Hond eet de kattenbrokken op.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Hond eet de kattenbrokken op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:04

Hai,

Onze hond eet steeds de kattenbrokken op.
Maar het probleem is, dat hij dit alleen doet als er niemand thuis is, of wanneer hij alleen in huis is.
Ik kan dus niet zeggen dat het niet mag.

Ik heb het voer nu al tussen de 2 banken staan, achter een tafeltje en nog krijgt hij het voor elkaar er bij te komen.
Wanneer ik dus een hele dag werk, ( hond is dan niet de hele dag alleen thuis hoor ) hebben mijn katten 80% van de tijd dus geen eten, aangezien ik verwacht dat het een van de dingen is die hij als eerst doet.

Ook koop ik me natuurlijk inmiddels scheel aan kattenvoer.

Heb verder geen kattenluikjes etc in deuren, dus waar de katten kunnen komen kan de hond dat ook.
We wonen in een huur huis, dus ik wil liever ook geen deuren gaan beschadigen met een luikje, aangezien de deuren weer heel opgeleverd moeten worden als we weer weg gaan.

Heeft iemand DE oplossing voor mij ?

eilleen333

Re: Hond eet de kattenbrokken op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:06

De bakjes voor de katten hoger zetten zodat hij er niet bij kan? Of in een kinderbox? De katten kunnen tussen de spijlen door, maar de hond niet (een beetje dat idee).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:06

Geen voer neer zetten als je niet thuis bent. Of het voer heel hoog zetten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:07

kohtje schreef:
Geen voer neer zetten als je niet thuis bent. Of het voer heel hoog zetten.

Dat dus.
Een kat kan prima in een paar voerbeurten per dag eten. En anders zet je het op de tafel voor ze. Vrij simpele oplossingen ;)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:14

Ik wil mn katten niet op tafel. En ik heb ook geen eettafel.. en de salontafel kan de hond net zo goed bij..
M'n katten zijn 9 van de 10 dagen sochtends niet thuis als ik naar het werk ga, wat dus zou betekenen dat ze alleen savonds als we in de woonkamer zijn eten kunnen hebben. Aangezien hij het snachts ook op eet..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:15

Maaaarije schreef:
Ik wil mn katten niet op tafel. En ik heb ook geen eettafel.. en de salontafel kan de hond net zo goed bij..
M'n katten zijn 9 van de 10 dagen sochtends niet thuis als ik naar het werk ga, wat dus zou betekenen dat ze alleen savonds als we in de woonkamer zijn eten kunnen hebben. Aangezien hij het snachts ook op eet..

En iets eroverheen met spijlen waar de katten wel door kunnen maar de hond niet?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:17

Als ik tijdelijk kittens in huis had (die dus niet kunnen springen) dan zetten ik een bench in de kamer en met een ijzerdraadje het deurtje op een kier, honden konden er niet in, kittens wel. Voor een kat kan je makkelijk iets kleins maken dat je leuk weg kunt zetten, een kistje als bijzettafeltje of iets.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:19

Maaaarije schreef:

Als ze buiten komen is het dan niet een optie om buiten ergens voor neer te zetten?
Ik weet niet hoeveel andere katten er in de buurt rondlopen?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:21

Iets met spijlen is misschien een idee. Ga ik even over nadenken hoe en wat.
Of iets van een kastje ofzo inderdaad.

