Grappige/vreemde dingen die jouw dieren doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Grappige/vreemde dingen die jouw dieren doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 17:03

Hoi! Ik heb gezocht maar kon niet een soortgelijk topic vinden.

Heeft jouw huisdier of paard vreemde gewoontes? Lachwekkende eigenschappen, bezigheden?

Ik heb er uiteraard ook zo eentje. Een gevlekte poes die we zo'n 5 jaar geleden bij het asiel opgehaald hebben. Al sinds ze bij ons is gebeuren er de raarste dingen :')

Bijvoorbeeld:

-Ze mag graag door het WC raampje naar binnen klimmen en mensen begluren
-Als je iets tegen haar zegt, praat ze terug. Geen gewone miauw, maar echt piepgeluidjes :')
-Ze mag ook graag bij het mini-raampje dat zo'n 4 meter hoog zit, naar binnen klimmen. Namelijk: via het kozijn omhoog klimmen, alsof het een boom is.
-Ze was ook al een keer naar mij toe gekomen met een klein hitler-snorretje := (soms klimt ze in de open haard)

We hebben ook nog een rode kater. Deze mag graag achter je gaan zitten en in je haren gaan likken. Wat meestal uitloopt op bijten, haha.

Ik heb nog wel ergens een filmpje van mijn kat die door het raampje klimt, zal hem eens proberen te uploaden binnenkort.

Ik ben benieuwd of jullie dieren ook grappige/vreemde gewoontes hebben en uiteraard worden foto's en video's als bewijs erg gewaardeerd :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 17:16

Hier het filmpje :')

Nala

Re: Grappige/vreemde dingen die jouw dieren doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:25

Haha, onze hond heeft de gewoonte om voor de keukendeur buiten te zitten en naar binnen te staren (ik schrik me s avonds vaak kapot als ik opeens iets buiten zie zitten). Ook loopt hij áltijd bij vreemdelingen tussen de benen door.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:44

Elke dag gooit ze m'n prullenbak om..... Bedankt :Y)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:46

Als mijn hond geconcentreerd is steekt hij het puntje van zijn tong net buiten zijn bek. Dat ziet er zo goofy uit dat ik altijd in een deuk lig.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:47

Mijn paard ontsnapt uit haar stal wanneer ik niet oplet, maakt de schuifjes open enzo.

Onze poes die gaat op de mat zitten als ze binnenkort en als je haar aankijkt kruipt ze in elkaar, laat ze zich vallen en gaat ze miauwen

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:50

Mijn kat volgt me overal waar ik heenga, hij wil meestal ook mee naar de wc :') . Daarnaast vindt-ie het ook altijd leuk om door het ienieminie raampje boven de tuindeur naar binnen te klimmen en hebben we dagelijks gesprekken waarbij we naar elkaar mauwen _O- . En hij kan voetjegeven :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:51

Die van mij gaat gewoon mee naar de wc :') eigenlijk raar maar anders miauwt ze de hele tijd voor de deur

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:54

Als je onze hond op schoot hebt en ze wil geaaid worden gaat ze met haar pootje over je handen heen "krabben" zodra je aait stopt ze weer. En als je stopt met aaien begint ze weer. Als je niet snel genoeg reageert gaat ze ook met d'r koppie tegen je handen aan duwen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:15

BeSen schreef:
Die van mij gaat gewoon mee naar de wc :') eigenlijk raar maar anders miauwt ze de hele tijd voor de deur

dat doet élke kat haha :)) ze willen allemaal mee naar de wc :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:15

En dan gaan ze ook nog op de wc zitten >;)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:26

Mijn kat zit 's nachts beneden, dus als je dan 's ochtends de deur open doet laat hij zich al purrend voor je voeten vallen :').

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:34

lifaya schreef:
BeSen schreef:

dat doet élke kat haha :)) ze willen allemaal mee naar de wc :')

Haha heeeel herkenbaar. Ik zit dagelijks met een kat én een grote hond op de wc. (Gelukkig dat onze wc groot is :') .

Ik heb een hele gekke parkiet. Hij heeft een badje in de kooi, maar daar doet hij niets mee. Hij baddert veel liever in mijn glas met dubbelfris 8)7

Ook eet hij graag met ons eten mee. Ook vlees, chips, groente, enz.

