Help, bij thuiskomst na vakantie ongewenste huisdieren...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Help, bij thuiskomst na vakantie ongewenste huisdieren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 22:16

... Oftewel vlooien |( |( bekende verhaal, op vakantie, je komt thuis en blijkt er tig ongenode gasten bij te hebben, ondanks (!!) anti ellende beestjes spray voor de vakantie...

Inmiddels beetje radeloos hier, ons tapijt bleek het grootste ecosysteem voor die ellende pukkels, die ligt nu in de schuur van mijn man, maar is onbenaderbaar :o:o morgen dat ding maar in een zwembad leggen :(

Binnen hebben weer gesprayd met exil, hond heeft de scalibor band nog om van vakantie en comfortis pil gehad eergisteren. Maar nog is elke stofzuiger beurt een soort jackpot (en ja, de zak gooi ik gelijk in plastic zak weg)...

Iemand nog andere tips?

Ik vertrouw onze da praktijk maar half, die heeft ook de scalibor verkocht als veilig voor kinderen maar dat schijnt ook tegen te vallen....

vibabu

Re: Help, bij thuiskomst na vakantie ongewenste huisdieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:19

Jeetje wat vervelend! Je heb wel speciale spuitbussen waar vlooien dood aan gaan maar de hond van m'n ouders werd daar wel ziek van. Wel vreemd dat hond zoveel vlooien heeft. Die van m'n ouders krijgt af en toe een pipetje en heeft eigenlijk nooit meer vlooien. Dat ze de hond niet meer uitlaat met de honden van stalgenoot scheelt ook 100%

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:22

Alles wassen, en wat niet in de machine kan een nachtje in de vriezer. En vooral blijven volhouden, echt een paar weken. Het is vervelend, maar het is te doen.
Veel succes! :(:)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:24

Nee, niet echt, maar ik herken het maar al te goed van 3 jaar geleden!

Door blijven gaan met wat je nu doet en misschien ook 'dweilen' met de swiffer.
Doekje vochtig maken met bleekmengsel, zeg maar.
Dan neem je ongetwijfeld nog wat extra neten mee, te herkennen aan de zwarte stipjes op het swifferdoekje die je gelijk de vullisbak in kiepert.
De vullisbak buiten wel te verstaan. ;)

En: sterkte... :(:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:28

Alles zo heet mogelijk wassen, wat je niet kunt wassen minimaal 24 uur in de vriezer. Voor de rest goed stofzuigen, koop een vlooienband en knip die in stukken, doe iedere keer een nieuw stuk in de zak. Stofzuigen in het begin, wanneer er de meeste vlooien zijn, twee keer dagelijks, na drie dagen, een keer per dag en dan om de dag, een week lang. Dan een dag of drie / vier niet stofzuigen en dan weer bovenstaand herhalen.

En voila! Weg zijn ze. :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 22:49

Vibabu, de hond heeft niet perse veel vlooien, mijn vloerkleed wel:(

En ik zoek vooral doen die veilig zijn voor de Kids, al die giffen die er nu in huis gespoten zijn en de band om :(

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:00

Koop een bus permethrine en spray de boel flink in. (veerust spray)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:56

corine1981 schreef:

En ik zoek vooral doen die veilig zijn voor de Kids, al die giffen die er nu in huis gespoten zijn en de band om :(

Kunnen de kids anders niet een weekje bij opa en oma verblijven?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:36

Ik ben bang dat je deze vlooien alleen weg krijgt met vergif. Alles wat heel vriendelijk is werkt ook niet zo best. Ons is toen verteld alles inspuiten de hele huis door en dan langs de plinten. Je gaat zelf helrdsg en liefst nacht nog weg. En stofzuigen als je weer terug komt. Week later nog een keer doen. Ben bang dat je er anders niet echt vanaf komt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 01:37

Vloerkleed eruit?
Als het echt niet gaat lukken?
En dan alles bijhouden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 04:44

corine1981 schreef:

Maar hij heeft ze dus wel? Dan die ook steeds opnieuw behandelen, anders blijf je bezig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 05:54

Alle dieren goed behandelen. Scalibor is toch alleen teken? Comfort is wel goed. Bus indoorx gaan sprayen. Ook in je stofzuigerzak. Meerdere keren per dag goed stofzuigen. Vloerkleden. Bank. Naden, ,kieren,... ga maar van een paar maand uit voor alles 100% weg is

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:34

Zet s'nachts een bak water neer(laag) met zeepsop. In het midden zet je een theelichtje met een brandende kaars. Je weet niet wat je ziet hoeveel vlooien je daar mee vangt.
Zo heb ik de vlooienplaag uitgeroeid.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:48

MarvanTom schreef:
Nee, niet echt, maar ik herken het maar al te goed van 3 jaar geleden!

Door blijven gaan met wat je nu doet en misschien ook 'dweilen' met de swiffer.
Doekje vochtig maken met bleekmengsel, zeg maar.
Dan neem je ongetwijfeld nog wat extra neten mee, te herkennen aan de zwarte stipjes op het swifferdoekje die je gelijk de vullisbak in kiepert.
De vullisbak buiten wel te verstaan. ;)

En: sterkte... :(:)

Mij is verteld door de dierenarts om juist niet veel te dweilen, omdat je ze dan " wakker" maakt. Ik heb een maand lang elke dag met de stoomreiniger door huis gebanjerd elke kier goed met stoom door gaan, bankstellen en stoelen elke dag met de stoomreiniger overheen, door de radiatoren, vensterbanken, deurposten, boven op de kasten. ook nog twee keer alles in huis ingesprayd en de beesten en mijzelf dan zo lang mogelijk eruit, toen was ik er eindelijk vanaf

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:58

Acclaim bestellen

Volgens mij niet in Nederland verkrijgbaar, maar echte langwerkende vlooienkiller spuitbus en dat een hele cyclus lang volhouden

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 07:00

Cayenne schreef:
corine1981 schreef:

Maar hij heeft ze dus wel? Dan die ook steeds opnieuw behandelen, anders blijf je bezig.

