Twee weken geleden heb ik bij mensen thuis een katje opgehaald, het ging niet samen met hun oudere katten en zij moest weg. Ik was na het verlies van een van mijn andere katten op zoek naar een leuk nieuw vriendinnetje voor degene die ik nog had. Deze prachtige kleine meid stal in een paar minuten mijn hartje en ze is met mij mee gegaan.
Ze zou van december zijn, maar de exacte datum wisten zij ook niet (ze is nu dus rond de 5 a 6 maanden)
Meet mij pretty little Gipsy

Ik wilde haar en Lizzy eerst even aan elkaar laten wennen voor ik die kleine weer mee nam naar de dierenarts voor haar prikjes en een algehele controle.
Waar ik een enorm slank katje mee naar huis nam werd Gipsy ineens toch wat boller, maar dat buikje kwam dacht ik door het vele eten en misschien toch wat wormpjes. Ontwormen heb ik (gelukkig) niet gedaan, want de afspraak bij de dierenarts stond al en dan deden we dat mooi gelijk daar allemaal.
Vanavond om 18.45 kwam ik bij de dierenarts. Het mandje gaat open, de DA bekijkt de kleine meid eens en zegt...dat buikje he...............

Eventjes voelen...... goh... dat lijken me geen wormen
(ik schrok enorm, want mijn andere kat ben ik verloren aan een enorme tumor in haar nieren)
Maar nee....het voelde ook niet als een tumor.
We besloten een echo te maken.
En toen........

Er zitten minimaal 4 springlevende, koprollende ieniemienie kittens in mijn kitten haar bolle buikje!
Voor zover de DA kon beoordelen op de echo zijn de kittens nog niet verbeend(?) en zal zij rond de 4 weken drachtig zijn nu.
Ik heb meteen contact opgenomen met de oude eigenaren en die zijn minstens zo in shock als ik ben.
Ze is daar wel eens buiten geweest, voornamelijk in de tuin, met toezicht en zij hebben nooit enige tekenen van krolsheid gezien.
Waarschijnlijk is zij toch in een onbewaakt ogenblik in haar eerste krolsheid een mooie kater tegengekomen.
Ik verwijt hen niets.....! Zij hebben me ook aangeboden te helpen waar nodig en ik geloof ze.
Ideaal is het allemaal niet natuurlijk, ze is gewoon VEEL te jong!
Mijn voornaamste zorg is dat Gipsy en haar kleintjes hier gezond en wel doorheen komen.
Ik ga vanavond nog maar even bijkomen van deze schrik en dan me vanaf morgen maar heel goed inlezen in wat mij en de aanstaande mama allemaal te wachten staat, wat we nodig hebben en hoe ik dat allemaal ga doen met de kittens en het vinden van goede huisjes daar voor.
- Zodra de kleintjes er goed en wel zijn en het mogelijk is wordt Gipsy geholpen.
- Afspuiten van de kittens is geen optie (meer).
- Ervaring met katten en kittens heb ik zeker, alleen niet met bevallingen en ieniemienie kittens.
Tips, adviezen en mentale support zijn meer dan welkom!!!!!!!