kat gevonden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:27

Hoi,

Ik heb net een kat gevonden. Lag midden op de weg en wou niet meer lopen.
Ik heb hem meegenomen (we wonen landelijk en hij lag vlak voor ons huis)
Heb hem in een doos met een dekentje en stro gelegd. Hij doet iedere keer zijn ogen dicht.
Verder ziet hij er goed uit.
Wat is dit? Wat kan ik nog meer doen? Eten en drinken staat bij hem.

cynthiar

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:28

Dierenambulance bellen!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:30

Dierenambulance of dierenarts met dienst bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:31

Mag niet... Zal nu wel heel bokt over mij heen krijgen, maar daar beslis ik helaas niet over...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:33

Wel, dan kun je alleen afwachten of hij leeft of sterft.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:35

Klinkt alsof de kat toch wel iets heeft, anders was hij/zij wel van de weg af gelopen. Op zijn minst een tik van een auto of ziekte ofzo. In dit geval wil ik je toch echt aanraden de dierenarts te bellen of de dierenambulance. Een kat die niet meer wil lopen is vaak behoorlijk ziek of gewond en heeft dan dringend medische hulp nodig. En als je daar dan toch bent, kunnen ze gelijk even checken of er een chip in het beestje zit, zodat de eigenaar ingelicht kan worden.

Avelienvd

Waarom niet? je bent oud genoeg om binnenkort op jezelf te gaan maar dierenambulance bellen mag niet?

knollentuin

Hoezo mag dat niet ? Van je ouders niet?
Vertel ze dan maar dat het niks kost, ze komen de kat alleen bij je ophalen en zullen ervoor zorgen dat hij de zorg krijgt die nodig is

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:36

Je ouders willen dat niet?

Brokjes en lekker in een zacht mandje en even aankijken dN. Niks anders dat je nu kunt doen dan. En kijken hoe de kat er morgen aan is. Wellicht mag je dan wel de dierenarts bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:36

-O- Hoezo mag niet??
Het kost je niks behalve de belkosten, is dat te veel gevraagd om te zorgen dat het beestje de juiste zorg krijgt?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:38

Tja, van mijn ouders zou ik ook nooit de diernambulance mogen bellen.
Daar kan ik helaas ook niets aan doen.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 17-04-15 22:45, in het totaal 2 keer bewerkt

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:39

Grote kans dat hij aangereden is en inwendig letsel heeft. Als je nu niks (mag) doen heb je grote kans dat hij dood gaat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:40

Niet weer zo'n topic he }:)

Echt als de sodemieter de da of dierenambulance bellen. Verlamde kat is spoed er kan aan de binnenkant van alles stuk zijn en dan sterft het dier een gruwelijke dood.

Avelienvd

romyloverrr schreef:
Tja, van mijn ouders zou ik ook nooit voor een duif od de diernambulance mogen bellen.

Duif is anders dan kat. En dan nog...

Anoniem

Nee, wij wonen op een boerderij en doen zelf ook niks aan de katten. Is niet mijn keus. Waarschijnlijk is de kat ook gewoon een boerderij kat, geen halsband om en de paar kilometer hier om heen zijn alleen boerderijen.

Mag nu inderdaad niet meer bellen. Zou graag willen, maar zoals al gezegd ga ik daar niet over.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:42

Waar woon je en wat is je adres. Ik werk zel op de dierenambulance en kan wel ff wat regelen. Doe maar via pb

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:43

romyloverrr schreef:
Tja, van mijn ouders zou ik ook nooit voor een duif od de diernambulance mogen bellen.

