Rat gevangen weet iemand een opvang??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melcior

Rat gevangen weet iemand een opvang??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 00:20

Hoi mede bokkers

Hoop dat er nog een paar van jullie wakker zijn..
Vanavond kwam er bij mij op het werk ineens een ratje binnen wandelen..
uiteindelijk in een val gevangen en hij zit nu lekker buiten brood te knabbelen..
maar mijn collega's willen hem uitzetten maar ik vindt hem er niet helemaal fit uitzien en wil hem eigenlijk overdragen aan iemand die er verstand van heeft en hem kan opknappen..
weten jullie iets of iemand??

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Rat gevangen weet iemand een opvang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:25

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:26

Is het echt een wilde rat of denk je dat het een ontsnapte tamme rat is? Ik denk dat ze met wilde ratten niet zoveel doen in een opvang namelijk..

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:27

Heb je enige ervaring met ratten? Is het een wilde rat of een tamme rat? Je kunt naar deze Facebook groep gaan: http://www.facebook.com/groups/TammeRatten en dan even één van de moderators aanspreken. Of lid worden en dan een oproepje/ vraag plaatsen. Vaak zijn er nog wel mensen online op dit tijdstip.

Ik zelf weet niet waar het ratje heen zou kunnen. Wel weet ik dat er inderdaad opvangen zijn. Ik weet niet in welke regio jij woont en of er bij jou in de buurt een opvang zit. Dat zou je even in die groep na moeten vragen. Ik hoop dat het ratje nu oké is.

Zet hem wel even binnen. Als het een tam ratje is dan moet hij niet in de kou staan vannacht. Geef hem geen brood maar wat fruit zoals een stukje appel. Crackers en droge pasta (rijst, macaroni, etc) vinden ze ook lekker. Heeft hij ook schoon drinkwater? Ook erg belangrijk. En even iets waar hij in kan weg kruipen, iets warms.

Ik hoor graag hoe het met hem gaat!

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 00:37

Ja het ratje is nu okay zit in een grote val en heeft een bakje pindakaas gegeten die stond in de val.. Heb hem wel een paar stukjes gedroogd brood gegeven maar dat is dus niet handig lees ik :(

Maar ik heb geen idee of hij tam of wild is.. Denk wel wild want hij rende als een malle rond en heeft me collega flink gebeten maarja de arme ziel weet ook niet wat hem overkomt natuurlijk..
maar heb al 3 keer gebeld met een rattenopvang hier in Drenthe daar werk ik maar daar wordt niet opgenomen is wel een 06nummer...
ik zelf heb totaal geem ervaring met ratjes en moet eerlijk toegeven dat ik ook wel even op tafel heb gezeten toen hij rond liep hahaha

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:44

Is je collega wel langs de huisarts gegaan na het incident? Een rattenbeet is niet niks, kan erg link zijn aangezien ratten vaak ziekten bij zich dragen.

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 00:47

Nee wilde hij niet heb hem al een paar keer gezegd joh we rijden even heen.. Maar hij zegt ik heb al mijn entingen gehad en hij bloedde flink dus de rotzooi is er wel uitgebloed.. Nouja andere collega ook nog een keer gezegd maar hoeft van hem niet.. Is wel door een motorhandschoen heen gegaan maar dan alsnog zou ik zelf wel even gaan, maar hij is oud en volwassen genoeg met zn 55 jaar denk ik dan maar ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:51

Niet handig, maar je kunt hem niet dwingen. Laat het hem in ieder geval maar goed in de gaten houden. Koorts, overgeven, rillingen, hoofdpijn, kortom: griepverschijnselen (binnen een maand) zijn toch redenen om alsnog contact op te nemen met een arts. Tegen de rattenbeetziekte helpen inentingen niet.

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 00:55

Ah okay helder zal het zo even doorgeven aan hem dankjewel...

