Bij aankomst 's nachts thuis gingen vrienden nog gezellig mee om wat na te drinken. Eenmaal boven in de badkamer zag ik dat het bad vol met hooi en eten lag. Leuk ..... 2 hamsters voor de grap gekregen als trouwcadeau.
*Not amused* want ik heb een hekel aan hamsters.Direct gezegd dat de hamsters de deur uit gaan, maar ML vond ze toch wel heel schattig en leuk en heeft mij overgehaald om er toch voor te gaan zorgen.
Hup, volgende dag direct naar de intratuin gereden om een mooie grote kooi te kopen. (Inclusief rad, speeltjes, kruiptunnels etc.)
Hele kooi mooi ingericht en de hamsters erin gezet. Na een tijdje hoorde we elke keer al gepiep en gekke geluiden. Bleek dat ze aan het vechten waren... Uiteindelijk op internet opgezocht dat 2 hamsters van het zelfde geslacht beter niet in één kooi gezet kunnen worden. (we hebben 2 vrouwtjes.
) Erg fijn dat de mensen uit de intratuin daar niks over hebben gezegd. Goed ... een scheiding in de kooi gemaakt zodat ze allebei hun eigen stukje hebben. Na een paar dagen acclimatiseren wouden we de hamsters wel aaien of uit de kooi halen om op schoot te zetten. Echter zijn de hamsters agressief en hangen ze direct bijtend aan je vinger ... De hamsters waren in de badkuip wel op te pakken en heel erg lief. Nu in de kooi zijn ze echt agressief... (de hamsters zijn rond de 14 weken oud heb ik mij laten vertellen).
Nu de pinksterdagen voorbij zijn, zijn we er toch achter gekomen dat we het cadeautje toch niet zo leuk vinden. We zijn meer mensen die van dieren houden zoals katten, honden, paarden etc. We kunnen vrij weinig met de hamsters en vinden het ook echt niet leuk om ze te verzorgen o.i.d.
Ik heb intratuin al een mail gedaan met de vraag of we de kooi + hamsters terug kunnen brengen. Nog in afwachting dus ...
Als dit niet kan heb ik geen flauw idee waar in die hamsters moet laten. Niemand wil een agressieve hamster die je niet kan vasthouden of aaien lijkt me..
Weet iemand eventueel een oplossing of kent dit gedrag van de hamsters?

Ik zou gewoon contact opnemen met degene die het 'cadeau' heeft gegeven, en hem/haar een goede oplossing laten zoeken.
)