Wat te doen tegen de katten van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Wat te doen tegen de katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:26

Hallo

Sinds kort hebben we nieuwe buren, prima mensen hoor alleen ze hebben 7 !! Katten in een rijtjeshuis.

Niks mis mee zou je denken , nu is het alleen zo dat die katten onze voor en achter tuin compleet onder schijten en wij de achter deur niet meer open kunnen hebben omdat die katten anders bij ons naar binnen gaan. We hebben er al 1 op onze slaapkamer gevonden. Ik vind katten leuk, maar hoef een andermans kat niet op mijn bed. We hebben nu een hordeur gekocht zodat de achterdeur normaal open kan, alleen het stront probleem is niet opgelost.

Hebben jullie tips wat we kunnen doen zodat de buurkatten niet meer onze tuin onder schijten ? Ik heb zo juist weer 3 drollen uit de border geschept....

Groetjes Nienke 8)7

har166

Re: Wat te doen tegen de katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:28

Stroomdraadje spannen....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:30

Aan de buren vragen of zij een oplossing hebben ..... zij kunnen nl. ervoor kiezen hun katten op eigen erf/tuin te houden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:31

Emmers water gooien, er zijn bepaalde apparaatjes te koop die een rotgeluid (voor katten) maken, stroomdraden spannen, koffiedik strooien, saté prikkers zetten. De buren vragen of ze hun katten bij zich willen houden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:34

Bedankt voor de tips. Buren vragen of ze de katten bij zich willen houden is denk ik geen optie. Die katten lopen altijd buiten....

Stroomdraad spannen is een goed idee, we zijn druk in de tuin bezig en er moet nog stroom aangelegd worden maar als dat er is, is dat zeker een optie.

Koffie dik en saté prikkers is voor nu zeker een goede oplossing ! Morgen maar eens saté prikkers halen en in de border prikken }>

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:38

Het feit dat hún katten altijd buiten lopen wil niet zeggen dat ze dus maar bij jou in de tuin moeten schijten. ;)

Kortom: gewoon het gesprek aangaan. Misschien zijn ze zich niet bewust van de overlast. En kunnen jullie door middel van een goed gesprek tot een oplossing komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:39

Zoekfunctie gebruiken, dit is het zoveelste topic in korte tijd...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:40

Je zou ze kunnen vragen of ze bereid zijn om mee te betalen aan methodes om de katten uit jouw tuin te houden.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:41

"Bedankt voor de tips. Buren vragen of ze de katten bij zich willen houden is denk ik geen optie. Die katten lopen altijd buiten...."

Dus????

7 katten is een hoop, en als je die graag gezond wilt houden én vriendjes wilt blijven met de buurt dan moet je als kattenliefhebber gewoon open staan voor alternatieven.
Op z'n minst!!

"Sinds kort hebben we nieuwe buren, prima mensen hoor "

Prima mensen lijken mij niet te beroerd om open te staan voor de door hun veroorzaakte ergernissen in de buurt.
Zou gewoon eens een vriendelijk gesprek aanknopen.

Ik heb vijf katten in een portiekwoning......geen centje pijn met de buurt.
Mijn katten.......MIJN "probleem"

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:47

Saté prikkers zou ik niet doen.
Die katten kunnen er niets aan doen, dan vind ik het niet eerlijk om ze te pijnigen.

Ik zou ook met de buren praten, dat jullie echt last hebben van de katten.
Als jij kosten wilt gaan maken om ze uit de tuin te weren, stroomdraad, dan kunnen hun minstens daar aan mee betalen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:49

Binnenkort maar eens een gesprekje beginnen .... Ben benieuwd wat er uit komt

Ga sowieso koffiedik leggen. Moet dit veel of gewoon wat strooien ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:49

Ik zou gewoon een plantenspuit/waterpistooltje in de buurt houden en ze daarmee wegjagen uit huis en uit je tuin. Hebben ze snel door hoor :)
Sate-prikkers is een prima manier om ze niet te laten graven in je tuin. Cacaosnippers schijnt ook te helpen.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:50

Hun katten hun verantwoordelijkheid.

Ik zou het gesprek met ze aangaan want het is natuurlijk belachelijk dat je last hebt van hun dieren! Dat ze altijd buiten lopen prima maar dat ze overlast veroorzaken is natuurlijk niet de bedoeling.

Een oplossing is dat de buren de katten gewoon op echt terrein houden (zoals het ook hoort wat mij betreft). Willen ze dat niet zou ik vragen of ze de/of in ieder geval een deel van de omkosten kunnen vergoeden die jullie moeten maken om de katten uit de tuin te houden. Dat is dan wel het minste wat ze kunnen doen.

