kussentjes open na naast de fiets rennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EJuniorJoost

kussentjes open na naast de fiets rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 16:47

Hallo mensen,

sinds een week of 2 ga ik met mijn hond fietsen, natuurlijk begon ik met ongeveer 3,5/4 km toen was er niks aan de hand en was hij zelfs niet moe! De tweede keer werd 7,5 km ongeveer toen begon hij al wat vervelend te worden en toen we thuis waren zag ik dat zijn kussentjes een beetje aan het bloeden waren. Paar dagen gewacht en net weer dit keer een rondje van 9,20 km en nu bloedde zijn pootjes wel heel erg... wat kan ik hier tegen doen?

Het is een Amerikaanse stafford van bijna 3 jaar en hij heeft verder wel een prima conditie dit is gewoon voor extra beweging,spieren en voor mijn eigen beweging naast fitness en mijn pony.

Afbeelding

kwii

Re: kussentjes open na naast de fiets rennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:49

Sorry maar als het bij 7,5KM gaat bloeden moet je in vervolg geen 9KM gaan doen!

Maar misschien kun je hem een paar hondenschoentjes kopen? En anders gewoon VEEL rustiger opbouwen.

420BlazeIt

Die kussentjes zijn niet gemaakt voor asfalt. Lekker door het bos fietsen dus!

@kwii
Naar mijn idee is het prima opgebouwd, als de hond nog niet moe was ...
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 20-05-15 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosDeG

Heet asfalt?
En gewenning vermoed ik, rennen over steen slijt de pootjes harder en moet er eelt gekweekt worden denk ik :)

Evt schoentjes als het blijft?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:52

xEmily schreef:
Die kussentjes zijn niet gemaakt voor asfalt. Lekker door het bos fietsen dus!

@kwii
Naar mijn idee is het prima opgebouwd, als de hond nog niet moe was ...

Opbouwen gaat niet alleen over conditie. Maar ook over eelt, pezen harden en spieren trainen. Mijn conditie is ook veel beter dan wat mijn lichaam aan kan :Y)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:52

Ik zou kijken voor inderdaad iets van schoentjes/sokjes die voor de hondjes zijn gemaakt. :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:53

Van die invalshoek had ik het nog niet bekeken kwii, dat klopt inderdaad!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:55

Dit zou je echt rustiger op moeten bouwen. Binnen twee weken van 4 km naar 9 km is blijkbaar echt teveel.

Ik raad je aan om het de komende 2 weken iig even niet te doen en dan daarna weer rustig beginnen met 3 km en dat dan rustig opbouwen naar langere afstanden. Maak stapjes van een km per week.

Daarnaast lijkt het me een verstandig plan om hem te leren om in de berm te lopen, dat scheelt een heleboel wrijving en het is ook beter voor de gewrichten aangezien gras en zand toch wat beter mee veert.

Mocht het dan nog steeds niet gaan, dan is fietsen gewoon niet de manier voor jouw hond en zal je het toch op wandelen moeten houden :)

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:58

Zoals cchanny al zegt, inderdaad daar naar kijken misschien. Wij hebben ook speciale hondenschoentjes gekocht met een rubbere zool. Omdat hij in de sneeuw last kreeg van zijn voetjes. Ideaal! Hij heeft nergens meer last van. Wij hebben ze toen bij pets place gekocht volgens mij

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:01

kwii schreef:
Sorry maar als het bij 7,5KM gaat bloeden moet je in vervolg geen 9KM gaan doen!

Maar misschien kun je hem een paar hondenschoentjes kopen? En anders gewoon VEEL rustiger opbouwen.

Ik was inderdaad qua opbouwen, maar meneer is in huis een ongelijk projectiel dus daarom ga ik z'n eind met hem op weg.

EJuniorJoost

Re: kussentjes open na naast de fiets rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:03

Ik zal inderdaad eens kijken naar honden schoentjes.

de eerste keer wist ik niet dat het van zijn kussentjes kwam. dacht misschien een nagel die hard aan het slijten was ofzo, maar omdat het net weer zo was en dan nog wat erger keek ik naar zijn pootjes.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:04

RoosTinker schreef:
Heet asfalt?
En gewenning vermoed ik, rennen over steen slijt de pootjes harder en moet er eelt gekweekt worden denk ik :)

Evt schoentjes als het blijft?

Neeeee niet heet asfalt gelukkig haha! dat doe ik hem niet aan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:06

EJuniorJoost schreef:
kwii schreef:

Ik was inderdaad qua opbouwen, maar meneer is in huis een ongelijk projectiel dus daarom ga ik z'n eind met hem op weg.

