slopen.
De hond in een andere ruimte opsluiten terwijl jij in de woonkamer zit is natuurlijk vragen om problemen. Honden zijn roedeldieren, die zitten graag bij je. Geef haar in de woonkamer een ligplek en zorg dat ze daar gaat liggen en ook blijft liggen. Pas als ze kalm is kun je haar aandacht geven en ermee spelen. Dan zal ze ook niet slopen.
Zelfde geldt voor 's nachts in de bijkeuken: wijs haar naar haar plek, laat de deur open terwijl jij nog even je eigen dingen doet, en zodra ze rustig ligt te slapen in haar mand sluit je de deur en ga je naar bed. Die manier werkt hier erg goed.
Chasey schreef:De klink niet omhoog zetten, als de hond een halsband heeft kan die zich ophangen. Maar een knop is beter
8nnemiek schreef:Krijgt ze wel genoeg beweging? Een hond die goed moe is zal ook niet gaan slopen.
De hond in een andere ruimte opsluiten terwijl jij in de woonkamer zit is natuurlijk vragen om problemen. Honden zijn roedeldieren, die zitten graag bij je. Geef haar in de woonkamer een ligplek en zorg dat ze daar gaat liggen en ook blijft liggen. Pas als ze kalm is kun je haar aandacht geven en ermee spelen. Dan zal ze ook niet slopen.
Zelfde geldt voor 's nachts in de bijkeuken: wijs haar naar haar plek, laat de deur open terwijl jij nog even je eigen dingen doet, en zodra ze rustig ligt te slapen in haar mand sluit je de deur en ga je naar bed. Die manier werkt hier erg goed.
Thirza schreef:Mijn hond sloopt als ik weg ben, ik doe haar n snuitje om. Zo kan ze lekker rond lopen in huis, gewoon drinken maar niks kapot bijten.
Als ik thuis ben gaat ie gelijk af en doet ze niks.

Zeepsop schreef:Ik ga zoveel mogelijk proberen te antwoorden hier.
Even voor de duidelijkheid: ze zit alleen in de bijkeuken als we slapen of weg zijn, natuurlijk zit ze niet constant daar.
Ze wordt 3x per dag uitgelaten, half uur tot 45 minuten meestal. Ze is inderdaad 10. Ik snap dat ze stress heeft, ze wil volgens mij graag bij ons zijn.
Mn moeder en ik vinden overigens dat ze wel gewoon in de kamer zou mogen, maar mn vader is zo'n irritant type af en toe...
Dat snuitje zou misschien een oplossing zijn, maar ik zou het liefst het probleem beter willen oplossen. De hond draagt trouwens binnen geen halsband.
tess_84 schreef:Zeepsop schreef:Ik ga zoveel mogelijk proberen te antwoorden hier.
Even voor de duidelijkheid: ze zit alleen in de bijkeuken als we slapen of weg zijn, natuurlijk zit ze niet constant daar.
Ze wordt 3x per dag uitgelaten, half uur tot 45 minuten meestal. Ze is inderdaad 10. Ik snap dat ze stress heeft, ze wil volgens mij graag bij ons zijn.
Mn moeder en ik vinden overigens dat ze wel gewoon in de kamer zou mogen, maar mn vader is zo'n irritant type af en toe...
Dat snuitje zou misschien een oplossing zijn, maar ik zou het liefst het probleem beter willen oplossen. De hond draagt trouwens binnen geen halsband.
Dat eerste snap ik niet zo goed: ze zit alleen in de bijkeuken als jullie weg zijn of slapen, maar je hoort ze wel piepen en tegen de deur opspringen?
Een hond hoort niet alleen te zitten, het is een roedeldier en ze wil gewoon niet alleen zijn. Toch niet meer dan logisch? Een kind zet je toch ook niet zomaar apart?
Een snuitje als in een muilband? Fijne oplossing ja... Dier zit al in de stress en dan ga jij haar nog meer stress geven door iets aan te doen waardoor ze haar mond niet goed open krijgt. Om nog maar te zwijgen over het signaal dat ze krijgt: je hebt stress, ik geef jou een correctie. Nee, dat zou ik niet aanraden nee.
Onze jongste hond maakte ook dingen kapot als wij er niet waren. Die hebben we dan voor een tijd in een grote bench gezet als we weg gingen. Na een jaar of wat, kon hij ook gewoon los zonder dat bv van handschoenen de vingertopjes verdwenen...
maras schreef:Ik ben bang dat je hier niet de antwoorden krijgt die je graag hoort en ik denk dat jij eigenlijk zelf ook wel weet waarom je hond sloopt? Volgens mij is de enige remedie die bij deze hond hoort meer aandacht geven. Een hond van 10 zit niet meer in de puberteit waardoor hij zou gaan slopen en hij is ook niet meer aan het wisselen waardoor hij zijn tanden zou gaan opknappen aan je deur of andere zaken in huis. Ben jij zelf in de gelegenheid om actieve dingen met je hond te gaan ondernemen? Of mag hij op jouw kamer liggen als je thuis bent? Ik denk dat hij met meer aandacht dit gedrag zal verminderen of helemaal niet meer zal vertonen. En soms , heel soms dan moet je in opstand komen tegen je ouders, met name als het om het belang van je hond gaat,succes !
Ik zal nog wel wat dingetjes bedenken om met te doen met haar. Bedankt voor je reactie.