kat in bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:23

hoi bokkers!
Ik krijg binnenkort een katertje van 2 vriendinnen voor mijn verjaardag! Ik ben hier super blij mee en 19 juli komt hij naar huis. Dit is phoenix! nu is hij 3 weekjes oud ongeveer!

Afbeelding

Mijn moeder is niet echt een kattenmens, maar meer een hondenmens. Nu mag ik dus wel het katje houden en ik heb me goed ingelezen. Ik heb een krabpaal, kattenbak, kussentjes, speeltjes en een vervoersmandje gekocht.
Nu wil mijn moeder dat ik hem 's nachts in dat vervoersmandje of een bench opsluit. Ik ben het hier eigenlijk totaal niet mee eens, enkele nachtjes op het begin tot hij het hier gewend is vindt ik ok, maar niet zijn hele leventje. Ook ben ik nogal huiverig t.o.v. benches doordat ik al vaker gehoord hebt over dieren die zichzelf 's nachts verhangen en je dus 's morgens je dode diertje vind hangend bij de trallies...

Wat vinden bokkers hiervan?

Borisje

Re: kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:26

Snachts in een bench? Als dat nodig is, neem dan geen kat. Katten horen niet on een bench. Gewoon een mandje naast je bed, dan kan het kleine ding rustig wennen.
Maar als je moeder er al zo over denkt, zou ik helemaal niet aan een kat beginnen, wat als hij veel gaat kosten bij de dierenarts?

Ga eerst eens naar een dierenasiel in de buurt en laat je daar goed voorlichten over katten.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:27

Mijn vriend en ik hebben net drie weken geleden een kat in huis genomen, die altijd in de bench zat. Toen de dierenbescherming hierachter kwam hebben ze de eigenaren 2 opties gegeven: de kat uit de bench halen of de kat afstaan. Ze hebben de kat afgestaan en zo is hij bij ons gekomen.
Je merkt dat hij behoorlijk veel gemist heeft in zijn leven en heeft ook zichtbare gedragsproblemen.

Nu mag jullie kitten gelukkig overdag vrij rondlopen, maar het opsluiten van een kat is nooit goed. Een hondenbench is dan nog beter dan een vervoersmandje, maar eigenlijk moet je kat de vrijheid en ruimte hebben. Het zou dus heel fijn zijn als je moeder nog van gedachten verandert en de kitten niet opgesloten wordt!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:29

Ik vind het niet goed om dat te doen eigenlijk.
Zou zeker hier een oplossing voor zoeken met je moeder voordat je het katje in huis haalt. Als hij echt in de bench moet zou ik hem niet in huis halen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:30

ik heb me ingelezen en ben hier het ook niet mee eens dus. Neem geen katje is hier niet aan de orde. Het katje komt er wel. Ik vond een oud topic uit 2011 waar heel veel mensne de TS net aanraadde haar kat in een bench te zetten 's nachts. Hierdoor begon ik te twijfelen en zoek ik mensne met ervaring.
Mij voorkeur gaat uit naar lekker in living en keuken waar ook al zijn spulletjes en mandjes zullen staan.

Mijn kamer op kan sowieso niet. ik ga binnenkort op kamers en hij mag niet mee van mijn moeder, dus dan moet ie ook met mijn hond beneden slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:30

Moet je paard ook in de lade van je nachtkastje slapen? :D

Een kat hoort niet in een bench. Als ze vasthoudt aan die eis, zeg dan alsjeblieft dat katje af...

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:31

NEE! Neem dan geen kat.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:32

En wat gebeurd er dan als het diertje veel gaat kosten bij een dierenarts? Als het al teveel is om hem snachts los te laten lopen? Besef je wel dat het opvoeden van een kitten ook ontzettend veel tijd en geld kost?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:32

Mijn kat zit in een bench omdat ze een gebroken heup heeft. Ze mag er nu na vier weken dagelijks even uit en moet over twee weken weer op de foto. Geloof me, ze vindt het verschrikkelijk! Normaal gesproken gaat ze overdag ( via het kattenluik ) naar buiten en 's nachts slaapt ze op bed. Ze hebben veel beweging maar vooral mentale vrijheid nodig. Wat is de reden dat ze van je moeder in een bench moet?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:34

ilangok schreef:
NEE! Neem dan geen kat.

