Hondje poept ineens meer en valt af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Hondje poept ineens meer en valt af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 18:58

Sinds een maand of drie is mijn jongste hondje meer gefixeert geraakt op eten. Normaal at ze altijd al keurig haar bakje leeg maar nu hoef je maar met een zakje te knisperen en ze staat tegen je op te springen. Ook poept ze sinds een tijdje behoorlijk meer en is haar poep lichter van kleur.
Ze krijgt nu wat meer eten en dat krijgt ze moeiteloos op.
Ze krijgt van puppy af aan Carnibest vlees.

Wat me echter het meest zorgen baarde is dat ze in vergelijking met vorig jaar een kilo afgevallen is (eerst 7 kg, nu 6). Op zo'n laag gewicht is een kilo best wat natuurlijk.

De dierenarts zei dat we eerst een tijdje moesten proberen haar wat meer eten te geven en als ze dan niet aan zou komen, dat hij dan een onderzoek zou doen. Hij kon namelijk geen ziektebeeld bedenken bij deze 'symptomen'.

Maar ik dacht, wie weet dat iemand op bokt dit herkent of weet wat er aan de hand zou kunnen zijn :)

Mizora

Re: Hondje poept ineens meer en valt af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:07

Hoe wordt ze ontwormt en is hij poep wel eens op wormen gecontroleerd?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:04

Ook ik denk meteen aan wormen. Lijkt mij het belangrijkste daar eerst op te controleren.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:06

Wormen is inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht toen ik de titel las....

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 20:07

Ze wordt elke drie maanden ontvlooit met Stronghold en op de verpakking staat dat dat ook ontwormt dus ze heeft geen pilletjes meer gehad de laatste tijd..
De andere hond heeft nergens last van.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:13

Zou ze anders suikerziekte hebben? Bij de symptomen hoort echter ook veel drinken en plassen en een grote eetlust.
In ieder geval binnenkort weer even bij de dierenarts langs gaan ;)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:21

Stronghold werkt niet voor alle wormen. Ik zou haar zeker nog eens ontwormen met een bredere ontworming, bvb milbemax. Je kan eventueel ook haar stoelgang eens laten onderzoeken op wormen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:14

Dan zou ik zeker testen op wormen of ontwormen met milbemax inderdaad.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 01:03

Hoe oud is de hond en hoe veel krijgt ze te eten? Krijgt ze ook meer eten nu ze aangeeft honger te hebben? Wat krijgt ze naast haar gewone eten te eten?
Zelf zou ik voor ontlastingsonderzoek zijn. Ik ben namelijk wel benieuwd of er misschien vetten of vetzuren en spiervezels in de ontslasting zitten wat kan duiden op een gestoorde vertering en/of opname van voedingsstoffen. Met name omdat je aangeeft dat de hond afvalt, meer honger lijkt te hebben en ook meer poept en de ontlasting lichter van kleur is. Een bloedonderzoek is ook altijd nog een mogelijkheid.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 06:54

Ze krijgt nu 200 gram ipv de eerdere 150.
Voor de zekerheid is ze deze week ontwormt. Ze is 4 jaar.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:52

En jullie zijn niet opeens de hond meer beweging gaan geven? Is er misschien een stressfactor in of om het huis bijgekomen? Wat krijgt ze nog naast z'n voeding te eten?
Zelf zou ik in deze situatie toch willen weten of de alvleesklier en lever/galblaas naar behoren werken. Ik vind namelijk de honger in combinatie met de opeens grotere hoeveelheid ontlasting typisch. Daarbij zou ik als eerste stap een ontslasingsonderzoek laten doen. Je zou dan later altijd nou een bloedonderzoek kunnen laten doen.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:04

even overstappen op Nutro, kip en rijst :D
mijn pup ging ook afvallen na een tijdje... wilde alles opvreten, poepte gelig..

Even overgestapt voor 2 zakken op Nutro, rijst en kip en mevrouw werd meteen voller en was niet meer zo'n schransbeer.. :) (voer alle dieren eigenlijk ook carnibest!)

