Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:16

Sinds 3 weken is onze sint bernard niet meer bij ons op aarde.

6 jaar lang, heeft hij er voor gezorgd dat er geen katten in onze achtertuin komen.
Met succes!!

In de voortuin is wel een probleem, want daar liggen hopen van denk ik wel 8 verschillende katten.
(De katten die ik ken, zullen zo'n 19 katten in een straal van 125 meter. Ja, veel katten, maar 1 vrouw heeft er al 8 dus dan gaat het vlot)

Er is maar 1 kat, die het lef heeft, om waar wij bij zijn, gewoon langs de opening van de schutting deur te gaan, en gewoon achter ons huis, op ons woonplateau te gaan liggen.
Hij doet verder niets, tenminste, daar niet. Hij gaat wel heerlijk zitten in mijn tomatenperk dus daar ben ik ook niet zo blij mee.

Water heeft geen zin, want een uur later is hij er weer.
Voeren doe ik al helemaal niet! Want ik wil geen katten in de tuin?
(Ja later, in de toekomst eigen. Die komen in een grote ren, aangrenzend aan ons huis. Hoef je niet over te discusieren want dat heeft geen zin!)

Hij begint zelfs al het lef te creëren om te blijven staan en naar mij te kijken.
Tot ik KSSSHT begin te roepen.

De desbetreffende mensen zijn in staat om mijn tomatenperk te vergoeden, maar kunnen de kat niet binnenhouden. (hij is al 14 jaar buiten)

Wat moet ik nou...
Ik vind katten echt leuk hoor!
Maar het is mijn tuin en niet mijn kat.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:18

Niks denk ik? Katten doen niet aan omlopen, en doen waar ze zin in hebben..

Maar misschien kun je Koffieprukt door het zand van je tomatenperkje mengen, daar houden katten niet van.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:19

Ladybird schreef:
Niks denk ik? Katten doen niet aan omlopen, en doen waar ze zin in hebben..

Maar misschien kun je Koffieprukt door het zand van je tomatenperkje mengen, daar houden katten niet van.

:') dan moet ik waarschijnlijk koffieprut van de buren waar de kat van is maar lenen.
Drink zelf geen koffie, hahaha :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:20

tsja je kan nu eenmaal niet tegen een kat zetten bij die mensen op nummer ... mag je niet komen. Denk toch dat je zelf verantwoordelijk bent om je tuin kat dicht te maken zodat ze er niet in kunnen en dus niet bij jouw tomatenplantjes kunnen komen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:21

Volgens mij zijn er niet heel veel opties namelijk:

- accepteren dat kat in je tuin komt
- tuin kat proof maken dmv schrikdraad of iets zodat ze er niet in komen
- eigenaren waarschuwen kat binnen te houden omdat er anders concequenties volgen als hij in jouw tuin komt.
Bijv.: kat vangen en bij asiel afgeven of iets

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:21

speurneusc schreef:
tsja je kan nu eenmaal niet tegen een kat zetten bij die mensen op nummer ... mag je niet komen. Denk toch dat je zelf verantwoordelijk bent om je tuin kat dicht te maken zodat ze er niet in kunnen en dus niet bij jouw tomatenplantjes kunnen komen.

Pardon??
Zelf verantwoordelijk zijn??
Ik heb een schutting en dat hoort genoeg te zijn!
Kattenmensen horen gewoon, net als hondenmensen hun dier achter hun eigen schutting te houden.
Sorry, maar aan deze reactie heb ik bar weinig...
En ben het er ook verre van eens!

Sky-as, we waren tegelijk.

Dat is hard, maar wel een optie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:22

Een nieuwe hond nemen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:22

warom vind hje het zo een drama?
Beestje doet toch niets?

Ikzelf laat mij ka ook niet buiten (enken in zijn tuigje aan een lijn in eigen tuin), omdat ik niet wil dat anderen er last van ehbbben en voor de veiligheid van de kat.. maar je geeft zelf ana dat hij niets doet buiten dat perkje dan?

Misschien van die busjes die luchtspuiten bij beweging rond je perkje zetten? dan denkt hij wel na voordat hij erin gaat

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:23

Cayenne schreef:
Een nieuwe hond nemen?

