Konijn ontsnapt!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Konijn ontsnapt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 09:22

Sinds begin maart hebben we een nieuw konijntje en sinds een week of 3 vonden we hem groot genoeg om los op het terras rond te lopen. Hij vond dit geweldig en was al snel beste maatjes met mijn kater die ook enkel op het terras buiten komt.

Hij kon niet van het terras af........ Dachten we...... Sinds gisteravond 9 uur is hij spoorloos. Hij is zo'n 5 minuten uitzicht geweest. Dus ik direct naar buiten en begonnen met zoeken maar ik zag hem al nergens meer. Om kwart voor 12 hebben ik het zoeken opgegegeven en toch maar gaan slapen. Mijn vriend is om 7 uur direct gaan kijken of hij er was of, of hij in elk geval in het hok was geweest wat we open hadden laten staan. Brokjes in het bakjes zodat we daar aan konden zien of hij geweest was, maar niks.

Er staat ondertussen een oproepje op Facebook en mijn vriend is bij wat buren geweest. Ik heb er een hard hoofd in dat hij nog terugkomt en als dat al zo is is het maar de vraag of we hem kunnen vangen. Hij is nog er jong dus we waren nog druk hem te leren dat oppakken niet eng was en dat wij sowieso niet eng zijn.

Heeft iemand ervaring hiermee? Zal hij nog terugkomen?

Tis een dwergje trouwens. Ongecastreerde ram..

Esther_r20

Re: Konijn ontsnapt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:31

Terras als in tuin of terras op een verdieping?
Wordt lastig zoeken als hij de wijde wereld in gegaan is. Goed zoeken op beschutte plekjes. Sterkte

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:32

Konijnen zijn beter in ontsnappen dan je denkt... Als hij binnen een paar dagen niet terug is dan is hij er geweest vrees ik.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 10:12

Het terras op de befaamde grond zeg maar. Dat stuk is helemaal dicht en je moet een hekje door om in de rest van de tuin te komen. Dat hekje kon hij niet onderdoor ofzo.

Ja ik vrees ook dat hij de wijde wereld ingetrokken is. Al hij vannacht al niet ten prooi is gevallen al 1 van de uilen die hier achter zitten.

Zou het heel jammer vinden. 8 mei had ik de afspraak staan om hem te laten castreren en zou er een vriendinnetje komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:14

Ik ben laatst ook een konijntje verloren die ontsnapt is uit de tuin... die was wel heeeeeel bang voor mensen dus dat is wat anders. Maar die is nooit teruggekomen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:17

Flyers ophangen in de buurt. Zo snel mogelijk. Mensen worden daar allerter van als ze weten dat er iets vermist is. En uiteraard met het telefoonnummer van jullie en desnoods de belofte op een beloning.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:23

Heb je het al op Amivedi gemeld?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:20

Je weet zeker dat hij ontsnapt is en niet gegrepen door een roofvogel? In ieder geval amivedi op de hoogte brengen en briefjes bij de supermarkt ophangen is ook een aanrader. Hopelijk vinden jullie hem terug.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:36

Welke kleur heeft 'ie? Waarschijnlijk geen wildkleur, dus als er ergens een beetje open stukje is in de buurt waar hij misschien is (geweest)? Zoja, zou ik nog even heel goed kijken en als hij er echt niet is zou ik het helaas opgeven. Als hij wit was /beetje wit had is de kans dat hij gegrepen is heeeeeel groot... Dus succes nog. Een tam konijntje kan een paar dagen voor zichzelf zorgen maar niet veel langer. Succes!!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:47

:-( succes met zoeken! Zit hij niet toevallig in een schuurtje opgesloten? Mijne gingen soms ongemerkt mee de schuur in, waarna je eruit gaat schuurtje op slot, konijn kwijt...
En dan als je weer in de schuur gaat kijken zat hij ook niet te wachten voor de deur, hij bleef mooi verstopt zitten.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:51

Het zou ook een roofvogel (bijvoorbeeld een uil) geweest kunnen zijn. Wij hadden destijds ook jonge konijnen (Vlaamse Reuzen) die spoorloos verdwenen, terwijl we zeker waren dat ze niet konden ontsnappen. Op een gegeven moment zag mijn vader een keer een uil een jong grijpen.

