Let op! Blijf wel on-topic! Gekke, lieve, leuke frettenverhalen en bijbehorende foto's zijn natuurlijk onmisbaar

Ik zal aftrappen:
Wat voor bodembedekker gebruiken jullie in je hok?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

nogal orgineel (not)

) ligt 's nachts in een bench met daarin een mandarijnen kistje met een handoek en in zijn poepbak hebben we korrels. Overdag met droog weer gaat hij naar buiten in de compleet afgesloten ren waar hij naar hartelust kan graven ( we hebben een beun ingegraven waar hij niet doorheen kan wegens het ijzerwerk) daar liggen ook 2 stoeptegels in waar weer een mandarijnen kistje met een handdoek staat en er hangt ook nog een hangmat en hij heeft er nog een speeltunnel inliggen.

Mijn ouders vinden ratjes echt de grens. Fretjes zouden hier nooit in komen. Ik heb er ook niet genoeg ruimte voor, to be honest. Tot dan volg ik dit topic in stilte om met die van jullie mee te genieten.
Ik heb zelf 1,5 jaar een fret gehad, mijn zus had er ook 1. Maar helaas doordat mijn zus en ik verhuisd zijn (ik naar Antwerpen en zij naar Durham) is mijn kleine monster verhuisd naar Engeland
. 

elizexbeau schreef:Hallo! Stille meelezer hier! Mijn vriendinnetje van de basisschool had altijd een fret, en ik was zo gek op dat beestje! Is al een hele tijd geleden en ik spreek haar bijna nooit meer, maar door het vorige topic ben ik toch weer erg nieuwsgierig haha! Ik vind ze zo leuk! Alleen vermoorden mijn ouders me als ik er over zou beginnen, we hebben al veel te veel dieren haha!
Toch ben ik benieuwd: zijn deze beestjes niet geweldig goed in ontsnappen? Ik zag een foto van iemand die hem/haar in de tuin had lopen, graaft ie zich niet in dan?
Afijn, ik houd mijn mond weer en ik leer en geniet van jullie beestjes, en misschien ooit.....
Misschien ooit als ik een eigen plekje heb. Ik vraag me wel af of ze niet heel erg bijten? Iemand vertelde dat een keer, maar ik heb geen idee of het waar is. En hebben ze veel aandacht nodig? Zo te zien laten veel mensen in dit topic hun fret wel eens door het huis lopen.
En bijtgedrag tja nog geen ervaring met fretten (binnenkort wel
) maar volgens mij spelen ze ook veel met de mond.
in ons vorige huurhuis was Mormel zelfs altijd los, net als de kat. Maar ons huurhuis nu is anders ingedeeld, met heel veel deuren en nu is het niet handig. Van zodra we thuis komen van ons werk gaat hij uit het hok tot we gaan slapen.
)
maar doorbijten heeft hij nog nooit gedaan. Wel lijken we hiermee geluk te hebben, 'k lees vaak topics van mensen met bijtfretten. Ons fretje hebben we op vier maanden oud uit de opvang, hij was gevonden op straat. We kennen z'n start dus niet maar het is echt een super lief ding.
in je voeten of handen hangen, maar da's om te spelen. Of de planten uitgraven of je spullen lopen verstoppen.
En dat bijten kan dus wel kloppen dus, maar daar moet je dan ook weer een beetje geluk mee hebben zo te zien. Het lijkt mij vreselijk om een fret aan je vinger hebben te hangen die niet meer los wil laten.