Echt waar??? Wat voor voorbeeld geef je dan als ouders aan je kinderen? Dat je hulpeloze dieren laat creperen??
Lekkere opvoeding!
Mijn kinderen krijgen van mij dat je mensen en dieren die hulp nodig hebben hulp geeft .
Dus ik stop als ik iemand Zie vallen, als iemand een koeriersdienst aanvalt als hij naar diegene z'n zin te lang in de weg staat en bel de dierenbelangenorganisaties of breng een vogel naar de vogelopvang, samen met m'n kinderen, ik ben van mening dat ze alleen dan de goede instelling van sociaal zijn ontwikkelen

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:44

Avelienvd schreef:
romyloverrr schreef:

Duif is anders dan kat. En dan nog...
En wat is het verschil?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:45

Watblieft?! Doe even normaal zeg!
Mijn ouders zijn boeren die hard werken en van dieren houden!

Maar dat hebben ze zich er wel zelf naar gemaakt in ons geval.
een lammetje was bij ons een helling afgevallen (zuid-limburg) en had zijn nek gebroken.
Iemand had de dierenambulance gebeld (is ook goed, al is het logischer gewoon even na te vragen aan de buren wie de eigenaar is) en die wilde dat arme dier nog proberen te redden.
Ze wilde dat schaap nog meenemen met de ambulance en proberen te redden, waar je als eignenaar daarna de rekening van krijgt. Terwijl aan dat dier niets meer te redden viel en het echt ten koste van het dier zou gaan.

DAT is pas zielig.

En over dat hulpeloze dieren laten doodgaan, dat leren ze mij inderdaad is sommige gevallen.
Niet elk dier valt te redden! Wij hebben toevallig laatst ook een lammetje gehad dat geboren werd maar helemaal misvormd was. moet je dat dier dan maar laten leven kost wat kost of gewoon zorgen dat hij dood gaat.

Maar raad eens bij wie er elk jaar lammetjes die ziek zijn binnen zitten en zelfs jonge eentjes in de wasbak zwommen omdat een vriend van mijn vader de moeder per ongeluk dood had gereden.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 17-04-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:46

Waarom mag je niet meer bellen? Arm, arm dier... Doodgaan van de pijn... :'(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:47

Ts je hebt toch een mobiel neem ik aan? Bel, en ga met de kat in t doosje naar de weg oid en geef de kat af.

Ergste wat er dan kan gebeuren is boze ouders.

Maar ik zou mogelijk ook eerst even aankijken als ik zo niets zie. Ligt natuurlijk beetje aan het gedrag etc van het beestje. Maar zal ook niet bij elk wissewasje de DA bellen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:47

romyloverrr schreef:
En wat is het verschil?

Dat je voor beiden wel dient te zorgen dat er een eventueel humaan einde aan gemaakt wordt als het niet goed gaat.

Waarom zou jij wel voor een kat of hond mogen bellen dan en niet voor een duif?
Als die is aangereden laat je hem zitten?
Of maak je er dan wel een eind aan voor het dier.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:49

Voor wilde dieren hoef je niet te betalen.
Maar laten we even bij de kat blijven.
Ik heb nog steeds geen pb ontvangen.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:50

Ook gewoon een boerderij kat ? Zelfs een boer komt met zn kat bij de dierenarts in deze staat om hem in ieder geval in te laten slapen in dit geval hoor.
Of bel een dierenambulance of breng hem bij de dierenarts. Voor jouw zitten hier echt geen kosten aan hoor. Anders had je hem nog beter kunnen laten liggen zodat iemand anders er overheen gereden was of iemand anders hem van straat geschraapt had en hem tenminste wel had laten ophalen door de dierenambulance.
Hier heb ik verder echt geen woorden voor.
Een kat die op de weg ligt en niet meer kan lopen en op apegapen ligt heeft direct medische zorg nodig !
Laatst bijgewerkt door LauwtjuhLevi op 17-04-15 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:52

Vind het vreemd dat je niet alsnog belt, maar misschien heb ik relatief veel lak aan boze ouders zodra het om het welzijn van het dier gaat.

Als je het niet wilt doen, foto maken en op fb laten delen? Misschien krijg je zo de eigenaar te pakken.

Wat is het plan als hij/zij morgen nog leeft?