Nogmaals het zijn hun dieren en dus hun verantwoordelijkheid.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:51

Eerst: Praten met buren. En het probleem aangeven.
Levert dat niets op, dan wijkagent inschakelen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:52

Barbet schreef:
Saté prikkers zou ik niet doen.
Die katten kunnen er niets aan doen, dan vind ik het niet eerlijk om ze te pijnigen.

Voordeel is dat je ze ook helemaal niet pijnigt zolang ze niet in jouw tuin poepen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:53

8nnemiek schreef:
Ik zou gewoon een plantenspuit/waterpistooltje in de buurt houden en ze daarmee wegjagen uit huis en uit je tuin. Hebben ze snel door hoor :)
Sate-prikkers is een prima manier om ze niet te laten graven in je tuin. Cacaosnippers schijnt ook te helpen.

Ja, maar dan ben je er zelf zo druk mee... dat wil je toch niet? De buren moeten er wat aan doen. Die horen de beestjes op eigen terrein te houden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:53

Maar als we niet thuis zijn heeft een planten spuit geen zin

We hebben in de voortuin hout snippers in de borders maar dat graven ze er gewoon uit, ligt nu allemaal op t gras. We hadden dat er juist ingelegd zodat ze niet bij het zand konden maja toch wel....

Gesprek gaan we doen, maar wat kan een wijkagent doen ? Ook praten ofzo... Misschien is de woningcorporatie dan handiger.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:54

Ja je zou ook nog contact op kunnen nemen met woningcorporatie. In ieder geval eerst het probleem kenbaar maken aan de eigenaren van de katten. Dat is stap 1.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:55

Ben ik nu de enige die het belachelijk vind dat TS satéprikkers (waar ze met blote voeten zelf pijnlijk in kan stappen) en allerhande keukenafval (geeft toch luchtjes en misschien vliegen) in haar tuin moet steken en strooien voor de katten van een ander?

Zoals RaafSmits zegt: mensen hoeven echt geen overlast van het dier van een ander te ondervinden ;)

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:55

Mijn ouders hebben het apparaat met zo'n geluid tegen de katten van de buren werkt perfect ze lopen echt om de tuin heen nu.

Scheelt je een gesprek met de buren. Al zou ik dit als katten eigenaar wel graag willen weten. Ik zeg ook altijd tegen mijn buren als ze last hebben van mijn kat dat ze hem gewoon een tik mogen geven werkt vaak het beste. Katten zijn slimme dieren en leren snel.

Mijn ouders hebben een kat van de buren gehad die toen zij nog een kat hadden. door het kattenluik ging en alles kapot maakte ( pakken melk en ander eten pissen in onze was het was echt heel erg) . Toen hebben ze een kattenluik met een zender gekocht die alleen voor hun kat open ging. Zelfs daar beukte hij doorheen. Daarna hebben ze overleg met de buren gehad en toen hebben zij zelf een kattenluik genomen zodat hij altijd bij zn eigen huis naar binnen kon. Praten met de buren kan dus altijd nog. Ik zou eerst zelf een oplossing zoeken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:57

mikky19 schreef:
Ik zou eerst zelf een oplossing zoeken.

Nee, waarom zou je eerst zelf voor een oplossing moeten zoeken? Hier heeft TS toch niet om gevraagd? Ze wordt met een probleem opgezadeld. En dat moet je kenbaar maken bij diegene die voor dat probleem zorgt. Of zie ik dat nou verkeerd?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:57

Maar als ik zn apparaat ga kopen, ga ik kosten maken voor hun katten. Dat is niet mijn bedoeling

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:58

WinSel schreef:
Maar als ik zn apparaat ga kopen, ga ik kosten maken voor hun katten. Dat is niet mijn bedoeling

Daarom eerst een gesprek met je buren aangaan! Misschien vinden ze het wel erg vervelend en kopen ze zo'n apparaat voor je? Ja, je weet nooit! Eerst maar eens praten... lijkt mij. Mensen verzwijgen altijd veel te veel. En dat zorgt voor ergernissen. Laat op een fatsoenlijke manier weten wat je dwars zit.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:59

Eerst even met de buren overleggen. Zolang zij niet weten dat er overlast is, kunnen zij niks doen.

Ik heb zelf 2 katten, maar de tuin afgezet met een net.
Voordat ik dat heb gedaan netjes aan de buren gevraagd of ze dat ok vonden. Zij kijken immers ook tegen dat net aan. Ze vinden het niet erg. Maar zouden het ook niet erg vinden als de katten in de tuin kwamen. En als ze in de tuin poepten maakte dat ook niet uit. :')

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:00

WinSel schreef:

En je eigen kat zal het ook niet prettig vinden lijkt me.