hond wil niet eten na baarmoederoperatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

hond wil niet eten na baarmoederoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 07:23

mijn 12 jarige hond is vorige week maandag met spoed geopereerd aan een baarmoederontsteking. Ze was de laatste maanden al steeds ziek met verschillende ontstekingen (anaalklieren en darm) en de week voor de operatie weer.
Ze heeft vanaf pup, al slechte darmen en is vaak in de diarree, maar ze heeft nog nooit niet willen eten, hoe ziek ze ook was.
Een paar dagen voordat ze geopereerd werd wou ze niet goed eten. ik heb haar toen verder met rust gelaten en zo nu en dan lekkere dingen voorgezet, dat at ze wel op.
Sinds ze geopereerd is wil ze alleen helemaal niet meer eten. Ze heeft ondertussen al medicijnen tegen misselijkheid gehad, maar ik krijg er ondertussen geen pil meer in, ook niet de pijnstillers (ze heeft slechte heupen en krijgt daarvoor zo nu en dan pijnstillers).
Ik heb van de dierenarts voer gekregen waarmee je makkelijk kunt dwangvoeren, dus daar ben ik ondertussen mee bezig, dat doe ik nu vanaf donderdag, zonder resultaat helaas... Ze wil nog steeds niet zelf eten en wordt steeds zwakker... en daar bovenop wil mijn chihuahua door alle stress ook niet meer eten...
Ben ik nu te krampachtig haar aan t eten te krijgen?
Iemand tips of raad? zit er aardig doorheen zo langzamerhand...

ubimone

Re: hond wil niet eten na baarmoederoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:27

Je zou Kippengehakt kunnen proberen. Gewoon bij de plaatselijke poelier kun je dit halen. Als je erbij vermeld dat het voor je hond is krijg je gemalen kippenvlees afval. Honden zijn er dol op en het is makkelijk verteerbaar. Toen mijn hond als pup Giardia had en niets meer wilde eten pakte ze dit wel. Gewoon rauw voeren met wat brood een papje van maken met water. Succes!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 07:30

ubimone schreef:
Je zou Kippengehakt kunnen proberen. Gewoon bij de plaatselijke poelier kun je dit halen. Als je erbij vermeld dat het voor je hond is krijg je gemalen kippenvlees afval. Honden zijn er dol op en het is makkelijk verteerbaar. Toen mijn hond als pup Giardia had en niets meer wilde eten pakte ze dit wel. Gewoon rauw voeren met wat brood een papje van maken met water. Succes!

kun je dat ook bij een slager halen? er is hier nl geen poelier in de buurt..

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:33

Als die kip verkoopt vast wel. Kippengehakt op zich is best duur maar voor de hond betaal ik hier €1,- per kilo.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:37

Als je hond een slechte darmflora heeft dan kan je het beste vieze pens geven. De vieze pens geeft de darmen een goede darmflora. Farmfood heeft dit in het assortiment. Kan je bij de dierenspeciaalzaak halen.
Wel sneu man, dat ze zo slecht is.
Succes.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:39

Wij geven nu vlees, gewoon van de Aldi. Onze hond vind het heerlijk. Maar ook bouillon, stukjes gekookte kip, rijst, vanille vla hebben we geprobeerd. Zelfde soort operatie en hond wilde ook niet eten.

Hoe drinkt je hond en hoe lang is de operatie geleden?

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 07:43

__YSB__ schreef:
Als je hond een slechte darmflora heeft dan kan je het beste vieze pens geven. De vieze pens geeft de darmen een goede darmflora. Farmfood heeft dit in het assortiment. Kan je bij de dierenspeciaalzaak halen.
Wel sneu man, dat ze zo slecht is.
Succes.

ze is helaas allergisch voor pens... ze vind t wel erg lekker, maar dan raken haar darmen helemaal overstuur...
voor haar slechte darmfunctie gaf ik haar psyllium, maar als ze nu maar iets van medicijnen ruikt, dan begint ze direct te kokhalzen.
ik kom er niet helemaal achter of ze nou echt misselijk is of dat t psychisch is, vanwege alle pillen die ze de laatste tijd heeft gehad...

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 07:46

kimberly1995 schreef:
Wij geven nu vlees, gewoon van de Aldi. Onze hond vind het heerlijk. Maar ook bouillon, stukjes gekookte kip, rijst, vanille vla hebben we geprobeerd. Zelfde soort operatie en hond wilde ook niet eten.

Hoe drinkt je hond en hoe lang is de operatie geleden?

Ze drinkt op zich wel en plast en poept ook nog wel een beetje, al heeft ze wel diarree.
De operatie was afgelopen maandag.
gekookte kip, rijst en vla heb ik geprobeerd, helaas wil ze dat ook niet eten...
Zelfs leverworst en kaas, waar ze normaal een moord voor doet, draait ze nu haar neus voor weg.
Normaal krijgt ze smuldier, dat wil ze nu ook niet hebben.

