Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NZ92 schreef:Okie top, dus de jongere teef zal niet ineens de baas wille gaan spelen?
elenaMM77 schreef:KimD schreef:Even ter informatie, sterilisatie na de 4de loopsheid heeft nog maar weinig zin. Ik zou er goed over nadenken.
dan heeft ze in ieder geval geen last meer van zware loopsheid, dat werkt altijd..
en ze kan niet meer zwanger raken, dat werkt ook altijd.
Paperboy schreef:Ik had 2 Ridgeback teven, moeder en dochter. (moeder is helaas inmiddels overleden). Moeder is na het nest gecastreerd en dochter paar jaar later. Moeder is altijd duidelijk de baas gebleven over dochterlief.
Wel zijn beide teven na castratie zeker pittiger geworden en beide kregen op latere leeftijd lichte incontinentieklachten (met een dagelijks pilletje opgelost). Persoonlijk ga ik bij mijn volgende teef toch goed nadenken of ik die nog wel laat castreren.
Amandavd schreef:KimD schreef:Even ter informatie, sterilisatie na de 4de loopsheid heeft nog maar weinig zin. Ik zou er goed over nadenken.
Wat een onzin. Het is trouwens castratie, en de castratie voorkomt loopsheid, drachtig worden, maar het belangrijkste is dat het baarmoederontsteking voorkomt.
Sterilisatie heeft na de 4 de loopsheid nog maar weinig zin, castratie is een heel ander verhaal.