Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Met baby's en dieren moet je geen risico nemen, straks springt ie je zo omver en lig je daar met je kind op de grond en een heel kalf op je, of nog erger, op je kind. dierenfan schreef:Gaat dit niet? Dan de hond en kind echt goed scheiden. Dit gedrag is veel te gevaarlijk en totaal respectloos. Als een hond geen respect heeft voor een kind (een zwak mens) dan nooit daar bij in de buurt laten. Dat is gewoon vragen om problemen en het zoveelste krantenartikel dat een hond een kind gebeten heeft.................
Zeker omdat het niet je eigen hond is zou ik er dan voor kiezen te maken dat hond en kind niet bij elkaar kunnen komen.
Wel ontzettend vervelend dat je niet bij hun op visite kan omdat hun de hond niet onder controle hebben.
dierenfan schreef:Als een hond geen respect heeft voor een kind (een zwak mens) dan nooit daar bij in de buurt laten. Dat is gewoon vragen om problemen en het zoveelste krantenartikel dat een hond een kind gebeten heeft.................
. Zo te horen is de enige oplossing dus hond in een andere ruimte.. nemen we dan geen risico dat de hond jaloers word?
Ineke2 schreef:In de hal in een bench, zodat hij niet kan zien wat er gaande is. De hond een lekkere bot geven en verder negeren. Ik zeg in de bench, zodat de hond ook niet ineens de kamer kan binnen stormen als de deur open gaat. Met een baby moet je geen risico nemen. De hond heeft geen respect voor volwassenen laat staan voor een kleine baby.
Als ze dat niet willen zou ik daar niet meer op bezoek gaan en ze sowieso aanraden eens op een gedrags cursus te gaan met de hond.
primera schreef:Totaal afzonderen zou ik niet doen, gewoon het liefst in dezelfde kamer houden en zorgen dat hij op afstand van de kleine blijft. Wandelen met de hond en kleine in de wagen is en blijft ook een goede, zo leert de hond dat die niet ertegen moet springen en dat er met baby erbij toch nog leuke dingen gedaan worden.