Nee, we nemen geen vervanging voor onze ouwe trouwe vriend.
Over een jaar of 10 wel misschien, maar nu gewoon nog niet.
Dat voelt niet eerlijk.

Wel een goed bedacht plan, dat zeker!

Zoe...
Omdat ik het niet fijn vind. Ik weet niet wat het dier allemaal bij zich heeft.
Stel we zouden in de toekomst wel zelf katten krijgen, die niet buiten komen, maar toch mogelijk contact kunnen maken, via ontlasting in de rest van mijn tuin... nee... Dat wil ik niet.

Daarnaast vind ik, dat ieder dier, met een eigen huis, daar hoort te zijn. Wat voor dier dan ook.
Laatst bijgewerkt door maralyn op 22-07-15 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:24

Bak water over de kat gooien als je 'm ziet.
Edit: oeps, niet goed gelezen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:25

Een hond erbij nemen dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:26

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:26

Heel vervelend TS, maar ik zou ook niet weten wat je er aan kunt doen. Bij ons komen er ook vaak vreemde katten in de tuin waar we 's nachts van wakker worden, omdat ze zo veel herrie aan het maken zijn. Ik zou de kat keer op keer weg blijven jagen, maar probeer je er wel bij neer te leggen. Ruzie met de buren is ook niet leuk en een kat doet toch lekker waar hij zelf zin in heeft haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:27

Spuitkikker dan? Een spuitapparaatje dat water in het rond spuit zodra iets bewegends voet zet in de tuin (gaat niet af bij vogeltjes trouwens).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:27

Hoe verwacht je dat iemand z'n kat kan trainen om niet op je schutting te klimmen? :')

De eerste de beste die overigens mijn kat zou vangen en bij het asiel zou afgeven zou ik niet heel vriendelijk toespreken denk ik. Net als dat jij van mening bent dat die kat uit jouw tuin hoort te blijven (tja.. wie zegt dat 't dier uberhaupt een eigenaar heeft) ben ik van mening dat je met je fikken van andermans dier afblijft.

Er kunnen ook vogeltjes aan je tomatenplantjes eten, er kunnen slakken komen, wil je die ook wegsturen en terug gooien naar hun eigenaar? :')

Leven en laten leven zeg je immers zelf in je onderschrift; ik denk dat je er wijs aan doet om dat zelf dus ook te doen. Wees blij dat ie niet je hele tuin onderschijt.

Citaat:
De desbetreffende mensen zijn in staat om mijn tomatenperk te vergoeden, maar kunnen de kat niet binnenhouden. (hij is al 14 jaar buiten)

Dat kan je toch ook niet verwachten als ie al 14 jaar buiten loopt? Ik kan toch ook niet van de buurkat van m'n schoonouders verwachten dat ie als wij er zijn met onze kat, dat ie dan niet op de schutting komt; tis de buurkat, die al tig jaar daar op de schutting ligt te zonnen. Tenzij je kats spreekt en miauw kan roepen als eigenaar wordt het verdómd lastig. Ze geven aan je tomatenperk te vergoeden; ik denk dat je in je handjes mag knijpen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-15 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:28

Het is maatschappelijk geaccepteerd dat katten vrij rondlopen en daar huishouden waar ze willen. Je kan niet eisen dat mensen hun kat in hun eigen tuin/huis houden. Rest je maar 1 ding: zorg zelf dat hij niet in je tuin kan komen als je er zo'n hekel aan hebt of ga een gesprek aan met de eigenaren. Wie weet kunnen ze wel iets voor je betekenen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:28

De eigenaar heeft aangeboden het tomatenplantje te vergoeden dus eigenaar is bekend.

En als je het niet eens bent met enkeltje asiel moet je zorgen dat t niet meer gebeurd. Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:29

Zoe_97 schreef:
dit i de spuit die ik bedoel. op "my cat from hell, gebruikte ze zo iets om een kat uit een ruimte te houden, werkte erg goed. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... pray/27378

Dat is nog wel een idee!!
Ik weet dat de kat maar op 1 plek naar onze plateau komt. Met een bewegingssensor is dat ideaal!