De jongen zaten trouwens in een hol en helaas niet in het hok, we konden ze dus moeilijk tijdig naar binnen doen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:57

Ach wat sneu! idd goed zoeken op verstop plekjes!
ons konijn is al zo vaak ontsnapt, sommige doen het hek niet dicht.
dat ik wel weet waar hij vaak zit. Vaak gaat hij op bezoek bij de buren..
en soms brachten mijn buren hem zelf ook weer terug.
wij hebben een hek van een meter hoog. Dit gaat nu al een hele tijd goed :)
Tot dat iemand het hek weer vergeet dicht te doen..
maat ik denk. Iet dat hij zelf weer vrolijk terug komt lopen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:02

Amivedi idd. Sterkte mijn konijn nooit terug gevonden.... en je blijft maar hopen heel akelig.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 17:19

Dat hebben we allemaal gedaan.
Hij is er idd nog niet weer en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Een roofvogel zou kunnen hoor, er zitten hier achter zeker twee uilen.

Maar ik denk dat mij opgevallen zou moeten zijn, aangezien ik bij het raam zat met zicht op het hele terras, een grote vogel als een uil zou wel opgevallen zijn. Maar helemaal uit te sluiten is het natuurlijk niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 21:02

Update!!

Hij is er weer! Zonet om half 10 gaat de bel, iemand van de muziekvereniging waar ik bij zit aan de deur. Dus een beetje verbaasd deed ik de deur open en hij zei dat hij een konijntje had gezien en dat moest die van ons wel zijn. Hij had het er afgelopen zaterdag nog met mijn vriend over gehad en het klopte gewoon :j
Dus mijn vriend mee en ongeduldige ikke er 10 minuten later achter aan. En ze hadden hem *\o/*
Hij zit nu weer veilig in zijn hok en voorlopig komt hij natuurlijk niet meer los. We hebben besloten om een grotere ren te kopen voor in de tuin zodat hij daarin kan lopen. Di emaken we dan direct aan zijn hok vast zodat hij in en uit kan lopen. Dan heeft hij voldoende ruimte.

Maar nu wil ik die jongen eigenlijk iets geven. Denk dat hij aan geld het meeste heeft, maar misschien is dat ook wel weer te veel. Wat denken jullie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:04

Ik zou een reep chocola en wat geld geven ofzo. :j

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:04

Blij dat hij weer terug is!!!

Doos merci <3
Ik vind; het gaat om het gebaar

dieseliris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:07

Kan hij niet over het hekje heen? Mijn konijn dachten we ook dat ie niet uit de ren kon (90cm hoog) hij dpronger zo overheen ook een dwergje

Ik hoop dat je hem vind

dieseliris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:07

Ooh gelukkig hij is al trug zie ik

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:19

Wauw wat een super goed nieuws!!! :D Heel fijn!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 21:21

Nee hij zit nu helemaal afgesloten hoor! Als we de ren er nu aanzetten komt er een net over heen. Als hij nu nog uit het hok kan komen is er niks wat hem tegen kan houden.

Voor buiten hebben we gewoon een simpele ren:
Afbeelding

hij zit nu gewoon in zijn hok, die ziet er zo uit:
Afbeelding

Met buiten bedoel ik dus buiten het hok ;) Nu zetten we de ren heel vaak om het hok heen dus dan kan hij in en uit het hok lopen. Mede omdat het gras vaak te nat is om op te lopen en hij was dat nog niet gewend. Maar hij deed het ook heel goed op het terras los en dat was natuurlijk veel leuker. Tot vrijdag dus.

We hadden zelfs vandaag ons nummer al afgegeven dat als er nieuwe konijntjes waren dat ze ons dan mochten bellen :o

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:41

Jeuj!! Goed nieuws! Gelukkig is hij er weer! Geld is leuk, maar het gaat om het gebaar! Merci ofzo is ook al een mooi gebaar voor de vinder.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 22:03

Nou ik zag net dat ik nog een grote ton met drop heb staan en ik denk dat ik die ga geven!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:55

Aaah wat fijn! Wie had dat nou gedacht?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 07:13

Nou wij zelf in elk geval niet. Had al op een briefje geschreven wat ik de dierenarts af moest bellen ivm de castratie :+

Hij zit wel een beetje ruig in het haar zag ik vanmorgen dus hou hem wel goed in de gaten. Hij wast zichzelf veel, maar eet en drinkt goed en qua beweging lijkt er ook niks aan te schelen.
Het was natuurlijk ook wel bar slecht weer de twee dagen dat hij weg was, veel regen, wind en kou.