klein muisje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

klein muisje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 16:39

Hallo,

Vanmorgen zat er een klein muisje in de tuin en daarna zag ik er nog een vrolijk rond huppelen
nu is de ene weg en zit de ander alleen, zit erg stil en lijkt nog maar aantal dagen oud (wel overal haar en oogjes bijna helemaal open) kan nog niet snel lopen.
Ik ben een echte dierenvriend en vind het zo zielig dat ie nu helemaal alleen zit
kan m ook zo aanraken, loopt niet weg

hebben jullie tips wat ik kan doen? of juist niks doen? ik zag m vanmorgen uit de vlonder komen dus denk dat daar het nest zit ofzo maar durf hem niet op te pakken en daarheen te brengen omdat ik bang ben dat als moeder er nog is dat kleintje afstoot ofzo vanwege geur?

tips als: voer 'm aan de kat, heb ik niks aan ;)

Zoe_97

Re: klein muisje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:40

waarschijnlijk komt de moeder niet terug omdat jij hem aangeraakt hebt...

shettiessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:42

zelf grootbrengen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:46

Waarschijnlijk zit het daar niet voor niks en is het al te zwak.

Met haar en de oogjes open zal het wel al wat ouder zijn dan een paar dagen en dan zou het ook gewoon aan de wandel kunnen zijn, ik zou m gewoon laten zitten en hopen dat er een moeder komt.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 16:47

nouja hij zit dus al de hele dag zowat alleen en wilde even testen of ie wel weg zou rennen als ik hem aanraakte dus heb hem met 1 vinger aangeraakt.. die moeder had allang terug moeten zijn aangezien ik hem vanmorgen om 12 uur al zo zag zitten.
zelf groot brengen zou ik erg graag willen maar geen idee hoe en of dat überhaupt kan? vorig jaar deze tijd een baby eend gevonden en groot gebracht
weet niet eens wat voor muis het precies is.. zal eens een foto plaatsen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:47

melody7 schreef:
Waarschijnlijk zit het daar niet voor niks en is het al te zwak.

Met haar en de oogjes open zal het wel al wat ouder zijn dan een paar dagen en dan zou het ook gewoon aan de wandel kunnen zijn, ik zou m gewoon laten zitten en hopen dat er een moeder komt.

zeker niet laten zitten! Ts heeft het muisje aangeraakt, dus de moeder zal het verstoten of zelfs doodbijten. Ik zou de dierenambulance ofzo bellen wat je kan doen

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 16:49

dit is ie
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MD_Triumph op 13-04-15 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:50

Met één vinger, dat kan echt geen kwaad hoor :)
Als je er zelf mee aan de sleep gaat haalt ie het hoogstwaarschijnlijk ook niet, als zo'n kleintje de hele dag alleen zit te zitten mankeert er al meestal al wat aan..

Ik ben benieuwd naar je foto! Vaak zie je wel of er iets niet lekker zit.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:51

Dierenambulance maakt hem ook dood

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 16:52

Francieen schreef:
Dierenambulance maakt hem ook dood

Die bel ik inderdaad sowieso niet! hele vreemde verhalen over gehoord

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:53

Ik zou m eerlijk gezegd zelf uit z'n lijden verlossen.

Als hij er zo bij zit is het al niet goed, in zo'n klein 'rondje' met de haren overeind..

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 16:54

Hoe dan? ik kan m echt niet dood maken..

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:54

Uit lijden verlossen of zelf proberen hem groot te brenge

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 16:56

Hij zit trouwens niet hele tijd op 1 plek stil, loopt wel wat op en neer maar zijn maar minimale stapjes

zelf grootbrengen... hoe dan, heb niks in huis voor een kleine muis :( geen kooi ... niks...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:58

1 ding zou ik wel kiezen. Ofwel haal je een hokje met wat leuke dingentjes om te spelen en voer, ofwel verlos je hem uit zijn lijden (al klinkt hij me wel ziek!)

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:01

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:02

Bij mij op school (manager dierenverzorging) doen ze het met doodgooien, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat de meest vriendelijke manier is en ik durf het zelf ook niet :=

Als hij nog loopt zou ik het even aankijken of inderdaad proberen of je hem kunt helpen, heb je een doosje ofzo? Daar kunnen ze uiteraard wel uit klimmen maar dat zal deze niet doen in zo'n staat denk ik, en als hij er wel doet en weer op gang komt is er ook niks mis mee.

Als je toevallig hier in de buurt woont heb ik nog wel een muizenkooi, heb ik een tijd terug voor mijn muizen gehad toen ik snel iets nodig had maar nu ik een grotere kooi heb gekocht staat die hier leeg :) Zou je voor niks op mogen halen, heb hem toen zelf ook van een Bokker gehad omdat ik met 4 muizen zonder kooi zat :=

Maar ik zou als ik jou was toch eerst even kijken of het een beetje opleeft, ik ben bang dat deze het toch echt niet gaat halen en dan heb jij voer en speeltjes etc. gehaald, dat is ook zonde..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:04

Ik zou de dierenarts bellen wat je kan doen en dan zelf groot brengen en naar de dierenarts. Een dierenarts kan zien of het beestje ziek is ja of nee. Bokt is geen dierenarts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:04

Het lijkt meer op een jong ratje... Hoe groot is het diertje ongeveer TS?
Het beestje zit er niet lekker bij in ieder geval. In welke omgeving woon je? Je kan het beste contact opnemen met een opvang voor wilde dieren. Niet de dierenambulance inderdaad!

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:05

Ik heb wel zoiets met een baby duifje meegemaakt. Heb hem grootgebracht en hij leeft nu nog steeds :) Hij leek ook ziek (afgestoten) Was heel slecht weer het stormde toen. Maar uiteindelijk wel gered.
Ikzelf zou wel altijd even proberen om hem te redden natuurlijk ^^
Ik zou een hokje ergens halen, of als je die niet hebt tijdelijk een doosje, met wat eten, dekentje enz. :)
En daarna misschien naar de winkel om wat voor hem te kopen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 17:08

hij zal een centimeter of 6 zijn denk ik..
ik woon toevallig redelijk in de buurt melody maarja wat als ie opgroeit en groter wordt? dan kan ik m ook niet zomaar vrij laten.. verdorie ik weet niet wat ik moet doen :( ben bang als ze m ophalen dat hun de nek omdraaien.. zielig dit

Zou het een ratje zijn ja?
kan ik m nu ook even in een doos doen met handdoek en wat melk/water ofzo?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:08

aan zijn voeten te zien lijkt mij het een rattenbaby, staat er nergens gif oid ???? ze blijven vaak zo scharrelen als ze gif op hebben

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 17:12

wij strooien in ieder geval nergens gif..
ik zou m best binnen willen halen maarja zit ik over paar weken met een grote en wilde rat te kijken, wat dan haha

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:14

Dan heb je een tamme muis.. (Of rat :+ ) Vrijlaten gaat idd niet meer als je ze met de hand opvoed.

Ik denk ook dat ze die inderdaad niet laten leven als ze er al voor komen.. Ik zou hem nu inderdaad in een doosje stoppen dat hij iig warm zit.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:16

Als je hem snel uit zijn lijden wil verlossen kan je het best een potlood of dun plankje hout achter zijn kopje zetten en dan aan het acherlijf trekken zachtjes (niet uitelkaar trekken). Dan breekt zijn nekje en is hij in 1 keer dood.