Kat heeft zere poot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien2010

Kat heeft zere poot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:50

Hey bokkers!
Ik heb een vraagje. Ik heb een kat van 15, super fit. De laatste tijd blijkt dat hij een zere poot heeft maar deed hij alles nog maar ontzag wel steeds die ene poot. Vrijdag avond was hij ineens weg en kwam gisteravond weer thuis met diezelfde poot helemaal dik. Nu tukt hij wat. We mochten er al niet aankomen, maar nu al helemaal niet meer. De dierenarts is geen optie want dan schijt hij echt 7 kleuren stront. Weten jullie misschien wat er aan de hand is?
Afbeelding
(zo zit/ligt hij)
Afbeelding
(zere poot)

Anoniem

Re: Kat heeft zere poot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:52

Als er geen zichtbaar wondje op zit is de enige optie toch naar de dierenarts ben ik bang... Jij hebt geen röntgenogen en voor hetzelfde geld zit er een breukje of een ontsteking. Kan je gewoon niet zelf mee aanmodderen..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:53

Ik zou er toch een ritje DA mee doen....als pootje dik is, heb je kans dat er een flink abces zit of dat er iets niet pluis is met het gewricht.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:56

Het probleem is dat je hem met geen mogelijkheid mee krijgt.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:56

naar de dierenarts toe of hij nou bang er voor is of niet het moet behandeld worden desnods geven ze hem ff een sedatie so dat hij dingen minder mee goed krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:58

pien2010 schreef:

Lekkere dekentjes in een reismandje leggen en kijken of hij er automatisch in gaat liggen als je hem op de grond zet. Mocht dit niet zo zijn moet het even hardhandig gebeuren, maar dat lijkt me vooralsnog beter dan een kat die straks niet meer kan lopen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:59

pien2010 schreef:

Tuurlijk wel. Mijn halfwilde krijg ik ook wel in een mandje als de nood hoog is. Dan heb ik een half harnas nodig, maar ze zal mee gaan!
Desnoods leen/huur je een vangkooi.
Want deze kat moet imo wel een dierenarts zien. Hoe lang is dit nou al zo? En is de kat verder nog fit of nu toch wat lusteloos? Kan dan goed een abces zijn en als je daar niks aan doet kan dat dodelijk zijn.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:00

denk ook dat DA je enige optie is.. liever 7 kleuren stront dan 7 kleuren pus en vocht die uit dat pootje komen, mocht het een ontsteking zijn! Hier ook een opoe die doet alsof de wereld vergaat als 'ie in het mandje moet. Maar zonder de nodige DA- en tandarts bezoekjes zat ie al lang onder de grond. Succes met de patient :(:)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 15:04

Ten eerste past hij niet in zo'n draagmandje en als hij de hondenbench ziet zit hij al ergens aan de andere kant van de straat. Wij hebben hem 1 x in de bench gehad met 2 man in de auto getild, in de wachtkamer scheet hij de bench vol en de dierenarts durft hem zelfs met handschoenen niet aan te pakken...

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:05

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 06-02-22 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:06

groter reismandje kopen, waar t' dak af kan. (ik had een reus van 9 kilo, die paste ook gewoon in een reismandje dus die zijn heus wel te vinden) en wellicht een andere dierenarts..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:06

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 17:50, in het totaal 2 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:07

Kleedje met een bekende geur in het bakje doen, kat naar een afgesloten kamer doen en dan inderdaad de bak er pas bij pakken. Even stress voor het beestje, maar liever dat dan een kat die pijn heeft.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 15:08

Ligt niet aan de dierenarts ligt aan de kat.
Ik vraag of jullie weten wat er kan zijn, niet hoe ik hem mee kan krijgen naar de dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:09

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:12

En wat verwacht je precies van ons dan? Ik weet dat het een bekende fabel is, en dat menig bokker zich zo voordoet, maar niemand hier heeft röntgenogen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:13

Je kat moet echt mee naar de dierenarts. Ga eens bij jezelf na: wat heb je liever, een paar uurtjes stress of een zere poot die grote gevolgen kan hebben (amputeren, ontsteking die uitstraalt)
Wij kunnen niet zien wat het beest heeft. Eventueel trek je stevige handschoenen aan.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:15

Als ik met zo'n situatie zit, zou ik de da even bellen om zeker te zijn dat het ernstig genoeg is (wat hier al bevestigd is)? Misschien neem je het gemakkelijker aan van hem/haar dan van ons. Wie weet heeft die persoon zelfs tips voor je ;) bellen kan geen kwaad

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:16

De keus is simpel TS.

1. je vangt de kat en gaat naar de DA.
2. je laat de kat en hoopt dat het vanzelf over gaat (of dat de kat zo ziek wordt dat je hem alsnog kunt oppakken en in een mandje kunt meenemen)

Meer smaken zijn er niet.

Bokt weet niet wat er met die poot aan de hand is, dat snap zelf vast ook wel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:18

De verdikkingen aan kattenpoten variëren hier van breukjes tot uitzaaiingen. En natuurlijk kan het een gewone splinter zijn maar als hij er al een tijdje mee rondloopt en het nu ineens erger is geworden verwacht ik dat eigenlijk niet.

Met andere woorden: er is niemand die zo kan zeggen wat het is. Ik snap goed dat je je kat wil helpen en de stress bij de dierenarts wil besparen en dat siert je maar in dit geval lijkt het me niet zo verstandig.

Heel veel succes TS, laat je weten hoe het is afgelopen?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:19

of een thuisvisite aanvragen bij de dierenarts, hoef je de kat enkel binnen te houden.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:20

jilleroo schreef:
of een thuisvisite aanvragen bij de dierenarts, hoef je de kat enkel binnen te houden.

ja was ik ook aan het denken, maar voor foto's zal ze toch nog moeten inladen natuurlijk. Succes!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:20

Bel de DA met je verhaal. Wellicht kun je wat meekrijgen om je kat te sederen voor in het voer zodat je hem makkelijker kunt vervoeren. Ik ken je probleem hoor, heb ook een half wilde gehad die bijna niet mee te krijgen was. Dan zette ik de reis mand voor het katten luikje en dan joeg mijn man haar naar binnen en dan schoot ze zo in het mandje. Andere manier wat er niet, dat of verdoven.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 15:21

Even voor degenen die perse willen dat ik naar de dierenarts ga met hem; kom dan zelf maar hier om dat beest in een draagmandje te stoppen.

We gaan in ieder geval even bellen en kijken wat de da zegt. Hij krijgt nu metacam zodat hij er ten minste niet te veel last van heeft

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:21

Ik trek ook altijd een motorpak aan voor mijn kat naar de dierenarts gaat, en ze schijt in de auto al de boel onder.. Maar toch gaat ze in geval van nood gewoon mee.

Je beestje heeft pijn en hulp nodig, doe niet zo verschrikkelijk ingewikkeld en ga naar een da.