Niet dat ik nog kan vinden, ze heeft comfortis pil gehad en dat werkt wel, heb haar dus gewoon in huis want wanneer ze op haar springen gaan ze tenminste dood :)

kohtje schreef:
Zet s'nachts een bak water neer(laag) met zeepsop. In het midden zet je een theelichtje met een brandende kaars. Je weet niet wat je ziet hoeveel vlooien je daar mee vangt.

Dat had ik ook ergens gelezen maar geen vangst.

linnie050 schreef:
Vloerkleed eruit?
Als het echt niet gaat lukken?
En dan alles bijhouden?

Vloerkleed is er al uit, maar om weg te gooien gaat me wat te ver:(

Cemlys schreef:
Alle dieren goed behandelen. Scalibor is toch alleen teken? Comfort is wel goed. Bus indoorx gaan sprayen. Ook in je stofzuigerzak. Meerdere keren per dag goed stofzuigen. Vloerkleden. Bank. Naden, ,kieren,... ga maar van een paar maand uit voor alles 100% weg is

Jup, scalibor is tegen teken en zandvliegjes. Maar mijn punt met die band is dus dat hij helemaal niet kind vriendelijk schijnt te zijn.
En ze een week de deur uit doen is niet echt een optie.

We hadden alles dus al preventief behandeld maar ze lopen gewoon over de ingespoten stukken heen lijkt wel

Afijn, we blijven doorgaan.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:21

Ik heb het ooit ook een keer gehad. Ik heb toen eert de hond naar binnen gedaan zodat ze daar op sprongen en daarna heb ik de hond in gespoten en gekamt. Stofzuigen, huis van top tot teen ingespoten met vlooienspray en een dag weg gegaan. Bij thuiskomst weer alles gezogen. De hond twee maal daags gekamt en iedere dag gezogen, het hele huis.
Sinds die ervaring ben ik enorm alert op vlooien!! Gelukkig hebben wij geen katten meer want met katten is het lastiger om alles vlo vrij te houden.

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:25

kohtje schreef:

Deze tip wilde ik net geven! Klinkt erg simpel maar het werkt echt! De vlooien komen op het licht af en verdrinken in het water met zeepsop. Hier ook enkele vlooienplagen uitgeroeid. En nog ecovriendelijk ook! Zonder dat de vlooien er imuun van worden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:52

Ik ga die ook onthouden inderdaad, nooit van gehoord.

Heeft het zin om dat sowieso af en toe te doen? Gewoon om te checken of je vlooien in huis hebt?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:24

Ik meld me! :Y)

Terug van vakantie en de katten bleken wat vriendjes mee genomen te hebben, we hebben toen met een bepaalde spray alles gespoten (naam is: Indoor-X), dan mag je wel voor een bepaalde tijd even niet in die kamer komen. Goed je huisdieren ontvlooien (dus ook kammen).
En ja, alles in de wasmachine/vriezer

Succes verder!

Die tip met die zeep/theelichtje valt ook wel te proberen denk ik! Die gaan we onthouden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:27

Ik heb geen vergif gebruikt maar ecostyle, omdt wij een kindje hebben en ik geen gif wilde gebruiken. Ik heb toen gedweild met de vlooienshampoo van ecostyle en gesprayd met hun spray. Banken aan de kant e.d bij ons zag je de eitjes zitten in de naden vd vloer! Oja en vlooienband in de stofzuiger en stukken vlooienband onder de banken.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 08:46

Maar een vlooienband is ook gif en via de stofzuiger verspreid je dat dan weer.. Die zakken gooi iik maar gewoon weg elke keer...

Ecostyle zal ik eens opzoeken.

Dat bakje met water werkte hier dus niet? Misschien te klein?

En hoera, ze zitten ook op zolder nu, natuurlijk omdat ik mijn was daar doe... :(

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:49

Ik deed al mijn kussentjes en losse kleedjes eerst in een vuilniszak met vlooienpoeder en die knoopte ik dicht een nachtje. Daarna buiten open doen uitkloppen in nieuwe vuilniszak en dan naar je wasmachine. Die krengen verspreiden zich zo ontzettend snel helaas :( Maar dat werkte voor mij wel had ze nooit boven en geen sokken aan! Anders loop je ze alsnog overal door het hele huis.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:55

Wij sprayden veerust.

Alle levende wezens het huis uit, en vanaf de zolder, naar de kelder, en dan een dagje weg.
Lekker een boswandeling, of whatever!
Bij thuiskomst chinees besteld, en buiten eten. (balen als het regent, maar onder de partytent wil het prima!)
Deuren en ramen los.
Na enkele weken weer. Want er is maar weinig wat echt werkt tegen poppen.

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:20

corine1981 schreef:
Dat bakje met water werkte hier dus niet? Misschien te klein?
:(

Wij gebruikten altijd gewoon schoteltjes met een theelicht in t midden. Wel het drupje afwasmiddel /zeepsop gebruikt? Wel van belang o.a. omdat het de oppervlakte spanning van het water veranderd en ze er niet meer uit kunnen.