Carnibest vlees is super, maar bevat toch niet altijd alle nutriënten die een diertje nodig heeft..
Gebruik het inderdaad al jaren voor al mijn honden, maar doordat toch bepaalde bouwstoffen/vitaminen etc. missen (en niet constant aanwezig zijn, omdat vlees wisselt van kwaliteit en vaak slecht is, uiteindelijk zit het slechte vlees in de worst en niet bij ons op het bord..) omdat er 0 toevoegingen aan zitten.. is het toch vaak te min voor de nog groeiende dieren of in andere periodes etc.
Het ging bij ons de eerste paar maanden super met carnibest maar daarna in de groeispurt hield het haar toch blijkbaar tegen..
Dit hoeft niet enkel dan te zijn, maar kan gewoon bepaalde periodes in hun leven zijn waar ze net wat meer bouwstoffen etc. nodig hebben...
de groeispurt, meer bewegen, stressperiode, wisselen van vacht etc. etc.

Wij hebben dan nu ook altijd carnibest als voer, met daarnaast altijd Nutro in huis, als ik merk dat ze een 'zwaardere' periode heeft.. krijgt ze per dag een bakje deze brok erbij :)

Naar de dierenarts gegaan en die rade dit meteen aan,
hij kwam juist met verhaal van dat ze dit in sommige periodes een tijdje nodig hadden.. een echte brok bomvol met nutriënten die je hond even echt helpen!

Even een paar zakken Nutro en je merkt het verschil!
worden weer mooi op gewicht, gaan niet maar lopen zeuren om eten en/of schransen het naar binnen als een gek etc. :)

Bij ons merkte je bij de dame al binnen 4dagen nutro brok dat ze al mooier was (voller), ging haar groerspurt lekker in en karaktertje veranderde van een schransbeer naar netjes weer in de mand wachten op eten etc ;)

Ik raad het je echt super aan!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:40

KingYasFenn: Aan carnibest is gewoon een premix toegevoegd.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:37

klopt, maar die premix is niet voldoende hoor ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 06:56

Annepaardoes: Nee er is niks veranderd verder. Soms krijgt ze een hondensnoepje tussendoor de laatste tijd ook wat etensresten van ons in de hoop dat dat wat aanzet. Nog geen succes helaas..
Deze week wil ik weer naar de dierenarts met haar want ze lijkt eerder dunner te worden dan aan te komen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:02

Al is het op papier het beste voer het kan zijn dat het niet het beste voer is voor jouw hond.
Persoonlijk zie ik veel magere jonge honden op alleen vlees voeding.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 14:38

Ik ga morgen met haar naar de dierenarts. Ze was weer 300 gram afgevallen deze week.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:49

Aranel schreef:
Ik ga morgen met haar naar de dierenarts. Ze was weer 300 gram afgevallen deze week.

He wat vervelend. :(:) Veel sterkte voor het arme beestje.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:39

Hoe is het gegaan bij de dierenarts?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 17:02

Er is bloed afgenomen en ik mag de hoeveelheid voer nog meer gaan verhogen. Vandaag of morgen ga ik ff langs de dierenwinkel om brokjes te halen, kijken of ze daar meer uit kan halen.

Maandag krijg ik de uitslag van het onderzoek.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:08

Heb je de groene variant van Carnibest wel eens geprobeerd? Daar zit hetzelfde in als in de rode worst, alleen is het vetpercentage hoger. Het heet actief, uit mijn hoofd.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:01

Haal de Nutro brok dan, raad ik je echt aan ;)
met puur vet ga je ja hond niet dikker krijgen denk ik..
een te dunne doen moet juist aankomen op andere stoffen :)
een actieve goed gevoede hond een hoger vetpercentage geven om de verbranding goed te laten lopen snap ik wel ja ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:04

Met welk middel is ze laatst nog ontwormd? Ik ken het niet bij honden, maar Stronghold voor poezen werkt ook niet voor alle wormen ( zeker niet tegen lintworm, en ook nog andere soorten maar die weet ik zo direct niet meer )... dus denk dat daar misschien toch de oorzaak te zoeken is...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 18:18

Toevallig heb ik daar net twee worsten van gehaald Marise01! Ff kijken of ze het lust en of dat wat helpt :)

Ontwormen is gedaan met Milbemax.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:36

Oh ok, die milbemax is wel helemaal goed voor alle wormsoorten :j
Hoop dat je hondje snel weer helemaal ok is !