Wist even niet hoe ik het topic anders moest noemen, maar ik heb een probleem met de vacht van mijn Labrador.
Hij heeft al een paar jaar een ideale halsband die wat breder is waar hij niet uit ontsnapt. Andere banden kreeg hij vroeger heel snel af. Hij heeft zijn halsband namelijk om voor de penning.
Maar wat mij wel eens opviel als de band even af deed, was dat de halsband in zijn hals te zien bleef. Gooide er toen gewoon op dat het weg moest trekken. Lang hield ik zijn band niet af, aangezien hij nog heel enkelt wel eens kon ontsnappen thuis.
Maar sinds een paar weken ben ik de band af gaan doen in huis omdat het helemaal niet meer weg trekt. Hij heeft alleen nu nog de band om als ik hem uitlaat en als hij mee naar mijn werk gaat (overdag van 9 tot 3).
Maar het wordt niet beter. De vacht ziet eruit alsof het "gestikt" is.
Heeft iemand tips hoe dit weer weg kan trekken?
Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, maar hij vindt het wel lekker als je hem daar kriebelt. Zelf jeukt hij daar niet vaak, zeker niet als de band af is.
Hier onder staat een foto.
De band die hij heeft is zelf veel breder dan de kring om zijn hals trouwens. Foto van de band heb ik er ook bij gezet.
Alvast bedankt!