Vreemde hond in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Vreemde hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 14:33

Ik ben me daarnet echt kapot geschrokken!
Er liep ineens een vreemde hond in ons huis, hij was binnengeglipt toen mijn moeder naar de brievenbus wilde lopen.
Ze heeft hem bijna weer naar buiten geschopt.
Maar ik vind dit echt niet kunnen!
Als wij heel erg allergisch waren geweest ofzo, hadden we echt een probleem gehad.
Of als er kleine kinderen binnen waren geweest.
De honden mogen in het bos aan deze kant niet eens los.
Ik wilde dit gewoon even van me afschrijven omdat ik erg geschrokken ben.

Bowen

Re: Vreemde hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:34

Was die hond vals dan, dreigde hij? Zo nee, overdrijf je dan niet een beetje?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:34

Misschien was die hond ergens anders wel per ongeluk ontsnapt :) Of was de riem gebroken?
Vind dat je je wel heel erg druk maakt hoor. Wie zegt dat hij met opzet los liep?

Snap dat het schrikken is :) maar je berichtje komt lichtelijk overdreven over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:35

Weet je niet van wie die was?
Honden kunnen natuurlijk altijd een keertje per ongeluk ontsnappen.
Snap dat je geschrokken bent, maar zou niet boos op de hond worden.

Mioux

Allergie krijg je echt niet binnen 2 minuten een reactie ;) En zolang hij niet vals reageerde of overkwam dan kan t eens gebeuren. Denk dat de mogelijkheid er ook inzit dat die gewoon ontsnapte is of riem kapot of iemand per ongeluk hekje van tuin vergeten...

Tigra_

Dat is lekker dan.
Zou ik ook niet blij van worden als er ineens een vreemde hond in je huis loopt.
Dat die hond zomaar bij vreemde binnen loopt.
Verder als je echt een allergie hebt merk je dat direct en de hond laat ook haren/huidschilfers achter in je huis dus je kunt zeker wel snel een reactie krijgen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 28-04-15 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:36

Meid wat erg :') Die hond is vast niet met opzet jullie huis in gegaan dus ik vind de reactie een beetje overdreven :')

Mioux

Re: Vreemde hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:37

Zou me eerder rotschrikken als een beer in ene in me huis kwam ;) Nee maar serieus, kan gebeuren zal vast niet met opzet in je huis gezet zijn...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:38

Die hond weet toch niet of je allergisch bent, kleine kinderen hebt of het niet vind kunnen dat hij binnenkomt ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:38

Arm beest!

Misschien wel verdwaald en op zoek naar zijn baasje...schoppen jullie hem zo het bos weer in :n

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 14:38

Nee, maar ik heb zelf geen honden.
Wat zou jij doen als er zomaar een vreemde hond binnenloopt?
Hem even lief aaien ofzo?
En mijn moeder is best wel bang voor honden.
Keet, nee, want de eigenaren stonden op onze oprit gewoon te lachen enzo.
KoudbloedKim, ik kende de eigenaren zelf niet. Maar ik denk dat ze gewoon de hond aan het uitlaten waren. Ik ben ook niet boos op de hond, maar op de eigenaar.
Mioux, wij hebben geen hekje in de tuin, gewoon een oprit.
Tigra, dat snapte ik ook niet. Ik vind dat toch een deel van de opvoeding. Ookal heb ik er totaal geen verstand van.
Shirley, de baasjes stonden op onze oprit, dus die zijn al gevonden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:39

Nou wat overdreven zeg, alsof die hond bewust jullie huis in gestuurd is.
Waarschijnlijk een hond die is ontsnapt en naar binnen geglipt.
Kan gebeuren, niemand of niks is perfect

Oh ik lees nu dat de eigenaren op de oprit stonden. Maar dan nog, het kan gebeuren, hadden zij waarschijnlijk ook niet verwacht
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 28-04-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:39

Dan moet je de volgende keer eventjes beter nadenken over je openingspost ;) dat had je meer dan de helft van de reacties gescheeld namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:40

Als er een hond bij ons binnen komt lopen die niet dreigt (en de poes heel laat :+) had ik hem binnen gelaten en uitgezocht wie de eigenaar was.
Wat als de hond onder een auto komt nadat jij hem naar buiten hebt geschopt, zou je jezelf dat vergeven?