Ik gooi het vanavond in de groep.
Ook tegen over de buren.
Ook zij vinden het vervelend genoeg! Ze zijn erg mee levend... dat is onwijs fijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:29

speurneusc schreef:

Sorry hoor, maar het lijkt mij absurd dat TS haar tuin katdicht moet maken. Dat lijkt mij dan eerder een klusje voor de eigenaar van de kat. Hún tuin dus, niet die van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:31

Babsiej schreef:
De eigenaar heeft aangeboden het tomatenplantje te vergoeden dus eigenaar is bekend.

En als je het niet eens bent met enkeltje asiel moet je zorgen dat t niet meer gebeurd. Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.

Sorry, dat las ik daarna pas hoor ;)

Punt is en blijft wel dat je een kat die al 14 jaar buiten komt niet kan "vertellen" dat ie daar niet meer mag zitten.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:31

Cayenne schreef:
Spuitkikker dan? Een spuitapparaatje dat water in het rond spuit zodra iets bewegends voet zet in de tuin (gaat niet af bij vogeltjes trouwens).

Dat is ook een leuke!!

Even ter info.
De kat is te zwak om te klimmen, dus komt niet over de schutting. Maar gaat er tussen door bij de opening.

De opening zouden we eventueel ook af kunnen zetten.

De baasjes zijn zeer zeker aanwezig hoor!! En vinden het ook voor ons erg vervelend.

Daarnaast heb ik geen last van slakken in mijn tuin, of vogels die in mijn tomaten zitten.
Enkel wordt de grond verwoelt, door maar 1 dader, die ik persoonlijk betrapt heb.

Rachelle, ik kom voor hulp, niet voor nare berichten waar ik niet zo veel aan heb.
Laatst bijgewerkt door maralyn op 22-07-15 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

'T zou eens fijn zijn als mensen ZELF het initiatief nemen om te zorgen dat HUN dieren geen overlast veroorzaken bij anderen. En al helemaal in je eigen achtertuin :\ .
Helaas ben ik bang dat dat nog steeds niet gaat gebeuren voor een groot deel van de mensen.

Wel zijn er heel veel (discussie)topics op bokt over dit onderwerp. Daar staan vast wel wat waardevolle tips in.

Zoe_97

maralyn schreef:
Zoe_97 schreef:
dit i de spuit die ik bedoel. op "my cat from hell, gebruikte ze zo iets om een kat uit een ruimte te houden, werkte erg goed. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... pray/27378

Dat is nog wel een idee!!
Ik weet dat de kat maar op 1 plek naar onze plateau komt. Met een bewegingssensor is dat ideaal!

Ik gooi het vanavond in de groep.
Ook tegen over de buren.
Ook zij vinden het vervelend genoeg! Ze zijn erg mee levend... dat is onwijs fijn.

zou dan wel kijken waar hij eht goedkoopst is :p ik postte maar de eerste die ik vond :p

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:32

TS, helaas wonen wij in een asociale wereld die alleen maar aan zichzelf denkt en aan hun eigen dieren, waardoor jij met de overlast zit die hun poeziepoezie bij jouw veroorzaakt. Maar ja, zij zijn natuurlijk niet verantwoordelijk voor hun dieren die bij andere mensen overlast veroorzaken. Nee dat kun je echt niet verlangen natuurlijk, dat men de verantwoordelijkheid neemt voor hun dier. Maar o wee als jou hond een drol in hun tuin zou leggen, dan ligt de zaak heel anders natuurlijk!!

Je zou op FB kunnen kijken, daar is een groep met mensen die veel weten over hoe jij je tuin kan afzetten en beschermen tegen katten op goedkope en diervriendelijke wijze.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:33

Anoniem schreef:
Babsiej schreef:

Sorry, dat las ik daarna pas hoor ;)

Punt is en blijft wel dat je een kat die al 14 jaar buiten komt niet kan "vertellen" dat ie daar niet meer mag zitten.

Moet je maar zorgen dat hij niet meer uit de tuin kan, en anders maar vrede hebben dat er mensen zijn die het niet tof vinden om vreemde katten in de tuin te hebben..