Maar ik zit nu wel een beetje in me maag met dit ratje.. Ben net weer even bij hem gaan kijken en als ik hem dan zie denk ik echt wel dat het een wilde is.. Zal ongetwijfeld tam zijn geweest.. Maar ik werk tot half 7 en kan mijn collega's van de vroege ploeg er niet mee opschepen..
Heb een uitnodiging verzonden aan die facebook maar wordt niet uitgenodigd dus zal wel slapen.. Zal nog even wat forums proberen te zoeken voor ratjes..

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:03

Wat voor kleur heeft de rat

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 01:07

Het is een albino ratje.. Heb geen verstand van ratten maar doordat het een albino is denk ik niet dat het een wilde is.. Maar zoals zn vachtje en zn oogjes eruitzien denk ik het wel.. 1 oogje is best slecht namelijk zal even kijken of ik hier foto's kan plaatsen via mobiel

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 01:09

Hoop dat de foto's hieronder komen.. Afbeelding

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 01:10

Nu probeer ik 1 van de andere kant i.v.m zn oogje Afbeelding

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:16

Dat is zeker weten een tamme rat. Opvang blijven bellen! Ik ben nu zelf niet in het land, anders had ik hem met liefde een tijdje kunnen opvangen.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:21

Hoezo zeker weten een tamme??

Hoeft echt niet hoor, bij de paarden bij ons op stal woonde er ook een witte rat op de mest hoop..
En die was echt niet tam!

Albino komt zeker ook in het wild voor...

Off-topic, heb ook eens een witte mol gezien.

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 01:27

Ja denk dat het misschien ooit een tamme is geweest... Maar aan zn gedrag en vacht te zien nu niet meer
arme beestje

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 01:27

Meen je trouwens een witte mol ja haha nog nooit gezien bijzonder zeg..

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 02:00

Mijn eerste reactie bij de foto's was ook: dat is een tamme! Niet zozeer om de kleur maar wel om zijn verdere uiterlijk. Hij ziet er inderdaad wel goed beroerd uit, die is niet vanmorgen uit zijn kooitje ontsnapt..

Kun je geen dierenambulance bellen eventeel?? Als de ratten opvang niet op blijft nemen..

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 02:19

Yinthee schreef:
Mijn eerste reactie bij de foto's was ook: dat is een tamme! Niet zozeer om de kleur maar wel om zijn verdere uiterlijk. Hij ziet er inderdaad wel goed beroerd uit, die is niet vanmorgen uit zijn kooitje ontsnapt..

Kun je geen dierenambulance bellen eventeel?? Als de ratten opvang niet op blijft nemen..

Ja heb gebeld met dierenambulance in drenthe maar die werkte niet echt mee.. Misschien maar gewoon bellen met dierenambulance in Overijssel en dan hopen dat er iemand opneemt..

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 02:32

Dit is gewoon helemaal .......... kan niemand bereiken zelfs de dierenambulance niet dierenambu overijssel pakt niet op drenthe schakelt door naar meldkamer politie en ander nummer wordt ook niet beantwoord...

Maar we zitten hier nu nog welsl steeds met het ratje :(

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 03:04

Triest dat ze niet meewerken :( Geen rattery in de buurt?

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 03:22

Nee helaas niks in de buurt heb heel internet al afgespeurd.. Beest zit er een beetje in zn kooitje

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:07

Hoe is het nu met het beestje?
Misschien kan je op fit uur wel iemand bereiken?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:47

Hoe ziet het er op het moment uit TS?
Het is dat je zo verschrikkelijk ver weg woont van me, anders was ik hem wel op komen halen, had hij hier kunnen bijkomen in een kooi en had ik dan verder gekeken.
Ach, aan de andere kant.. Mocht je nog geen andere oplossing hebben en er wordt nog steeds niet opgenomen moet je het maar laten weten. Dan kom ik alsnog opgereden om hem te halen. Kijk maar :) Heb nu vakantie, en kan me dat nu permitteren. Maar dan moet ik het wel een beetje op tijd weten, is 2.5 uur rijden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:30

Dat is een tamme rat en het diertje ziet er slecht uit. Ik stuur je een PB, ik heb een rattenopvang en hij/zij kan hier wel naartoe.