Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
triest dat mensen nog steeds zo met hun dieren omgaan....
Als ze dorst hebben, drinken ze het zeewater en veel raken daarvan aan de dunne.
).
Dani schreef:Met die natte vacht broeiend in de zon, waardoor ze 't juist weer heet krijgen.
. Onze hond heeft een enorme hekel aan warmte en als we haar willen uitlaten moeten we haar eerst ff onder de tuinslag zetten, dan houd ze het wel vol om een blokje om te doen, als we haar gewoon uit het koele huis mee naar buiten nemen dan houdt ze dat niet vol. En onze hond gaat bij te warm gewoon in staking en blijft op de eerste plek schaduw die we tegen komen stokstijf staan en wil alleen nog richting huis, dus ze geeft het vrij duidelijk aan. (De diva
). Hoewel we haar altijd in zoet water laten zwemmen, zout water blijft misschien meer kleven zeg maar.
) Dan is het denk voor een hond ook wel weer wat langer uit te houden.
Ik bedoelde dat ze weer terug in de zon worden gelegd waar ze razendsnel weer opwarmen. Water koelt uiteraard wel, maar is onder hete zon natuurlijk zó verdampt. En waar dat bij ons koelte oplevert omdat het op onze huid verdampt, zit daar bij een hond een vacht tussen en profiteert hij dus heel beperkt van die verdampingskoelte. En bij honden met een flinke (onder)vacht kan het dan ook nog gaan broeien (vocht+hitte) en kan hij daar last van krijgen.
MaartJ schreef:Vlak bij mij lag een zwarte hond aan een paaltje in de volle zon en elke voorbijkomende hond werd ongeveer aangevlogen. Dit moet toch enorm frustrerend zijn voor zo'n dier ?
Nou weet ik, ik kan hier niks aan veranderen..