Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
saskiakefie schreef:Kana schreef:Heeft de kat geen baasje? Die opsporen en vragen of die verantwoording zou willen nemen voor zijn huisdier.
Wat kan die eigenaar daar dan aan doen? Zijn kat maar binnenhouden?? Ook niet echt een optie.
Ts stroomdraadje kan, of idd wegjagen met tuinslang oid.
Mijn kat komt ook niet verder als mijn huis, net als veel andere katten. En anders is de tuin katproof maken ook een optie (indien TS weet wie de eigenaar is). Zijn/haar dier, zijn/haar verantwoordeijkheid dat de konijnen van ts veilig in de tuin kunnen. Zou toch van de zotte zijn dat ts haar tuin moet afzetten omdat het baasje van de kat geen verantwoordelijkheid neemt. (Maar als het baasje onbekend is, dan word het lastig).
saskiakefie schreef:Kana schreef:Heeft de kat geen baasje? Die opsporen en vragen of die verantwoording zou willen nemen voor zijn huisdier.
Wat kan die eigenaar daar dan aan doen? Zijn kat maar binnenhouden?? Ook niet echt een optie.
Ts stroomdraadje kan, of idd wegjagen met tuinslang oid.
Diablo schreef:saskiakefie schreef:En hoe dan? De tuin van TS zo afschermen dat er geen katten meer in kunnen komen?
Nee, de tuin van de eigenaar van de kat zo afschermen dat de kat anderen geen overlast kan bezorgen. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn dier. Dus hij/zij moet ervoor zorgen dat het beest geen schade maakt aan andermans spullen. __YSB__ schreef:De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn dier. Dus hij/zij moet ervoor zorgen dat het beest geen schade maakt aan andermans spullen.
Dus moeten zij ervoor zorgen dat de kat niet over de schutting komt.
Hier gaat de hond naar buiten als er een kat in de tuin komt.
En ik heb nog dikke schade van rondlopende katten die mijn auto bekrast hebben.
Diablo schreef:__YSB__ schreef:De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn dier. Dus hij/zij moet ervoor zorgen dat het beest geen schade maakt aan andermans spullen.
Dus moeten zij ervoor zorgen dat de kat niet over de schutting komt.
Hier gaat de hond naar buiten als er een kat in de tuin komt.
En ik heb nog dikke schade van rondlopende katten die mijn auto bekrast hebben.
Hier wagen katten zich ook niet in de tuin. Kunnen ze ook beter niet doen, is niet goed voor ze.