Ongewenste kat in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

Ongewenste kat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 21:44

Hai allemaal!

We hebben de laatstee tijd een kat rondlopen, hij ziet er niet echt slecht uit en is verschrikkelijk aanhankelijk.

Het gaat om een witte kat, hij heet Max en woont een straat achter ons. Hij loopt bij verschillende buren het huis binnen.
Gisteren wilde ik naar bed gaan, onze poes liep achter mij aan en begon ineens heel hard en laag te miauwen.
Liep Max ineens van de trap naar beneden! Het leek erop alsof Pep hem wilde wegjagen, maar mijn vriend heeft gauw ingegrepen en hem aan zn nekvel naar buiten gegooid. Waar ik zelf absoluut tegen ben, aangezien ik niet zou willen dat iemand dat bij onze poes zou doen.

Ik dacht eigenlijk dat Pep hem gewoon maar even weg moest jagen, omdat het haar huis is. Maar toen hij vandaag in huis kwam, deed ze dit niet.
Hij had een aantal dagen geleden nog een halsbandje om met adreskokertje. Daar heb ik in gekeken en weet dus ook waar hij vandaan zou moeten komen.
Nu heb ik dit eigenlijk nog nooit meegemaakt en vroeg me af wat andere bokkers hiermee zouden moeten?

Hij komt dus, zodra de deur open staat binnen, zo brutaal, zelfs als je erbij staat. Zelf dacht ik eraan om even langs te lopen bij de desbetreffende buren.. Maar ik heb geen idee wat ik moet zeggen..

Goof

Re: Ongewenste kat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:47

Die durft :+

Onze buren en wij hadden vroeger allebei een kat en die kwamen ook bij elkaar over de vloer, die kwamen elkaar ophalen om te spelen :D
Maar goed, dan weet je wat er binnenloopt.

Lastige situatie. Heb je een kattenluik?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:49

Nou, dat je er niet op zit te wachten dat hun kat bij jou binnen zit?
Ik vind het zo aso dat mensen hun buurt opschepen met hun huisdieren.
Hier in onze tuin ook.... vol met kattenstront!
En bij vrienden van ons: komen ze boven om op bed te gaan, ligt er een kat op hun bed! Raam stond open om te luchten en zelf hebben ze geen huisdieren, omdat zij zwaar allergisch is.
Bed moest verschoond worden, hele kamer gezogen etc...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:52

Nou zou iig wel langs gaan met de mededeling dat ze een brutale aap hebben. Misschien dat ze hem even tijdje kunnen opsluiten.
Als hij binnenkomt waar je bij staat zou ik er toch emmer water over gooien en de deur wat vaker dichthouden.

Ik heb wel aantal jaren geleden een oudere poes gehad die binnen kwam. Die heb ik wel paar keer terug gebracht naar haar eigen hele drukke huishouden. Na 4x dat gedaan briefje door de bus, de poes is weer bij mij aangelopen (die mensen hielden hun dieren 5 katten, 2 grote honden binnen in mini huisje) Toen hebben ze gevraagd of ik haar niet wilde houden omdat ze thuis niet meer gelukkig was. Was super lieve kat en heb ik nog paar jaar gehad en meeverhuisd tot ze is aangereden.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 21:53

Goof: nee, we hebben geen kattenluik, maar zitten 's zomers veel buiten aan de picknicktafel met de deur (zo 1 die boven open kan) met de bovenkant open.. En overdag heb ik die bovenkant ook veel open omdat het anders zo koud is in huis :o
Anders probeer ik zoveel mogelijk de deur dicht te houden.

Liezel: Hmm,, haha ja dat zou kunnen idd.. Wat vervelend van die allergische vrienden :(:)

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:54

Ik zou zorgen dat hij in ieder geval niet bij het voer van jouw kat kan. Zodra katten weten dat er eten op een bepaald adres is komen ze vaker langs. Hier komt ook, naast onze eigen twee katten, vaak een kat binnen sluipen. Nou zijn we daar zelf niet moeilijk in, en jaagt onze hond vreemde katten weg :+ .

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:02

Het is erg lastig voor katten eigenaren katten te trainen dat ze niet bij andere mensen naar binnen gaan. Veel mensen voeren of aaien toch de kat die niet van hun is als deze n keer komt kijken. Wil je echt geen kat zul je misschien drastischer maatregelen kunnen nemen zoals kattenkruid, plantenspuit of hard KSSSHH!! roepen als je n kat ziet bij je huis. Succes!!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:24

Wegjagen zodra je hem in je tuin ziet door harde geluiden, plantenspuit of tuinslang...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:26

Emmer water eroverheen als ie weer probeert binnen te komen. Bij nekvel pakken is denk ik niet afdoende bij zulke eigenwijze dieren...

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:31

De kat van onze buren liep ook altijd bij ons naar binnen als de deur even open stond. Na hem wekenlang consequent en duidelijk de deur te hebben gewezen, blijft ie nu al anderhalf jaar braaf in de tuin zitten, ook als de deur wagenwijd open staat.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:39

Kattenkruid is niet om katten weg te jagen.
Ze zijn er in de meeste gevallen dól op.
Zelfs de grotere dierentuin exemplaren.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:47

Onze witte kat doet dit dus ook bij de buren. En onze andere kleine krijgt zelf bij andere buren voer. Daar ben ik helemaal niet mee gediend. Zelf heb ik graag dat ze gewoon mijn kat duidelijk wegjagen met water of dergelijke. Want allemaal wel leuk katten van de buren aaien en eten geven, maar kom je dan ook even bijzitten als het om de DA kosten gaat? Zo zijn de beide kanten van zo'n verhaal aanbod gekomen :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:26

Ik heb een soortgelijk probleem..