Fijn dat hij weer terug is bij zijn baasjes.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 14:41

De honden liepen gewoon los.
En de hond zat voor onze deur, dus ik zou hem allang terug hebben geroepen als ik het baasje was.
De andere hond zat trouwens in onze tuin te poepen, ook lekker.
Ik wilde nog tegen de baasjes roepen dat ze het zelf op mochten ruimen, maar ze waren helaas al weg _O-

Ja, ik had inderdaad wel een beetje na kunnen denken over de openingspost. Ik was alleen een beetje boos. En geschrokken.
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 28-04-15 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:41

Oeps foutje, de eigenaar zal het niet bewust hebben gedaan. En meestal is er geen gevaar of zo. En het is ons ook wel eens overkomen. :o

ik wilde onze honden uitlaten op een losloop stuk bos. De auto ervoor netjes geparkeerd tegen de bosrand aan, die grenst aan een best chique villawijk. Het was mooi weer dus iedereen had kennelijk de deuren achter open staan.

Ik doe de achterportier open en wil zoals altijd de honden aanlijnen voor het eerste stukje. Dat deed ik daar altijd zodat ik zeker was dat ze niet terug de wijk ingingen. Onze oude russel valt min of meer uit de auto tussen mijn benen door. Scharrelt resoluut een tuin in door de struiken, loopt achterom en gaat daar de schuifpui door de woonkamer in. := tsja dan voel je je nogal onnozel als eigenaar.

Gelukkig waren de mensen niet heel erg boos maar ik voelde me echt beroerd en beschaamd onder. Geen idee waarom ze opeens zo deed maar ja ze was sneller dan ik.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-04-15 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:41

Als hier een vreemde hond in huis zou rondlopen. Dan zou ik hem zeker niet zomaar naar buiten trappen. Als er geen eigenaren in de buurt zijn.

En goed op zijn lichaamstaal letten en eventueel ook aanhalen.

Maar nu ben ik niet bang voor honden.

Maar ik vind wel dat je beetje overdreven reageert. Het is geen gevaarlijk roofdier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:43

Als als als..
Misschien is hij wel ontsnapt?
Ik vind je reactie een beetje overdreven, ik zou ook raar opkijken als er ineens 1 extra loopt maar alle rampscenario's zouden hier niet voorbij komen..
Als de eigenaren buiten staan zou ik hem terug brengen en klaar..
Misschien wilden ze zelf niet zomaar naar binnen lopen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:44

Als je bang bent van honden dan denk je er niet zo simpel over van goh kan gebeuren. Daarnaast moeten mensen daar dus hun honden aangelijnd houden waardoor dit eigenlijk al helemaal niet zou moeten kunnen gebeuren.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 14:45

Dat klopt ook wel een beetje. Maar ik weet niet hoe die hond is, of hij lief is, of gevaarlijk.
Dus dan moet ik hem maar aaien, terwijl ik helemaal geen verstand van honden heb?
Het is inderdaad geen gevaarlijk roofdier, maar hij kan zomaar bijten, en wat moet ik dan?

Klopt Tigra_, in dit deel van het bos mogen de honden ook helemaal niet los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:47

Tigra_ schreef:
Als je bang bent van honden dan denk je er niet zo simpel over van goh kan gebeuren. Daarnaast moeten mensen daar dus hun honden aangelijnd houden waardoor dit eigenlijk al helemaal niet zou moeten kunnen gebeuren.

Het kan bij het uit de auto halen altijd gebeuren dat hij net te snel is, of per ongeluk de lijn uit je handen trekt als je hem wel al vast hebt.
Dat laatste gebeurd hier ook wel eens als ik niet oplet, maar die van mij blijven dan gelukkig gewoon staan, dat doen ze alleen niet allemaal.

Shirley

Met hysterisch worden en gaan schoppen, maak je ook geen vrienden :n

Nies_

Dit is toch niet zo maar een verdwaalde of ontsnapte hond. Dan zou ik de reactie van TS ook niet op zijn plaats vinden, maar de situatie is toch net wat anders.. Ik snap de reactie wel en vind het ronduit asociaal.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:48

Beetje overdreven denk ik zo.
Als er bij mij een hond naar binnen komt (wat ik al vreemd vind want je doet de deur toch dicht als je weg gaat?)
geef ik hem inderdaad een aai mits die niet vals overkomt en ga ik kijken waar die vandaan komt.

Daarnaast ook een beetje eigenschuld misschien, gewoon de deur dichtdoen als je weggaat, dan komen er ook geen vreemde honden binnen, en als de eigenaren al op de oprit stonden kan je bij het verlaten van je huis kon toch vragen of ze misschien van jouw erf af willen gaan?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:48

Tja, bij ons is ook wel eens een hond naar binnen gelopen. Kan gebeuren toch dat hij ontsnapt? Het doet me een beetje denken aan een kennis van mij die een loslopend paard tegenkwam, ze kent veel paardenmensen maar heeft er zelf niets mee. Iedereen vroeg na afloop aan haar; heb je geprobeerd hem te vangen? Terwijl zij alleen maar bezig was geweest met haar eigen leven redden en zeker niet met het vangen van een (voor haar gevoel) wilde hengst...