Nu weet ik dat het normaal is dat een hond zich uitrekt maar mijn hond doet het wel 20 keer op een dag.
Mijn hond is trouwens een labrador van 1,5.
Wanneer hij een tijdje op de bank heeft gelegen en hij gaat eraf dan zet hij zijn voorpoten op de grond en zijn achterpoten laat hij staan, hij rekt zich dan helemaal uit en als hij dan met zijn voorpoten verder loopt dan laat hij zijn achterpoten nog hangen aan de bank om die ook nog uit te rekken.
Klinkt misschien niet helemaal duidelijk maar ik zal proberen of ik eens een filmpje kan maken.
Nu train ik met hem bij een honden vereniging en ongeveer een half jaar geleden gingen we wel eens over een hindernisje. Na een tijdje merkte ik dat mijn hond na een training en meestal ook de dag erna wel spierpijn leek te hebben en hij liep erg stijf, ook heel soms liep hij een beetje kreupel.
Nu heb ik aangegeven dat ik hem niet meer over dingen heen laat springen (hij vond het wel altijd super leuk en was enorm enthousiast), en sinds ik daarmee gestopt was was er eigenlijk ook niks meer met hem aan de hand.
Nu zit ik te twijfelen of ik hiermee naar de DA moet gaan, of is het heel normaal dat een hond zich 20 keer op een dag van top tot teen uitrekt?
Binnenkort wordt mijn hond gecastreerd en dan zal ik ook even met de DA over zijn poten praten, want het zit me toch niet helemaal lekker. Ook ga ik de DA advies vragen over zijn gewicht omdat ik vind dat hij dunner is geworden.
Sorry als mijn verhaal niet zo duidelijk is, verhalen schrijven is echt niet mijn ding.
er zijn misschien nou eenmaal honden die zich vaker uitrekken dan een andere, denk ik.
Veelsucces met hem!