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:55

Temperatuur al gemeten? En anders dierenarts bellen voor overleg. Eventueel op laten nemen zodat ze de medicatie als injectie kunnen geven.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 08:00

Koblenz schreef:
Temperatuur al gemeten? En anders dierenarts bellen voor overleg. Eventueel op laten nemen zodat ze de medicatie als injectie kunnen geven.

ze heeft geen koorts, sinds de operatie al niet meer. De antibiotica is idd als injectie gegeven. dus daarmee is ze genoeg beschermd.
Ik was sowieso van plan om zo te bellen, maar ik hoop hier wat ervaringsdeskundigen (met tips) te treffen, die mij o.a. iets gerust kunnen stellen.
Ik twijfel niet aan mijn dierenarts, maar ik heb t gevoel dat zij zich niet echt druk maken, terwijl ik dat wel doe...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:02

Wat mij werd aangerade toen hond zo ziek was, is een speciaal blikje van de DA (zitten extra veel vitamine en mineralen in maar kom niet meer op de naam) en dat mengen met wat warm water zodat het een papje wordt. Dat gaf ik met mijn vingers de eerste dagen. Langzaam ging hij steeds beter eten.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 08:10

chocobroodje schreef:
Wat mij werd aangerade toen hond zo ziek was, is een speciaal blikje van de DA (zitten extra veel vitamine en mineralen in maar kom niet meer op de naam) en dat mengen met wat warm water zodat het een papje wordt. Dat gaf ik met mijn vingers de eerste dagen. Langzaam ging hij steeds beter eten.

dat heb ik ook gekregen. Dat wil ze ook niet eten, dus leng ik het aan met water en spuit het in haar bek. Ze hoort bijna 2 blikjes daarvan op een dag te krijgen, maar ik krijg er maar een klein blikje per dag in en ze spuugt er dan ook nog wat van uit...

Ik heb net met de dierenarts gebeld en ze nemen haar voor vandaag op en gaan haar observeren.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:21

En gewoon van je vingers laten likken ipv spuiten? Fijn dat ze haar gaan observeren, lijkt mij niet onverstandig.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 08:23

chocobroodje schreef:
En gewoon van je vingers laten likken ipv spuiten? Fijn dat ze haar gaan observeren, lijkt mij niet onverstandig.

alleen als ik het achter in haar keel doe en haar hoofd omhoog hou, dan wil ze wel wat doorslikken. likken doet ze helaas ook niet :(
Ik ben idd wel blij dat ze dat doen, ik zit er aardig doorheen zo langzamerhand..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:46

Kan ik me helemaal voorstellen... Het is ook moeilijk om te zien. Hopelijk kunnen ze wat voor haar doen en voelt ze zich gauw een stuk beter! Hoe laat mag je komen?

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 08:51

chocobroodje schreef:
Kan ik me helemaal voorstellen... Het is ook moeilijk om te zien. Hopelijk kunnen ze wat voor haar doen en voelt ze zich gauw een stuk beter! Hoe laat mag je komen?

ze is er al. Gelukkig heb ik een lieve vader die overdag op mijn honden past en die heeft haar net gebracht.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:01

Ahh wat moet je soms zonder vaders en moeders!! Hou je ons op de hoogte?

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 09:04

heb al n updeetje; ze had ondertemperatuur, dus ze heeft een kruikje gekregen en ze hebben haar wat gevoerd (onder dwang). Vanmiddag komt de dierenarts die haar onder behandeling heeft en dan zullen ze verder kijken

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:16

Fijn dat ze opgenomen is.
Beetje vreemd dat de dierenarts dat niet eerder heeft voorgesteld bij een hond van 12 jaar.
Onder temperatuur kán wijzen op pijn.
Het niet willen/kunnen eten is natuurlijk nooit goed en helemaal niet voor een hond van haar leeftijd die zo een operatie heeft ondergaan, en nog eens zwak is op de darmen.
Hopelijk trekken ze haar op de kliniek tóch nog doorheen.
Heel veel sterkte gewenst!!!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:21

chocobroodje schreef:

Dit zijn blikjes van Specific, inderdaad speciaal om ze toch aan het eten te krijgen, licht verteerbaar en met aanvullende vitamines.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:48

heel veel sterkte mijn duimen draaien dat het allemaal meevalt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:57

Heel veel sterkte... Ik hoop dat ze gauw beter is.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 10:22

thanks allemaal!
heb net weer ff gebeld en t schijnt dat ze weer wat opleeft. ze blaft de hele boel bijelkaar, maar dat doet ze eigenlijk altijd als ze bij de da is...
ze hebben wat plas opgevangen en dat gaan ze vanmiddag bekijken als de da er is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:29

Ze is nu in goede handen!
Beterschap en sterkte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:31

Fijn dat er ietwat beterschap in zit TS. Ik duim voor haar.