Heb buiten geen plek waar het droog kan staan en heel veel andere katten in de straat inderdaad.
bijna elk huis heeft min 1 kat

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:22

Ikea heeft van die leuke kleine bijzettafeltjes. Als je het voer daar in zet, en voor de kat een paar spijltjes eruit zaagt zodat die bij zijn voer kan, maar te klein voor de hond om door te gaan, dan lost dat veel op.
De bovenkant is een deksel, dus je kunt er zelf makkelijk bij.
Ook de grotere is een mooie oplossing voor de kattenbak. De bodem kun je er uit laten.
En je hebt zelf een leuk tafeltje erbij :)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70161320/
Laatst bijgewerkt door Floortz op 31-07-15 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:22

Hier ook, heel irritant :+ Wij zetten de bakjes op tafel of op en kastje, maar als ik dat 1 keer vergeet zit meneer alweer te smikkelen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:24

Floortz schreef:
Ikea heeft van die leuke kleine bijzettafeltjes. Als je het voer daar in zet, en voor de kat een paar spijltjes eruit zaagt zodat die bij zijn voer kan, maar te klein voor de hond om door te gaan, dan lost dat veel op.
Ook de grotere is een mooie oplossing voor de kattenbak. De bodem kun je er uit laten.

Als het gat zo groot is dat er een kat doorheen kan, kan er ook een hondenkop (of meer) in. Lijkt me geen succes, dan gaat de hond met dat ding om zijn kop het huis door.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:24

eten voor de katten op de kattenkrabpaal zetten? Die zijn meestal ook hoog.

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:25

Wij hebben het voer voor de katten in een andere kamer staan. Er zit in de deur opening een plank met een gat erin waar de katten wel door kunnen en de hond niet.de plank is zo hoog dat de hond er ook niet overheen kan springen.
Ik weet niet of dit bij jou ook haalbaar is,maar bij ons werkt het perfect. De kattenbak staat hier ook,daar wilde de hond ook lekker van gaan eten namelijk :p.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:25

Goof schreef:
Floortz schreef:

Als het gat zo groot is dat er een kat doorheen kan, kan er ook een hondenkop (of meer) in. Lijkt me geen succes, dan gaat de hond met dat ding om zijn kop het huis door.

Ligt er aan hoe groot de hond van TS is ;) .

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:26

Collie2008 schreef:
Hier ook, heel irritant :+ Wij zetten de bakjes op tafel of op en kastje, maar als ik dat 1 keer vergeet zit meneer alweer te smikkelen

Dat is dus bij mij het probleem, ik heb niks in huis wat hoog genoeg is dat de hond er niet bij kan.. Helaas.

Ik heb een kruising, formaat labrador ongeveer

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:26

Mijn moeder loste dit vroeger op door een extra plank in de keuken te hangen op aanrechthoogte en dat was de eetplek van de katten.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:33

Aanrecht hoogte is niet hoog genoeg in dit geval..
En ze mogen hier niet op het aanrecht. Dus dan leer ik ze ook liever niet via zn plankje dat het oke is over het aanrecht te lopen terwijl ik mn brood sta te smeren :+

Het enige dat hoog genoeg is is 3 een vitrine kast, maar die is wiebelig en komen mijn katten nooit op.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:36

Kattenluikje in de deur tussen keuken en kamer? deur dicht en hij kan er niet bij

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:39

tanjaatjuhh schreef:
Kattenluikje in de deur tussen keuken en kamer? deur dicht en hij kan er niet bij

Ik heb geen deur tussen de keuken en kamer :+
En zoals ik al aangaf moet ik dan de deur dus betalen als ik weer uit het huis ga.
Plus dat de hond deuren open maakt.. Dus dan schiet een luikje nog niet op

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:48

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:49

De katten ook gewoon 2x per dag eten gaan geven? Ook katten hoeven niet constant eten te hebben.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:51

Voor mijn eigen katten staat hun voer op de trap en onder aan de trap een traphekje, katten kunnen er door en de honden niet. Honden mogen niet boven.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:56

Wij hebben het katteneten inmiddels op de wasdroger gezet. Hond kan hier niet bij en de katten springen er met gemak op. Hadden het eerst altijd op de trap staan, maar die viespeuk wist precies wanneer we het niet in de gaten hadden. Wat kunnen ze dán schuldig kijken, haha!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:51

Er zijn voerbakken die op de microchip of halsband opengaan en sluiten als de kat weg loopt, de hond kan er dan niet bij, is dat geen oplossing?