lees eerst eens wat ik schrijf aub in plaats van zo aanvallend te reageren. aan rustige onderbouwde reacties die ik mijn moeder kan tonen heb ik wat ;)

Mijn oma (die ook thuis woont) vindt overigens ook dat het katje vrij rond mag lopen beneden. Dus als hier ook enkel mensen zijn met reacties dat ie vrij moet zal hij ook vrij lopen!.
Ik vond veel reacties van mensen die dit vonden kunnen, daardoor dat ik hier meningen wil houden.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:34

Een kat hoort echt niet in een bench s'nachts! Hoe wil je dat doen als ze moet poepen of plassen? En waarschijnlijk mauwt ze ook alles bij elkaar. Maar begrijp ik nou goed dat je een kitten aanschaft maar binnenkort het huis uitgaat en de kat bij je moeder moet achterlaten,die niks met katten heeft?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:35

Onze 2 kittens hebben de eerste week ook 's nachts in een bench geslapen. Dan hebben we het wel over een bench voor grote honden.

Nadat de kittens en de hond aan elkaar gewend waren mochten ze ook 's nachts gewoon los.

Kat in een reismandje snachts vind ik ook wat sneu, er moet op zijn minst ruimte in zijn voor een fatsoenlijk kattenbak(je).

Als ik jou was zou ik even op marktplaats kijken naar een wat grotere bench. Als je je kitten geen bandjes en frutsels om doet zal hij zich niet zo snel ophangen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:36

Borisje schreef:
En wat gebeurd er dan als het diertje veel gaat kosten bij een dierenarts? Als het al teveel is om hem snachts los te laten lopen? Besef je wel dat het opvoeden van een kitten ook ontzettend veel tijd en geld kost?

in ene bench of niet heeft toch helemaal niets met geld te maken? Het katje gaat net als mijn hond en paard niets te kort komen en zal als het nodig is naar de dierenarts gaan.

Wel wordt dit sowieso een binnenkat! Wij wonen langs een drukke weg en je ziet dagelijks overreden katten langs de weg liggen. aan een lange lijn mag ie wel in de tuin. Hier graag geen commentaar op.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:36

Een kat in een bench, al is het maar enkel voor 's nachts zou ik persoonlijk ook niet doen. Katten zijn dieren die moeten kunnen rondlopen wanneer het hun uitkomt, al is dit midden in de nacht. Als ik mijn katten in een bench zou steken zouden deze de hele straat bij elkaar brullen denk ik.

Waarom mag hij niet mee met jou op kamers? Als je een kat neemt, en je bent vanaf volgend schooljaar 5 van de 7 dagen weg, dan heb je in mijn ogen daar niet erg veel aan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:37

Dus je neemt een kitten gaat uit huis en laat de kitten bij je moeder die geen kat wilt.
Ik zou dan geen kat nemen.
Wat als zo'n jong ding in de nacht naar de bak moet.
Dan bevuilt hij zijn eigen bench waardoor mens weer boos wordt.

Ik heb er hier 3 rondlopen zou er niet aan moeten denken die in een bench te doen

Je kan je inlezen wat je wilt maar dan wel zonder bench.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:37

claudia85 schreef:
Een kat hoort echt niet in een bench s'nachts! Hoe wil je dat doen als ze moet poepen of plassen? En waarschijnlijk mauwt ze ook alles bij elkaar. Maar begrijp ik nou goed dat je een kitten aanschaft maar binnenkort het huis uitgaat en de kat bij je moeder moet achterlaten,die niks met katten heeft?

ik ga hooguit 3 dagen per week weg zijn, de bedoeling was katje lekker mee te nemen, maar dat wil moeders dan weer niet, ze wil perse het katje wel thuis houden (dit snap ik zelf ook niet)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:38

De reden dat mijn moeder hem in een bench wil si omdat ze denkt dat ie alles onder gaat plassen anders, ze geloofd niet dat hij netjes op de kattenbak zal gaan.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:39

Een kat in een bench/reismandje houden snachts is ronduit zielig.. T zijn nachtdieren, denk daar nog eens over na. Probeer een andere oplossing te vinden, óf neem geen kat.

