Het lijkt wel een heeeel jong duifje maarja ik ben geen vogelkenner dus het is een gok. Hopelijk komen ze m halen en gaat hij of zij naar een goede vogelopvang
Hij is net opgehaald! Tis een dapper ventje, hij is van boven uit de veldschuur naad beneden gevallen. Zijn broertje/zusje is met hem gevallen, maar helaas geef die het niet overleefd. We hebben hem warm gehouden met stro. Katten kunnen daar niet bij denk ik.
Ik vond het zelf een beetje onzin om voor zo'n klein druifje te bellen. Maar goed, hij is weg en ik hoop dat ie goed terecht komt!
Wat sneu voor zijn broertje, hopen dat hij het wel red nu hij in nog betere handen is!
Graag wil ik een tip geven voor de volgende keer. Zulke kleine vogeltjes zeker als ze nog geen veertjes hebben kan je het beste warm houden met lichaams warmte. Voorzichtig onder je shirt tegen je buik, of bij vrouwen op/tussen de borsten (kijk wel uit dat je hem niet plet).
Heb zelf ook een tijdje bij de dierenambulance gezeten en heb dit hier geleerd dat dat vele malen beter is dan in het stro.
Met paarden bezig zijn is wel fris zeker? Gewoon nadien douchen, kleding in de was en er is niets vies aan, buiten dan dat 'ie wel 'ns kan poepen.
amber15
Geplaatst: 11-05-15 19:27
Ik durf bijna zeker te zeggen dat het een (boeren)zwaluw is. Dapper ding! 't Is te hopen dat 'ie het haalt!
Percy
Geplaatst: 11-05-15 20:10
Denk het ook wel. Meestal kan je die wel in het nest terug plaatsen maar als alternatief is de dierenambulance ook goed. Je hebt in elk geval je best gedaan ts.
Hilary
Geplaatst: 11-05-15 20:12
elizexbeau schreef:
Dank je wel voor de tip
Lijkt me niet heel fris, een vogel in mijn decolleté haha
Ik heb ooit met een lammetje in bed geslapen... De schat heeft daardoor wel z'n eerdere onderkoeling overleefd, dus ik had het er wel voor over