Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
probleem is dat ze gewoon ontzettend zelfstandig zijn en manieren bijbrengen word vrijwel nooit gedaan maar is echt nodig. Ik heb nu de poes van mijn broertje sinds gisteren te gast en heb haar nu al afgeleerd om niet op de keukentafel te springen. Bij hem bleef ze het doen. Gewoon consequent zijn en aluminium folie doet wonderen :p
Dit topic was in eerste instantie niet bedoeld voor mijn persoonlijke situatie (voordat hier een kat komt moet ik eerst meer plek en geld hebben dan dat ik nu als arme student heb
). Het was gewoon een vraag omdat je het bij honden zoveel hoort, en ik me daardoor afvroeg hoe dat bij katten zat
Foaly schreef:RaafSmits: Er is natuurlijk niks mis met een rasloze kat of kitten. We hebben thuis ook eerst een kat gehad uit een hobbynestje, en nu een zwervertje uit het asiel, allebei geweldige dierenDit topic was in eerste instantie niet bedoeld voor mijn persoonlijke situatie (voordat hier een kat komt moet ik eerst meer plek en geld hebben dan dat ik nu als arme student heb
). Het was gewoon een vraag omdat je het bij honden zoveel hoort, en ik me daardoor afvroeg hoe dat bij katten zat
Dan bedoel ik katten die op straat zijn geboren en opgegroeid. Zelfs als je ze als kitten van amper 1 week van de straat plukt, is er vaak niet veel meer aan te redden. Zulke katten zijn goed als boerderijkat, maar om gezellig mee op de bank te knuffelen.. Nee. Al is het niet echt een ras natuurlijk
Rebel_Jits schreef:Inderdaad Bengalen, Perzen, Savanah's (tot de 3e generatie toch wel). Maar ik zou de Siamees ook geen al te gemakkelijke noemen. Die zijn vaak slimmer dan goed voor ze is. Plus dat het echte drama-katten zijn. Hoe meer aandacht, hoe beter. Als je verwacht dat je lieve huisdier zoetjes op de bank slaapt de hele dag, dan ga je bedrogen uitkomen. Plus dat Siamezen heel erg vocaal zijn. Ze willen altijd het laatste woord. 't Moet echt je ding zijn..
De wilde katten zijn in het algemeen ook geen aanraderDan bedoel ik katten die op straat zijn geboren en opgegroeid. Zelfs als je ze als kitten van amper 1 week van de straat plukt, is er vaak niet veel meer aan te redden. Zulke katten zijn goed als boerderijkat, maar om gezellig mee op de bank te knuffelen.. Nee. Al is het niet echt een ras natuurlijk
Rebel_Jits schreef:Inderdaad Bengalen, Perzen, Savanah's (tot de 3e generatie toch wel). Maar ik zou de Siamees ook geen al te gemakkelijke noemen. Die zijn vaak slimmer dan goed voor ze is. Plus dat het echte drama-katten zijn. Hoe meer aandacht, hoe beter. Als je verwacht dat je lieve huisdier zoetjes op de bank slaapt de hele dag, dan ga je bedrogen uitkomen. Plus dat Siamezen heel erg vocaal zijn. Ze willen altijd het laatste woord. 't Moet echt je ding zijn..
De wilde katten zijn in het algemeen ook geen aanraderDan bedoel ik katten die op straat zijn geboren en opgegroeid. Zelfs als je ze als kitten van amper 1 week van de straat plukt, is er vaak niet veel meer aan te redden. Zulke katten zijn goed als boerderijkat, maar om gezellig mee op de bank te knuffelen.. Nee. Al is het niet echt een ras natuurlijk
gekregen als veel te jonge kitten ( mama dood) en zoveel fout gedaan..kenners zagen vrij snel dat het niet goed zat in het kopje maar ik dacht met geduld en liefde haar wel rustiger te krijgen, tot ze uit het niets een jong kind greep. Daarna is zij naar een boerderij verhuist en heb ik een heilige Birmaan gekregen. Die raad ik je aan! Ik heb een oudere mat ( 3 toen hij bij mij kwam) en het is werkelijk de liefste kat van de wereld. Rebel_Jits schreef:De wilde katten zijn in het algemeen ook geen aanraderDan bedoel ik katten die op straat zijn geboren en opgegroeid. Zelfs als je ze als kitten van amper 1 week van de straat plukt, is er vaak niet veel meer aan te redden. Zulke katten zijn goed als boerderijkat, maar om gezellig mee op de bank te knuffelen.. Nee. Al is het niet echt een ras natuurlijk
Jessix schreef:Ik zou er gewoon eentje uit het asiel halen. Je kan dan kiezen tussen oudere katten en in overleg met de medewerkers eentje nemen die past bij jou en je leefsituatie. Misschien ook wel een kitten uit het asiel? De meeste HTK katten (huis, tuin en keuken katten) zijn prima katten om mee te beginnen.