Als je denkt dat je verstand van katten hebt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 22:43

Maar je komt thuis en je kater is krols :')

Arme Olav, ze was eigenlijk al die tijd Olivia. En ik vind het zo stom, ik heb nooit echt gecheckt of er balletjes hingen, ik ging er gewoon vanuit. En ik vond wel dat 'hij' iel bleef, Oscar was met 6 maanden echt wel een beer. Maar Olav, of eigenlijk Olivia nu, is nog altijd heel fijntjes. :')

Ik voel me zo stom en in shock. En morgen maar de dierenarts bellen voor een operatie, gelukkig is Oscar een paar weken terug al geholpen anders was ik er op een vervelende manier achter gekomen :')

Het kleine krolse spookje.

Afbeelding

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:44

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 00:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Lis_Ol

Re: Als je denkt dat je verstand van katten hebt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:49

hahaha _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:54

Geniaal :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:57

Geweldig! :')

Een vergissing is menselijk :(:) _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:59

Hahaha ohjee :') Ach, het gebeurt vaker, en gelukkig was je erachter voor er heel veel kleine Olavjes en Oliviatjes rondliepen!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:03

Hahaha dat is leuk :') Net als onze vogel die als mannetje in een keer een ei legde.

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:04

Hahaha: dat had ik een paar jaar geleden ook! Ik haalde een gecastreerde kater uit het asiel die een paar weken later opeens krols werd.... Bleek dus een ongesteriliseerde poes te zijn. :? Beetje slordig van het (zoetermeerse) asiel. Ze hadden er niet echt een verklaring voor.. 8)7 Ik kon de kat terugbrengen, maar ja, ik was er inmiddels van gaan houden natuurlijk! Ze is gesteriliseerd en gebleven!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 23:07

Nog steeds in shock. Maar wel een leuke shock, ik wilde namelijk liever een vrouwtje. Maar dit was het overblijvertje en Oscar is geen kat om alleen te zijn. Die werd vreselijk onrustig na de dood van Olivier. Het was dus een haastkeuze. Olivia had ik al in mijn hoofd als vernoeming naar Olivier maar toen werd het Olav. En nu dus weer Olivia :')

Oscar vindt de krolsheid helemaal niks, hij wil spelen en Olivia wil alleen maar geaaid worden. :=

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 02:20

Goh, mijn katten staan zo vaak met hun reet in my face dat het hier niet fout gaat :+

Wel een geluk dat je blij bent met deze gender-switch :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:42

Hahaha kan gebeuren, mijn broertje ook. Hadden ze een kitten genomen, G genoemd ( van gangster xD ) en ik kom daar en ik zie meteen dat het een gangsterchick is xD die fokker kon het blijkbaar niet zo goed zien haha. Ze heeft de naam G overigens wel gehouden hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:46

Hahaha, dat is wel erg inderdaad. _O-

Hebben ze ook niet gezegd dat het een vrouwtje was toen ze werd geholpen dan?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:21

Haha. Het komt blijkbaar wel meer voor :=

Zo waren wij op vakantie in de Ardennen. Vakantiehuis stond naast de boerderij van de eigenaars en zij hadden 2 kittens rond lopen. 1 ervan mocht weg. Keuze gemaakt, naam gezocht en enkele weken later zijn we terug gereden om haar te gaan halen.

Een week later ben ik ermee naar de dierenarts gereden voor inentingen en ontworming. Dierenarts had dezelfde kleur kat gehad en was erg geïnteresseerd. Wat over de kat aan het praten geweest. Gevraagd wanneer het de beste leeftijd is om haar te steriliseren. Dierenarts kijkt kat na en zegt dat het een hij is :')

MIjn vriend wou me trouwens eerst niet geloven en dacht een hele dag dat ik een grapje maakte :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:29

Haha geniaal!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:35

lieveli schreef:
Oscar vindt de krolsheid helemaal niks, hij wil spelen en Olivia wil alleen maar geaaid worden. :=

...weet je dat ze wel iets meer dan dat wil <<) <<) <<)

Maar leuk toch!
Hebbie toch een meid :)F

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:43

hahaha geweldig!
Ik bracht een keer 3 stalkatjes naar de dierenarts om te laten helpen, 1 katers, 1 poes, dierenarts checkt of ze gezond genoeg waren, dat was in orde, dus ik ze achtergelaten.
Kom ik ze 's middags ophalen, krijg de rekening, denk nog *huh, zo weinig?* bleek de (door de dierenarts gecheckte) poes toch een kater geweest te zijn....... onze Pien bleek Pino te zijn, 't arme beest heeft z'n leven lang met een roze halsbandje rondgelopen _O-

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:46

Haha mijn broer had hetzelfde, kwam er achter toen hij Lodewijk ging laten castreren, poes loopt nu nog steeds rond met de stoere mannennaam Lodewijk!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:48

geniaal

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:53

Even, een kater kan toch net als een poes krols zijn? Dat heet naar mijn weten hetzelfde en het gedrag is ook haast het zelfde

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:00

knollentuin schreef:
Even, een kater kan toch net als een poes krols zijn? Dat heet naar mijn weten hetzelfde en het gedrag is ook haast het zelfde

Nee hoor, krols is noet te vergelijken met het sproeigedrag etc van katers haha. Poezen krijsen de hele boel bij elkaar vaak en zijn veeeeel te aanhankelijk

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:05

Meegemaakt op mijn vorige werk als paraveterinair.

Driekleurtje wordt gebracht als poes voor sterilisatie (jaja heet eigenlijk castratie) en de dierenarts is de buik al aan het scheren, ik loop langs en zie twee ballen... :') Dus ik roep "stop, die poes heeft ballen" nou toen maar even een telefoontje gedaan naar de eigenaar :')

Konden de kinderen een nieuwe naam verzinnen en ging de rekening een stuk lager uitvallen dan verwacht :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:09

Anoli schreef:

Driekleurtje wordt gebracht als poes voor sterilisatie (jaja heet eigenlijk castratie) en de dierenarts is de buik al aan het scheren, ik loop langs en zie twee ballen... :') Dus ik roep "stop, die poes heeft ballen" nou toen maar even een telefoontje gedaan naar de eigenaar :')

Konden de kinderen een nieuwe naam verzinnen en ging de rekening een stuk lager uitvallen dan verwacht :j

Dat is best bijzonder! Die zal wel onvruchtbaar zijn geweest!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:14

lifaya schreef:
Anoli schreef:

Ja dat durf ik niet te zeggen, het is mij door een fokker uitgelegd hoe dit kan. Helaas weet ik niet precies meer hoe het nou zat. Wij waren ook allen zeer verbaasd op de kliniek, dierenartsen hadden dit nog nooit meegemaakt :n

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:15

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:32

lifaya schreef:
Anoli schreef:

Daarna in elk geval wel ;)