!Mijn titel zegt eigenlijk genoeg. Ik heb zo vaak momenten waarop ik denk, is hij echt gelukkig?
Daar zit ik best wel vaak mee, en misschien maak ik me druk om niks, ik weet het niet.
2 jaar geleden kochten ik en mijn ex vriend een poes. Super leuk, en mijn ex vriend was veel thuis dus beestje kwam niets te kort. Na een jaar ongeveer besloten we toch een kat erbij te nemen zodat het voor de poes ook wat leuker was. Vrijwel na thuiskomst bleek dat het betreffende beestje doof was, oerdoof.
Dit was voor ons geen enkel probleem, daar we op een flat wonen waar ze toch niet naar buiten kunnen.
Dit ging prima, mijn ex vriend was veel thuis en deed veel met de beestjes dus helemaal happy waren ze.
Vorig jaar januari gingen wij uit elkaar, en ik ben in het huis blijven wonen inclusief de 2 katten. Ik werk gewoon fulltime en bij thuiskomst 's avonds ga ik sporten, 6 keer per week, en daarnaast natuurlijk mn dagjes weg op zaterdag etc.
Het ging al redelijk snel fout want elke avond als ik thuis kwam lag het hele huis overhoop door de kat. Lampen sneuvelen, bloempotten kapot op de grond, stoelen alleen gevallen, noem maar op. Ik heb toen besloten de woonkamerdeur dicht te houden, tenzij ik thuis ben. Dit betekent dus dat ze snachts als ik naar bed ga, tijdens werkuren van 8 - 6, en tijdens sporten/afwezigheid alleen een stukje gang, de keuken en een kleine kamer ter beschikking hebben. In de kamer staan wel 3 krabpalen en wat stoelen/ligplekjes. Super jammer dat het moet, maar ik laat me niet mijn huis verbouwen natuurlijk.
Maar het lijkt gewoon alsof de kat niet happy is? Als ik thuis bent, loopt ie steeds rond en loopt keihard te schreeuwen. Hij moet altijd wat te doen hebben, en ik heb soms het gevoel dat ik dat niet kan geven? Als ik naar bed ga, hoor ik al weer vanalles rammelen, en dan zit hij dus spullen van het aanrecht af te gooien of flessen wijn uit de berging te tikken.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb dit allang geaccepteerd dat hij dingen stuk maakt. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een kat die happy is al dit soort dingen doet. Ik woon in een kleine flat en soms denk ik wel eens, heb ik te weinig ruimte voor hem? Hij is best wild en rent van hop naar her soms. Maar zo ver komt hij niet, aangezien het niet zo groot is.
En straks gaat het hier weer bloed heet worden binnen. Ramen kunnen niet open vanwege de kat. Die springt zo van 3 hoog naar beneden. Voor mij geen probleem, maar hoop dat mijn katjes daar geen last van hebben. (1 is zeer langharig).
Soms ga ik even met hem naar buiten aan een riempje, en speel savonds even. Maar ik heb daar gewoon niet altijd tijd voor.
Ik zou zo graag willen, dat ik weet, hij heeft het goed en dat ik me niet druk hoef te maken. Maar hoe weet je dat nou?
Hopelijk kan iemand op me inpraten dat het allemaal wel mee valt en dat ik spoken zie.
Sorry voor het lange verhaal!
Alvast bedankt!

Maar het zorgt er wel voor dat ik m'n aanrecht opruim en ervoor zorg dat er niks ligt wat gesloopt kan worden.