Wij hebben nu 4 baby konijntjes, een papa (die zit nu apart, is al gecastreerd) en natuurlijk een mama
. Nu wilden wij eigenlijk wel een babykonijntje houden. Ze zijn nu 8 weken. Dan zouden we het liefste een vrouwtje houden, omdat er dan geen castratiekosten zijn. Er wordt een buitenren gemaakt van 6m2, en het hok is 2m2. Ze kunnen altijd in de ren. Eventueel zou de ren nog groter gemaakt kunnen worden. Ze hebben dan 8m2 waar ze 24/7 kunnen rondrennen. Het zijn kleine konijntjes, dus is dit dan groot genoeg?Nu is mijn vraag, kunnen we dan beter mama, papa en 1 baby houden, of mama, papa, 1 baby en een gecastreerde ram uit de opvang?
Ook kan ik ze, behalve de baby dan, die is tam genoeg, niet oppakken. De ram is gevonden in het bos, en de mama weten ze niet wat er mee gebeurd is.
Wat ben je dan van plan met de eventuele mannelijke jonge konijnen? Die zullen immers ook gecastreerd moeten worden om ze bij andere konijnen te kunnen huisvesten. Dat moet dan zeker iemand anders maar weer voor zijn of haar rekening nemen? Het idee achter een konijnenopvang is volgens mij niet dat mensen hun eigen jonge konijnen ongecastreerd bij anderen 'dumpen' en vervolgens voor bijna niets een gecastreerd konijn bij de opvang halen.
.
Ik zal wel even overleggen of hij niet groter kan.