Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rofah schreef:Ik zou vragen hoe dit bedrag tot stand is gekomen en daarna inderdaad even rondbellen.
Amandavd schreef:Zoolgangster, het gaat hier niet alleen om gebitsreiniging maar ook nog het verwijderen van een bult. Hond moet narcose, wordt waarschijnlijk constant in de gaten gehouden tijdens de operatie door een assistentie, als de bult op een lastige plek zit kost het meer tijd, meer materiaal etc, etc.
nobbygaard schreef:Amandavd schreef:Zoolgangster, het gaat hier niet alleen om gebitsreiniging maar ook nog het verwijderen van een bult. Hond moet narcose, wordt waarschijnlijk constant in de gaten gehouden tijdens de operatie door een assistentie, als de bult op een lastige plek zit kost het meer tijd, meer materiaal etc, etc.
Bult zit niet op een lastige plek. Zit voor op de borst en is los. Je kunt het tussen je vingers vastpakken.
Het gaat er ook om hoe breed ze het moeten verwijderden, of de huid erom heen genoeg is om het gat te dichten, en hoe gemakkelijk/moeilijk het heelt op de plek waar het zit. nobbygaard schreef:Wij hebben een jack russel van 10 jaar oud die sinds vorige week een bultje heeft wat steeds iets groeit. Het is nu 3 cm. groot. Gisteren er mee naar de dierenarts geweest en die adviseerde het om zo snel mogelijk weg te laten, wat ik dan ook laat doen. Ik heb de afspraak al staan maar het word pas na de vakantie. We gaan namelijk bijna op vakantie met onze boot en aangezien de hond niet mag zwemmen met de hechtingen vonden wij het in overleg met de dierenarts wijzer om het na de vakantie te doen. Onze hond is namelijk niet tegen te houden met zwemmen en dat is lastig als je de hele dag op het water bent. Nu kreeg ik al wel een prijsindicatie te horen en daar schrok ik toch wel van. Alleen het weghalen van de bult en gelijk even haar gebit doen onder narcose kost ongeveer € 325,00 en dan word de bult nog geeneens onderzocht want dan zou het nog meer gaan kosten. Zouden jullie in zo'n situatie prijs opvragen bij een andere dierenarts ondanks dat je al jaren bij dezelfde komt en daar altijd perfect word geholpen? Ik ben benieuwd of jullie gaan prijsshoppen bij dierenarts kosten.
Ik zou mijn hond zonder dit niet onder narcose willen hebben, dus zou in dat geval ook niet gaan shoppen.

Je hoeft niet aan te hikken tegen een operatie omdat het gewoon betaalbaar is dat weegt bij mij behoorlijk mee.