Beter kan je hem dan mentaal moet maken. Op deze manier bouw je alleen maar conditie op waardoor je straks de hele dag moet fietsen voordat hij moe word.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:07

iemand enig idee welke maat hij moet hebben? het is een grote Amerikaanse stafford.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:07

Word vanzelf harder de kussentjes,
Hier heel aan het begin ook beetje geschaafd de kussentjes.
Nu fiets ik al ongeveer 2 jaar met mijn hond en hij heeft nergens meer last van. Ook niet na lange fietstochten.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:08

Citaat:

Citaat:
Beter kan je hem dan mentaal moet maken. Op deze manier bouw je alleen maar conditie op waardoor je straks de hele dag moet fietsen voordat hij moe word.

Mentaal in de zin van? Misschien een idee/tip?

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:09

Kermis schreef:
Word vanzelf harder de kussentjes,
Hier heel aan het begin ook beetje geschaafd de kussentjes.
Nu fiets ik al ongeveer 2 jaar met mijn hond en hij heeft nergens meer last van. Ook niet na lange fietstochten.

Ik dacht inderdaad ook dat hij waarschijnlijk moet wennen, maar ik vond het een beetje sneu :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:09

EJuniorJoost schreef:
Citaat:

Citaat:

je hebt van die leuke inteligentie spelletjes, zoals balletjes met snoepjes etc

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:11

EJuniorJoost schreef:
De tweede keer werd 7,5 km ongeveer toen begon hij al wat vervelend te worden en toen we thuis waren zag ik dat zijn kussentjes een beetje aan het bloeden waren. Paar dagen gewacht en net weer dit keer een rondje van 9,20 km en nu bloedde zijn pootjes wel heel erg... wat kan ik hier tegen doen?

[/img]

Je verstand gebruiken?
Ik kan hier écht met mijn hoofd niet bij. Je merkt dat 7.5 km teveel belasting is dus wat doe je? Natuurlijk, de volgende ronde er bijna twee kilometer bij doen....

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:16

Kuggur schreef:
EJuniorJoost schreef:
De tweede keer werd 7,5 km ongeveer toen begon hij al wat vervelend te worden en toen we thuis waren zag ik dat zijn kussentjes een beetje aan het bloeden waren. Paar dagen gewacht en net weer dit keer een rondje van 9,20 km en nu bloedde zijn pootjes wel heel erg... wat kan ik hier tegen doen?

[/img]

Je verstand gebruiken?
Ik kan hier écht met mijn hoofd niet bij. Je merkt dat 7.5 km teveel belasting is dus wat doe je? Natuurlijk, de volgende ronde er bijna twee kilometer bij doen....

ik dacht dat het de eerste keer zijn nageltjes ofzo waren ;) ik weet niet of je weet wat een Amerikaanse stafford is? het is geen labrador ofzo :')

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:18

Zoe_97 schreef:

je hebt van die leuke inteligentie spelletjes, zoals balletjes met snoepjes etc[/quote]

zal wel eens bij de jumper ofzo kijken :) ook voor hondenschoentjes omdat het denk ik ook beter is voor zijn gewrichten etc. Je kan het er natuurlijk niet mee vergelijken, maar met een paard galoppeer je ook niet over asfalt.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:25

EJuniorJoost schreef:
ik dacht dat het de eerste keer zijn nageltjes ofzo waren ;) ik weet niet of je weet wat een Amerikaanse stafford is? het is geen labrador ofzo :')

Wat voor verschil zit er in de voetzolen van deze rassen dan?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:27

EJuniorJoost schreef:
Kuggur schreef:
Je verstand gebruiken?

Al was t een olifant geweest.. Te veel is te veel, en dan moet je er niet nog eens 2 kilometer bij gaan doen.

Een stafford is OOK gewoon een hond. Dus of je nu een stafford hebt of een jack russel. Fietsen moet je opbouwen. En niet een dag later ineens het rondje nog groter gaan maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:28

Mijn labrador loopt met gemak 15 km naast de fiets :+

Dus die vergelijking slaat nergens op.

Ook hier rustig opgebouwd en controleer elke keer zijn pootjes.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:29

EJuniorJoost schreef:
Citaat:

Citaat:

http://www.akili.nl/index.php?menu=11&s ... gina&id=53

http://denkspellenvoorjehond.jouwweb.nl

Verder kan je googelen op hersenwerk of denkspellen voor honden.