Er zijn nog wel veel meer gekke dingen die mijn dieren doen.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:42

Mijn kat gaat regelmatig mee douchen en wanneer er iemand aanbelt rent hij grommend door het huis heen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:59

Mijn ene kat, Bonnie, trekt haar lippen op als ze eten van je wilt. Zit je te eten, staat er in een keer zo'n grijnzende dodo voor je neus :') Ook miauwt ze niet, ze doen me-eh :o En doe maar geen paard na in haar buurt, dan valt ze aan.. hard... :=

De andere, Clyde, is echt een geval apart... Apporteert stokken, lijkt op een langpootmug (giant lange dunne poten, mini kop, dik lijf :') ) Hoe minder leuk hij iets vind, hoe meer zijn hoofd gaat lijken op een platte pannenkoek, doet alsof hij doof is als je hem roept, drinkt graag thee en bubbeltjeswater al is gewoon water ook prima als het maar NIET uit zijn eigen drinkbak is, is enoooooorm sterk, gaat overal op liggen waar je mee bezig bent (laptop, boek, krant, etc.), Gaat met zijn voorpoten in je vest hangen en hangt daar maar terwijl je door het huis rondwandelt, douwt altijd zijn hoofd in mijn cap, en gaat inderdaad ook mee naar de wc :') raaaaaare kat is het...

Mijn 14-jarige vis kan 'voetballen'. Als je een soort geïnproviseerd goaltje neerzet en een knikker, 'schopt' ze de knikker met haar mond in het goal. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:05

mijn kat ligt er als een diva bij :+ ze ligt altijd zo schuin tegen een leuning aan met haar voorpootjes gekruisd :')

Afbeelding

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:06

Doen jullie katten ook 'mehehehehehehehe' als ze een dikke vogel door het raam zien of is dat weer een apartheid van Clyde? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:08

De mijne word altijd hyperactief na het krijgen van whiskas snoepjes. Dan gaat ze in de stoel zitten met haar oren plat en krijgt ze hele grote ogen. En als ik me koffer op bed leg gaat ze erin liggen.
Dat doet Jackie ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:10

Trucjes. (Zitten, poot en voetballen)

En.. terugmiauwen als je tegen haar praat, en als je je stem een beetje verheft, raakt ze helemaal overstuur.
Mijn papegaai gaat soms heel sneaky van zijn kooi af om mijn kat achterna te rennen.
Mijn konijn vindt katten onwijs interessant speelgoed :P

En ook mijn katten gaan altijd 'mehehehhehehehehen' als ze een vogel door het raam zien.

Een van mijn katten heeft ook een lichte voedselobsessie. Bij alles wat je in de keuken doet, zit hij met zijn neus tegen je aan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-15 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:16

Onze kater die kan wat trucjes, zitten, pootje geven en 'mooi staan' (beide voorpootjes de lucht in).
Verder miauwt ie heel veel en hebben we hele gesprekken. :')

De poes probeert ten alle tijden uit je glas drinken mee te drinken >;) en als ze zit, dan zit ze altijd als een diva met 1 van haar voorpootjes opgetild.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:17

Mijn kat drapeert zichzelf graag over twee treden van de trap om te chillen.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:20

guusje_h schreef:
Doen jullie katten ook 'mehehehehehehehe' als ze een dikke vogel door het raam zien of is dat weer een apartheid van Clyde? :')

Nee haha dat doet onze kat ook! :+

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:23

lifaya schreef:
mijn kat ligt er als een diva bij :+ ze ligt altijd zo schuin tegen een leuning aan met haar voorpootjes gekruisd :')

[ [url=m/nSAnw7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een knapperd! :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:26

Mijn kat doet elke nacht 1 kastdeur open, ze gaat er vervolgens niet in, het is puur het opendoen.

Ze doen zoveel gekke dingen, maar kan nu niks bedenken, wat slecht.

@Lifaya: Alle vier mijn katten interesseren zich niet in de wc :+
Wel krabben ze op de deur van 'uh hallo, ik wacht al 1 min op m'n eten, mens schiet op'

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:27

Mijn bijrijdpaard pakt alles vast wat maar kan en gaat den als een gek met zijn hoofd lopen schudden :p soms als hij bijna slaapt hangt zijn tong uit zijn mond haha