Neem je verantwoordelijkheid. Als je een kat niet kunt huisvesten naar zijn behoeften, moet je er niet aan beginnen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:39

Ik heb mijn kat in de bench gehad 's nachts. Maar..... Dat was een super size bench waar hij met m'n hondjes zat. Het waren gezworen vrienden die 'snachts ruige feestjes vierde in m'n huis. Dus eerst de honden in de bench gedaan maar toen ging m'n kater op en over de bench de honden uitdagen. En op m'n hoofd springen als ik bewoog in m'n slaap :+ . Kortom na een week was ik het zat en ging het monster trio met z'n drieën in het mega hok. Eindelijk rust. Toen lagen ze opeens samen heel lief te slapen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:40

Dat heet dus opvoeden

Die van mij hebben nog nooit naast de bak gezeten
Ze zijn echt niet gek hoor

Als de kitten opgevoed is weet hij wat een kattenbak is
Laten zien waar hij staat dan weet hij dat echt wel
Laatst bijgewerkt door Mando op 03-06-15 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:40

Het is weer een beetje een andere discussie, maar een kat drie dagen per week meenemen, is ook geen doen.. :n Zijn wat topics hierover op Bokt, een kat moet gewoon kunnen aarden op een vaste plek, vaak gaat dit in twee verschillende huizen niet lekker.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:41

Zoe_97 schreef:
Mijn kamer op kan sowieso niet. ik ga binnenkort op kamers en hij mag niet mee van mijn moeder, dus dan moet ie ook met mijn hond beneden slapen.

Mijn mond valt open. Allereerst moet het dier s nachts in een bench. Fijn voor de kat die s nachts het meest actief is! Daarnaast ga jij uit huis en blijft de kat achter bij iemand die niks met het beest heeft en er totaal niet op zit te wachten.

Voor deze kitten kan beter een beter huis worden gezocht. De fokster van mijn kitten zou hem je niet eens meegeven!

Borisje

Als het een binnenkat wordt is helemaal mijn advies om naar een asiel te gaan voor een kat. Straks groeit jouw kitten op en raakt hij helemaal gefrustreerd omdat hij niet naar buiten kan, blijkt het toch een buitenkat te zijn.
Plus je geeft de arme tweedehandsjes een nieuwe kans op een goed leven. En als je er eentje neemt die al met honden kan hoeft hij ook niet in een bench.

Katten zijn overigens vooral snachts actief, zijn van nature nachtdieren. Ik vind het oneerlijk om dieren op het actiefste moment van hun dag op te sluiten op een halve vierkante meter..

En tuurlijk gaat zo een kitten niet direct alles op de kattenbak doen, dat gaat even duren. Van nature zijn ze zindelijk maar ze kunnen weleens de bak niet halen. Ongelukje kan gebeuren. Om hem daarvoor nou op te sluiten.

En ik ben het met de rest eens, een kat nemen en hem vervolgens bij je moeder achterlaten die geen kattenmens is. Dat kan niet goed gaan.
Laatst bijgewerkt door Borisje op 03-06-15 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MDJ

Onze katten hebben we als jonge kittens gekregen en die hebben vanaf dag 1 alles op de bak gedaan. Vaak nemen ze dit al wel over van mams hoor.

En dat je hem niet mee mag nemen van je moeder snap ik wel. Katten zijn niet zo geschikt om mee te zeulen..

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:42

Een kat is geen hond die je makkelijk meeneemt.

Of hij goed zindelijk wordt kun je zelf aanleren. Maar ik moet zeggen dat mijn kittens zindelijk uit het asiel kwamen. Zolang ze maar op de bak kunnen of naar buiten kunnen uiteraard.

Ik zou nog even wachten met een kat totdat je op jezelf woont. Het is vervelend om als familie voor een dier te zorgen en te betalen waar niet iedereen achter staat. Als 17 jarige is het makkelijk te roepen dat je het wil maar op dit moment kun jij niet 100% voor het dier zorgen en dan moet degene die dan wel voor het dier zorgt dat leuk vinden.