Iemand hier in de straat heeft een grote zwart witte kat die hij zoveel mogelijk buiten huis sluit, waarom is mij onduidelijk. Nu heb ik zelf een oude poes die mijn achtertuin niet uit durft, iets met enge wijde wereld :') , en ze loopt alleen met mij mee als ik naar de buurvrouw ga en daar mag ze dus ook binnen komen.

Maar die zwart witte kat heeft zich mijn huis toe geëigend, komt door het kattenluik naar binnen of door de openstaande deur. Vreet al het eten van mijn kat op en ik heb hem zelfs een aantal keer betrapt dat ik in de ochtend naar beneden kwam en hij prinsheerlijk op de bank lag te slapen.

Vanmiddag zat hij weer in m'n huis en was m'n achterdeur dicht gewaaid, dus de ontsnappingsroute was geblokkeerd. Nadat hij was bijgekomen van zijn hartaanval probeerde hij tot twee keer toe door mijn voorraam naar buiten te springen en is uiteindelijk door de openstaande voordeur naar buiten gevlogen.

Ik heb alles al geprobeerd.. Mijn poes is bang voor hem, dus die jaagt hem niet weg. Ik heb achter hem aangezeten tot ie de tuin uit was, harde geluiden, dingen gooien.. Werkelijk van alles.

Ik zit eigenlijk met m'n handen in het haar. Wie heeft de gouden tip?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:30

Een keer flink laten schrikken als ie binnen is? Hond van iemand lenen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:36

Kattenluikje met magneet nemen zodat kat iig niet naar binnen kan als je de deur dicht hebt.
De deur dichthouden en buiten een emmer water in de aanslag dat je hem een nat pak kan bezorgen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:38

Schrikken laat ik hem al elke keer, ik dacht vanmiddag ook dat ie er zin zou blijven. Z'n ogen schoten bijna uit z'n kassen :wow:

Daar is ie dus niet genoeg van onder de indruk want hij blijft terug komen.

Hond lenen, ik ken alleen mensen met chihuahua's.. Hij is groter dan een chichuahua.. _O-

Ergens vind ik het absurd dat ik van alles moet doen om de kat van een ander buiten te houden terwijl mijn poes nergens voor overlast zorgt doordat ze netjes aan huis blijft.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:38

Kun je je kattenluik niet met een electrisch bandje maken?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:40

Dan zal ik een geheel nieuw kattenluik moeten kopen vrees ik..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:43

Op kosten van de katteneigenaar dan. Ongelooflijk dat jij dan een nieuw kattenluik moet kopen om hun kat...
Of je vangt hem en brengt 'm naar het asiel. Beest komt immers bij jou binnen steeds, lijkt mij ook niet de bedoeling.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:47

Je tuin katproof maken op kosten van de eigenaars van de aanlopende kat

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:49

Vervelende situatie. Zelf zou ik minder vriendelijk zijn tegen een vreemde kat die in huis komt, je weet nooit wat zo'n beest toch kan binnenbrengen qua ziektes naar je eigen dieren toe enzo.

Voor mensen die vreemde katten uit hun tuin willen weren: http://www.bolster.nl/kruiden/wijnruit++ruta+graveolens Dit is een kruid dat katten kan weren, het is GEEN kattekruid, daar zijn ze namelijk dol op.

Edit: mijn Webstertje (foto) is een heel propere binnenhuiskat, voor wie het zich mocht afvragen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:50

Ik heb precies dezelfde situatie .Kat van de buren die ligt in mijn tuin of loopt naar binnen. Gevolg is dat mijn kat niet meer naar buiten durft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:52

Nanne schreef:

dit: http://www.steenmarterverjagen.nl/steen ... steem.html

's avonds buiten aanzetten gericht op het kattenluik (vooropgesteld dat jouw kat er dan niet meer in of uit hoeft), en na 3x blijft ie weg, gegarandeerd.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:56

Amaris schreef:
Nanne schreef:

dit: http://www.steenmarterverjagen.nl/steen ... steem.html

's avonds buiten aanzetten gericht op het kattenluik (vooropgesteld dat jouw kat er dan niet meer in of uit hoeft), en na 3x blijft ie weg, gegarandeerd.

Is ook niet goed voor andere dieren.. Zou ik dus niet doen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:57

Ga aub bij de buren langs, wie weet zijn ze totaal niet op de hoogte hiervan... Genoeg mensen die hun kat buiten laten met het idee straks is hij weer thuis. je verwacht niet dat je kat bij de buren gaan buurten :+
En voor je geld gaat vragen bij de eigenaar lijkt met me wel zo logisch eerst eens melding te maken ipv meteen eisen te stellen zoals een aantal hier zeggen, wat een onzin. Als de eigenaar er niet vanaf weet kan deze er nu wel iets aan doen.